adyhansolo Postat Iunie 30 Partajează Postat Iunie 30 Salutare prieteni! Deschid acest subiect cu speranta ca ma veti lumina, cei cu mai multa experienta si nu numai. Este vorba de un frigider auto cu compresor marca Yolco pe care l-am cumparat recent. Acesta are optional un acumulator intern pe care nu l-am achizitionat, intentionand sa-l alimentez in afara masinii de la o baterie externa. Problema pe care mi-o pun acum daca este ok sa folosesc acest acumulator deoarece este un Li-Ion 4S, deci are 16.8V la capacitatea maxima. Frigiderul are alimentare 12 si 24V dar nu stiu cum functioneaza, daca recunoaste voltajul si schimba pe 12 sau 24V sau are o plaja de tensiune intre 12 si 24V. In acest caz nu mi-as face probleme. Las mai jos si manualul pentru cine doreste sa-l consulte ET18CARBONmanualEN.pdf Link spre comentariu
validae Postat Iunie 30 Partajează Postat Iunie 30 Are o plajă largă de tensiuni de funcționare, când schimbi sursa de alimentare (12-24V) trebuie doar să setezi pragul de tensiune la care decuplează pentru protecția bateriei.... Atenție însă la consumul acestui frigider, la 5A cât ia compresorul la 12V, o baterie auto externă nu va ține prea mult.E recomandabil ca pe timpul transportului să-l alimentezi de la mufa de brichetă a mașinii... Link spre comentariu
Dxxx Postat Iunie 30 Partajează Postat Iunie 30 Problemele sunt ceva mai complexe, nu cred ca ai speranta ca cineva sa aiba exact acelas tip de frigider si sa fi facut el munca necesara... Trebuie sa te duci pe calea de alimentare si sa diagnostichezi/masori ce se intampla acolo, de multe ori poate sa fie un buck sau un boost / sau sa nu fie nimica pentru ca motorul acopera intreg intervalul. In rest trebuie sa STII (nu sa crezi) daca bateria propusa de tine este compatibila cu aplicatia dpdv al curentului maxim in varfuri si al capacitatii. 16,8V este tensiunea MAXIMA pentru 4s, tensiunea nominala este 14,8V, tensiunea la finalul descarcarii poate fi 10V sau 12V, depinde cum merge BMSul daca exista, sau ce metoda de terminare exista (! supradescarcarea produce incendii !). O cale simpla dar nu prea buna este sa eviti demontarea si masuratorile, in schimb sa alimentezi frigiderul cu tensiune variabila, daca ai o sursa care sa faca fata... Daca insa faci treaba buna/completa cu demontare s-ar putea sa ajungi la eliminarea unor blocuri de pe calea de alimentare, ceea ce face sa creasca randamentul pentru ca respectivele nu mai cresc pierderile. In rest, daca ai baterie buna pe masina - fii atent la exprimarea ta "sa-l alimentez in afara masinii de la o baterie externa" - pentru ca nu poti alimenta "firigiderul in interiorul masinii" de la bateria de bord decat atunci cand functioneaza alternatorul, sau daca doresti sa o strici. Corect ar fi sa alimentezi permanent din bateria li-ion si sa o incarci la alternator numai cand merge motorul, sau solar. Link spre comentariu
BRANCA Postat Iunie 30 Partajează Postat Iunie 30 Câtă autonomie are un kakamitz de acumulator în cazul ăsta,ca să merite achiziționat?? Link spre comentariu
adyhansolo Postat Iulie 2 Autor Partajează Postat Iulie 2 Multumesc tuturor pentru raspunsuri. @validae Nu mi-as face probleme pentru autonomia bateriei, consumul de 5A este doar cand functioneaza compresorul. Odata ajuns la temperatura setata si daca nu este tinut in soare, compresorul porneste foarte rar. Cu o baterie de 100 Ah 12V, LIFepo4, prietenii mei au tinut o lada asemanatoare, la temperatura cu ceva minus timp de 3 zile. Esti sigur ca alimentand cu 15-16V, compesorul sau modulul de alimentare nu are de suferit? sa inteleg ca alimentand cu orice tensiune intre 12 si 24V este ok? @Dxxx Am omis sa specific ca bateria mea Li-Ion 4s are 100Ah si curent maxim 50A. Singura mea problema este daca sa alimentez direct lada sau sa folosesc un modul step up/step down care sa-mi mentina tensiunea constanta la 12V. Desigur ca se pierde din eficienta, exista pierderi si in acest modul. As putea sa alimentez si dintr-o sursa variabila, cum ati sugerat, dar exista acelasi pericol, nu stiu pana unde pot sa ma duc cu tensiunea fara a avaria motorul sau modul de alimentare. Am facut referire la alimentarea in interiorul masinii doar cand functioneaza motorul si bateria masinii se incarca. Oricum exista protectie reglabila la descarcarea excesiva a acumulatorului, oricare ar fi el. Link spre comentariu
validae Postat Iulie 2 Partajează Postat Iulie 2 Scrie clar în instrucțiuni că sursa admite între 12-24V fără alte modificări, singura intervenție necesară la schimbarea tipului de acumulator fiind doar ajustarea pragului de decuplare la tensiune scăzută, există trei setări (Low, Med, Max). În cazul tău trebuie setat pe Low... Link spre comentariu
Dxxx Postat Iulie 2 Partajează Postat Iulie 2 Nu, chestia cu sursa variabila probabil ca nu am exprimat-o foarte didactic... Folosesti o sursa de laborator, capabila de 5A+ fara sa limiteze si variezi tensiunea, observand cu grija ce face motorul - in felul asta faci un oarecare diagnostic, fara ca sa desfaci frigiderul. Daca intre 12V si 24V nu exista nici o variatie de functionare atunci este probabil ca deja exista un buck in electronica lui proprie si defapt motorul primeste tensiune constanta desi alimentezi intre 12 si 24V. In plus daca este asa ar trebui ca la 24V curentul consumat sa fie ~ pe jumatate fata de 12V. Daca cu tensiunea creste liniar si curentul si "se aude" ca motorul munceste in plus, atunci probabil ca tensiunea data intra direct in motor, urmand ca compensarea sa o faca termostatul, la tensiune mai mare impunand pauze mai lungi. Un buck poate sa aiba randament peste 90%, foarte bun... insa oricum mult mai prost decat "fara buck", atunci ai transfer direct, deci fara pierderi (randament 100% dpdv al stabilizarii, care "nu se exista"). Vezi insa ca ramane conditia ca bateria sa o cuplezi definitiv la frigider si in nici un caz sa nu alimentezi frigiderul din bateria masinii cu motorul oprit. Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 2 Partajează Postat Iulie 2 Camioanele au instalatia la 24V. E posibil sa fie destinat si camionagiilor. Link spre comentariu
validae Postat Iulie 2 Partajează Postat Iulie 2 De fapt inițiatorul a și menționat că e un frigider auto din prima postare. Nelămurirea lui era doar cu privire la utilizarea directă la tensiunea bateriei externe opționale.Și după cum scrie în manual, se poate fără probleme...frigiderul posedă o sursă internă cu plaja de alimentare între 12-24V. Citez direct din manual: If the device is used with the ignition off of a motor vehicle (when using a 12 / 24V power source), it switches itself off when the voltage drops below the set battery protection value. The device will turn on again when the required voltage is obtained by charging the battery. • When using an external battery, it is recommended to change the battery protection mode to low. Când aparatul e utilizat pe un vehicul cu motorul oprit ( folosind sursa de 12/24V) el se va deconecta automat când tensiunea scade sub valoarea limită setată, pentru protecția acumulatorului. Se va porni singur atunci când tensiunea revine la valoarea normală prin încărcarea acumulatorului. Când se utilizează un acumulator extern, e recomandabil să schimbați setarea de protecție a acumulatorului pe poziția ,,Low,,. Link spre comentariu
gabiz_ro Postat Iulie 2 Partajează Postat Iulie 2 Mai depinde si de cum face detectia tensiunii de alimentare. La alimentare vad specificat 14.5V Daca nu e gandit bine poate la 15-16V sa treaca in mod 24V si atunci nu va merge ca e tensiunea prea mica dar nici nu va trece pe 12V ca e tensiunea pre mare. Link spre comentariu
validae Postat Iulie 2 Partajează Postat Iulie 2 Păi acumulatorul respectiv e dedicat special acestui frigider, și are locaș propriu în el.Nu va exista nicio problemă... Link spre comentariu
gabiz_ro Postat Iulie 3 Partajează Postat Iulie 3 Ambiguu, in primul mesaj spune ca nu a luat si bateria. In alt mesaj ca are baterie Li-Ion 4s are 100Ah In manual vad referire la battery: 15600mAh; 11.1V 173Wh Ar fi un 3S cu tensiunea intre 11.1-12.6V care se incadreaza in limitele a pragului de 12V Link spre comentariu
validae Postat Iulie 3 Partajează Postat Iulie 3 Totuși, setând tensiunea de decuplare pe ,,High,, respectiv 12,4V ar funcționa cu acumulatorul respectiv. Astfel, ar evita descărcarea sub 3V a celulelor 4S.... Dar un test la tensiunea respectivă nu ar strica, înaintea utilizării respectivului acumulator, nu că ar dăuna cumva frigiderului, doar ca să nu aibă surprize la drum... Link spre comentariu
adyhansolo Postat Iulie 3 Autor Partajează Postat Iulie 3 Multumesc din nou participantilor la discutie. Poate nu am explicat bine in primul post. Frigiderul a fost achizitionat fara bateria interna (optionala), care intradevar este de 11,1V, 3s celule Li-Ion 18650. As dori sa folosesc bateria pe care am construit-o acum ceva ani, 100 Ah, 4s celule Li-Ion 18650. Dupa cum stiti tensiunea acestei baterii variaza intre 16,8V (100%) si 11,8-12V (0%). Temerea mea este exact ceea ce spunea @gabiz_ro cu 3-4 posturi inainte, mai exact tensiune bateriei mele sa fie ( in special cand este incarcata 100%) intre limita de sus a alimentarii la 12V si limita de jos a alimentarii la 24V. Speram ca cineva sa se fi lovit de aceasta dilema, chiar si pe alte dispozitive pe 12/24V. Cred ca cea mai buna solutie este cea propusa de @Dxxx cu sursa variabila si monitorizarea curentului. Astept insa orice idee care m-ar putea lamuri cu certitudine. Link spre comentariu
validae Postat Iulie 3 Partajează Postat Iulie 3 Aș ține să repet că tensiunea limită (sub care nu trebuie utilizată) a bateriei 4S e de 12V. Nu e sănătos să utilizezi elemenții 18650 sub 3V. Cum scriam mai sus, ar trebui să încerci această baterie, cu setarea nivelului de decuplare pe ,,High,, (12,4V) în loc de ,,Low,,. Nu ai nimic de pierdut... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum