Florin berdila Postat Iunie 19 Partajează Postat Iunie 19 Bună domnilor am o mare rugăminte la dv ''vreau sa ajute cineva să-mi spună ce cote sunt de reparati aducă ce masuratori sunt la un arbore de u 65 tractor 'de la R1 la R5 ce cote sunt de exemplu la R1 la palier și la biela 'apoi R2 și asa mai departe va rog mult ffff mult Link spre comentariu
manolo Postat Iunie 20 Partajează Postat Iunie 20 Parca ai avut un manual de reparatii dar l-ai vindut Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iunie 20 Autor Partajează Postat Iunie 20 Îl am încă dar este de piese domnule și vroiam sa știu cât este la R1 pana la R6 la arbore cotele la palier și biela am mare nevoie Link spre comentariu
daniels Postat Iunie 20 Partajează Postat Iunie 20 Biela nu are cuzineti? Cotele la arbore sunt date de cuzineti. Vezi ce zice manualul. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iunie 20 Autor Partajează Postat Iunie 20 Domnule Daniels eu vreau sa știu cât are arborele la palier și la biela măsurat 'apoi ce cote sunt dacă îl faci la R1 pana la R6 cotele și la palier și la biela Si am manual de piese nu îmi da ce măsurare are de exemplu la stas arborele la palier și biela apoi sa stiu cu cât scade la fiecare reoaratie și la palier și biela Link spre comentariu
manolo Postat Iunie 20 Partajează Postat Iunie 20 https://gutmotorstruck.ro/produs/cuzineti-palier-r2-tractor-utb-u650-d110-sm-germany/ Link spre comentariu
yo9hrb Postat Iunie 20 Partajează Postat Iunie 20 Mai simplu este sa-l duci la rectificat si vezi la ce cota iese. Apoi cumperi cuzinetii. De obicei, intre cotele de reparatii sunt 0.25mm. Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iunie 20 Autor Partajează Postat Iunie 20 Domnule am câțiva arbori și as vrea sa știu ce cote sunt și mar interesa cât ar avea la palier și biela standard st și cu cât scade din St la fiecare reparatie asta vrea sa stiu Link spre comentariu
PINTI Postat Iunie 20 Partajează Postat Iunie 20 (editat) Acele fusuri palier si maneton (biela) nu mai sunt perfect rotunde. Dupa functionare ele devin ovale. Masurarea cu micrometrul nu este relevanta. Singurul AMC, cu ajutorul caruia se poate face aceasta determinare de ovalitate, este comparatorul. Masuratorile se fac la fiecare fus in parte (maneton sau palier); extrema stanga, extrema dreapta si pe centru. Dupa cum a spus si colegul @yo9hrb, constatarea se poate face numai la un atelier specializat in rectificarea acestor arbori. Acolo iti va spune la ce cota de reparatie poate fi adus acel arbore. Se face rectificarea si apoi se cumpara cuzinetii. Editat Iunie 20 de PINTI Link spre comentariu
Florin berdila Postat Iunie 20 Autor Partajează Postat Iunie 20 Am intekes asta domnule dar ma interesa de exemplu la R1 la palier este x mm după rectificare la R1 la biela este xmm adică pt o repartie când spune la R1 ar trebui sa fie o cota stas în care se i cadreaza R1 asta vreau sa știu eu Link spre comentariu
Ovidanie Postat Iunie 20 Partajează Postat Iunie 20 (editat) Acum 6 ore, PINTI a spus: Masurarea cu micrometrul nu este relevanta. Singurul AMC, cu ajutorul caruia se poate face aceasta determinare de ovalitate, este comparatorul... Spun ce am văzut eu, la I.R.A. Suceava. Meseriașii lucrau cu micrometrul. Făceau 5 - 10 măsuratori pe fiecare fus, fără să citească micrometrul, incercau să găsească dimensiunea cea mai mică. Apoi citeau micrometrul și vedeau exact la ce cotă poate fi rectificat. Binențeles că inainte priveau cu mare atenție cum arată suprafața măsurată, să nu existe rugozitate de la uzură. DAR erau meseriași cu zeci de ani vechime, multe mii de arbori rectificați, nu papagali cu specializare online. Arborii care veneau gripați, prima dată erau verificați dacă nu sunt strâmbi, apoi, fără nici o măsurătoare, erau rectificați, fusul trebuia să arate bine, cilindric. Deabea acum erau măsurați, și dacă nu se incadrau la cota dorită, erau incărcați cu sudură, apoi rectificați in două etape, întai grosier, apoi rectificare de precizie. La I.R.A Suceava, pentru rectificare grosieră, era dedicată o mașină fabricată in RO, la această mașină aveam și eu acces, multe după-amiezi am lucrat in interes propriu, diverși arbori. Rectificarea de precizie o făceau pe o mașină fabricată în Cehoslovacia, in toată fabrica erau doar doi oameni care aveau voie să se atingă de acea mașină. Editat Iunie 20 de Ovidanie Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum