Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aspirator Vertical 2 in 1 Gorenje Model SVC216FR Tip VC293221, doar 1 minut de funcționare


Postări Recomandate

Buna seara 

Am un Aspirator Vertical 2 in 1 Gorenje Model SVC216FR Tip VC293221 care funcționează doar 1 minut și apoi se oprește.

 

Cand il scot de la încărcat.... Pare a fi încărcat, arata full. 

 

Il pun iar la încărcat, liniuțele se apeind succesiv , iar după 10 minute iar arată full încărcat. Foarte ciudat, caci ar trebui să incarce o noapte întreagă. 

 

Asa facea xu celulele vech ( 2150mAh) i. Am crezut că celulele sunt de vină, așa că le am schimbat cu altele noi (6800mAh, 6 bucăți ). 

 

La fel face și cu celulele noi. 

 

Ce să fie și cum pot să remediez ? 

 

Multumesc anticipat pentru eventualele răspunsuri. 

 

Atasez poze cu acumulatorii vechi / noi , cu incarcarorul. 

 

 

 

 

 

IMG-20240614-WA0004.jpg

IMG-20240614-WA0005.jpg

IMG-20240616-WA0003.jpg

IMG-20240616-WA0001.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Celulele alea de ,,6800mAh,, sunt niște mizerii ordinare. În capsula 18650 încă nu a ajuns niciun producător de acumulatori să atingă capacitatea aia.

În primul rând eu ți-aș recomanda să testezi toți elemenții originali, precum și pe cei noi și să vezi care dintre ei e cel care cedează primul.Așa se întâmplă de obicei..

Există dispozitive dedicate și accesibile pentru asta, dar poți face și un test simplu.

Pui o sarcină rezistivă, de exemplu o combinație de becuri auto de far înseriate pe acumulator și în timpul ăsta măsori tensiunea pe fiecare element înseriat.Vei vedea imediat un eventual element defect, fiindcă tensiunea pe el scade rapid.Dacă asta nu se întâmplă și toți elemenții se descarcă în mod egal, putem suspecta o problemă la motor, cum scria colegul mai sus, un posibil blocaj mecanic al turbinei, mizerii prinse îm turbină. Dacă motorul ia un curent exagerat, circuitul ce monitorizează acumulatorii decuplează sarcina, asta dacă între timp nu cedează unul dintre acumulatori.

Link spre comentariu
Acum 9 ore, Marian a spus:

Cum adica 6800mAh, 6 bucati?

6 celule de cate 1000 si ceva sau cum?

Vechii acumulatori aveau 2150mAh pe bucată. Cei noi scrie pe ei 6800mAh. Știu că este minciuna si nu au atât in realitate, dar asta este... 

 

Acum 9 ore, wally_gatter a spus:

scoate mizeria de la motor.  In special firele de par rasucite dupa ax

Este curat. L am curățat. 

Link spre comentariu

Dacă motorul e curat, atunci problema e la acumulatori.De obicei am găsit elemenți supradescărcați, fiindcă circuitul de egalizare nu a făcut față.Uneori mai pică și placa electronică, dar tot din cauza acumulatorilor...

Link spre comentariu
3 minutes ago, Adyx said:

Vechii acumulatori aveau 2150mAh pe bucată. Cei noi scrie pe ei 6800mAh. Știu că este minciuna si nu au atât in realitate, dar asta este... 

Nu exista nicaieri pe lumea asta celule 18650 cu capacitate de 6800mAh!

Nu exista fizic nimic mai mult de 4000 ( din cate stiu asta este maximul care s-a obtinut ).

Ce ai tu acolo sunt intr-adevar porcarii, mare minune sa aiba chiar si 1000mAh si cel mai probabil au esr foarte slab, de asta nu fac fata in aspirator.

Celule ok costa minim cateva zeci de lei buc, si sunt de la Samsung, Panasonic, etc...

Limiteaza-te atunci cand cauti, la 2000-2500mAh capacitate, cele mai mari sunt scumpe.

Link spre comentariu
7 hours ago, validae said:

Celulele alea de ,,6800mAh,, sunt niște mizerii ordinare. În capsula 18650 încă nu a ajuns niciun producător de acumulatori să atingă capacitatea aia.

În primul rând eu ți-aș recomanda să testezi toți elemenții originali, precum și pe cei noi și să vezi care dintre ei e cel care cedează primul.Așa se întâmplă de obicei..

Există dispozitive dedicate și accesibile pentru asta, dar poți face și un test simplu.

Pui o sarcină rezistivă, de exemplu o combinație de becuri auto de far înseriate pe acumulator și în timpul ăsta măsori tensiunea pe fiecare element înseriat.Vei vedea imediat un eventual element defect, fiindcă tensiunea pe el scade rapid.Dacă asta nu se întâmplă și toți elemenții se descarcă în mod egal, putem suspecta o problemă la motor, cum scria colegul mai sus, un posibil blocaj mecanic al turbinei, mizerii prinse îm turbină. Dacă motorul ia un curent exagerat, circuitul ce monitorizează acumulatorii decuplează sarcina, asta dacă între timp nu cedează unul dintre acumulatori.

Da știu că nu au 6800mAh. Știu că in asemenea volum nu poate fi mai mult de 3000mAh.

 

Si toți acumulatorii vechi si cei noi aveau 4.0V. 

 

Deci exclud acumulatorii. Mai ales că simptomul este exact același și cu acumulatorii noi și cu acumulatorii vechi. 

 

Mi se pare ciudat, că il pun la încărcat "după unicul minut de funcționare" si după 10 minute de încărcare arăta full. Când de fapt ar trebui să încarce ore bune. 

 

Link spre comentariu

Poate fi BMS-ul care intra in protectie, fie de sub-descarcare ( pica vre-un element sub 3V sub sarcina ), de curent, etc... iar ca sa iasa din protectie multe BMS-uri trebuie puse la incarcat pt cateva secunde ca sa se reseteze, de acolo si incarcarea "full" intr-un minut, pur si simplu iese doar BMS-ul din protectie.

Editat de Bandi Szasz
Link spre comentariu
2 hours ago, Marian said:

Nu exista nicaieri pe lumea asta celule 18650 cu capacitate de 6800mAh!

Nu exista fizic nimic mai mult de 4000 ( din cate stiu asta este maximul care s-a obtinut ).

Ce ai tu acolo sunt intr-adevar porcarii, mare minune sa aiba chiar si 1000mAh si cel mai probabil au esr foarte slab, de asta nu fac fata in aspirator.

Celule ok costa minim cateva zeci de lei buc, si sunt de la Samsung, Panasonic, etc...

Limiteaza-te atunci cand cauti, la 2000-2500mAh capacitate, cele mai mari sunt scumpe.

Da, știu, sunt conștient că nu există, am scris anterior . 

Link spre comentariu

Din cate vad acumulatorii originali au o rata de descarcare de 10A. Nu poti pune in locul lor orice acumulator care iti trece prin mana. Degeaba ai capacitate mare daca acumulatorul nu e capabil sa furnizeze curentul cerut, altfel la pornire ti-l "pune in scurt" si se consuma rapid.

 

O varianta ieftina ar fi sa cauti un acumulator pentru sculele electrice (filetante, flexuri...) gen Rider / My Project / Parkside / Dexter.. si sa scoti de acolo celulele de care ai nevoie.

 

Cei din laptop, de asemenea nu reprezinta o solutie datorita ratei de descarcare scazute.

Link spre comentariu

Exista o singura solutie, acumulatori originali dedicati pentru scule electrice, orice altceva sunt povesti nemuritoare.

 

Asta doar daca nu cumva BMS-ul are cip dedicat unde are stocate informatii despre numarul de cicluri si durata de viata , caz in care trebuie resetat ca sa vada acumulatorii noi.

 

Daca zici ca durata de functionare este exact la fel cred ca informatia e stocata in BMS  ( exact cum este la laptopuri ), daca nu-l poti reseta intr-un fel sau altul fie cumperi original, fie improvizezi altceva.

 

 

 

Editat de modoran
Link spre comentariu
1 hour ago, Bandi Szasz said:

Poate fi BMS-ul care intra in protectie, fie de sub-descarcare ( pica vre-un element sub 3V sub sarcina ), de curent, etc... iar ca sa iasa din protectie multe BMS-uri trebuie puse la incarcat pt cateva secunde ca sa se reseteze, de acolo si incarcarea "full" intr-un minut, pur si simplu iese doar BMS-ul din protectie.

Ce este BMS ? 

 

Recunosc nu cunosc 

 

In meseria mea BMS = Building Monitoring System 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări