tenzen Postat August 2 Partajează Postat August 2 La motoare uzate,cu compresie mica,merge foarte bine cifra octanica mica,ia foc mai repede,dispersia e la fel,mai buna.Daca pui 100 intr-un cotet de motor nu devine avion.Al meu a mers 350.000 cu 95 si nu s-a aprins nimic niciodata si nici bilbiit nu a mers vreodata,nu fluctueaza acul deloc.Si nu are egr,un rol prost inteles de unii si subestimat de altii.Cind incerci sa repari un motor cirpit de -a lungul anilor pe forum e ca si cum as intreba eu de ce ma doare burta de doua zile... Link spre comentariu
ionut120v Postat August 2 Partajează Postat August 2 (editat) Personal am constatat ca trebuie sa sari calu rau sa strici motorul daca deja nu e stricat. Folosesc doar GPL sau biogaz la toate motoarele din motive de poluare, e cel mai curat. La gaz cu ameste sarac temperatura pe qulasa e mai mare, iar valvele se suprincalzesc, dar trebuiesa fie si turat in sarcina usoara sau in gol pentru a praji valvele. Motorul de la generator 1 cilidru 4 t overhead are 5k ore doar cu GPL are compresie buna, am reusit de cateva ori sa inrosesc galeria de evacuare, singura problema la valve sunt garniturile de silicon din ghiduri, alea s-au copt si arunca uleiul in camera de ardere daca il umplu la semn, cu 400ml merge ok. La masina am tot overhead de 1.5 are cu gaz 50000, totul ok. motorele alea mers si 400000 pe gaz. Prima mea masina motorul a fost foarte uzat, bagam 1l ulei la 400 km tot pe gpl, l-am inlocuit cu unul aprope nefolosit, caroseria era strecuratoare si actele incomplete, ieftina prima masina de invatat pe ea, nici acum nu am una cu mult mai grozava, daca mai traieste 20 ani ajunge de epoca,dar mecanica e ok, cu exceptia unui rulment si unei bielete, e de fabrica. ECU am 2 buc cred ca imobilizarea e pe injectie deorece cu gaz merge cu ECU de pe alte masini asemanatoare. EGR-ul la gaz nu prea conteaza, trebuie sa fie deschis, dar e usor de spalat in baia de ultrasunete cu meteanol, la fel ca yac-ulm nu trebuie altele noi decat daca nu functineaza corect dupa o spalare temeinica. Editat August 2 de ionut120v Link spre comentariu
daniels Postat August 2 Partajează Postat August 2 (editat) GPL are cifra octanica mai mica si temperatura de ardere este mai mare ca la benzina (combinatie proasta). Este normal sa se supraincalzeasca un motor daca nu tii seama de aceste lucruri si vrei sa functioneze ca pe brnzina. Supraincalzirea cu amestec excesiv de sarac ( atentie nu e vorba de amestec sarac) cel putin eu o vad posibila numai la motoarele cu injectie directa si numai cand se foloseste benzina si care mai au si un sistem de racire prost. Nu are sens sa vorbim despre ea la alimentarea pe carburator sau GPL. Editat August 2 de daniels Link spre comentariu
Ovidanie Postat August 2 Partajează Postat August 2 Am modificat un carburator de Dacia, pusesem jigliorul de aer pentru motoarele de 1,6 litri și cel de benzină ceva mai mic decât cel de fabrică. Și pompa de șpriț o modificasem. Am reușit să reduc consumul dar motorul se încălzea foarte tare. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 2 Partajează Postat August 2 Acum 25 minute, Ovidanie a spus: pusesem jigliorul de aer pentru motoarele de 1,6 litri și cel de benzină ceva mai mic decât cel de fabrică. Mergea si la deal, sau doar la vale sau loc drept? Link spre comentariu
daniels Postat August 2 Partajează Postat August 2 (editat) Aerul il reglai cu surubelnita nu prea conta jiglerul. Parca asa tin minte. Conpensai din surubelnita. Eu cand incercam un amestec extra sarac se balbaia pana murea. Eu prin motor cald la dacia 1300 intelegem atunci cand imi fierbea apa in vasul de expansiune, asta inseamna cam 115*C. Treaba asta mi se intampla cand mergeam cu gazolina goala si urcam la deal. Acolo unde urcam cu a 3-a, trebuia sa urc cu a 2-a. Editat August 2 de daniels Link spre comentariu
Ovidanie Postat August 3 Partajează Postat August 3 Acum 12 ore, doru3160 a spus: Mergea si la deal, sau doar la vale sau loc drept? Nu prea mai mergea la deal. A fost o incercare, doream sa pun deoparte cate ceva din benzina firmei, urmand ca sambata sa merg eu la iarba verde. Nu prea mi-a iesit, dar incercand, am invatat cate ceva. Link spre comentariu
doru3160 Postat August 3 Partajează Postat August 3 Da, toti am facut fel de fel de experimente, dar pana la urma, varianta de fabrica era cea optima. Era insa loc pt testari, de la aprinderi electronice, la relee de incarcare, delco electronic si toate cele. Am gatuit-o si eu in speranta ca voi economisi benzina, dar te ofticai de felul cum mergea. Am lasat-o asa cum era de la mama ei, si nu am avut probleme. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum