ionut120v Postat Iunie 5 Partajează Postat Iunie 5 (editat) Sistemul BLDC sinonim inverter este cel mai comum pe vehiculele electrice. Problema este la un scooter electric, dar e valabila pentru majoritatea vehiculelor electrice. Motorul este alimentat de controller cu semnal PWM sinus modulat. In condtii advese la cuplu mare si turatie redusa (urcat coasta) motorul se incalzeste foarte tare si se arde, turatia fiind mica tensiunea sinusoidaca efectiva e mica, dar tensiunea bateriei e acceasi, situatia impune un grad de modulatie redus, amplitudinea purtatoarei e mare, fiind acceasi la orice turatie. In functie de numarul spirelor din bobinaj situatia se schimba(am folosit mai multe motoare diferite), cu spire mai multe modulatia la turatii mici nu mai trebuie sa fie atit de mica functinarea este mai ok si cuplu rezonabil, dar nu merge la turatii mari, spire mai multe inseamna sectiune conductor mai mica si rezistenta mai mare, tot se incalzeste. Adaugarea unui filtru reduce mult incalzirea motorului la turatie mica, dar functinarea se modifica, folosirea unor miezuri cu pierderi mici la inductoare favorizeaza ringingul trebuie adugate si snubbere, miezurile cu pierderi mai mari se incazec rau la turatie mica. O varianta ar fi adugarea uni convertor buck pe alimentarea puntii trifazice, pastrarea coeficientului de modulatie 1 si controlul tensiunii cu acel convertor buck. Personal cred ca merge cu convertor buck cu controllerul original deorece bucla de feedback adapteaza gradul de modulatie la turatie si tensiunea de alimentare a puntii trifazice. La turatie mica trebuie tensiune sinusoidala efectiva mica, puntea fiind alimentata cu tensiune mai mica ca a bateriei, gradul de modulatie e mai mare. Probabil un convertor buck reglabil in trepte similar cu vitezele optimizeaza cat de cat functionarea. (Ca o paranteza asa am facut invertoarele de la sistemul solar contolez dc/dc-ul sa mentina tensiunea AC constanta si pastrez coeficientul de modulatie unitar) Editat Iunie 5 de ionut120v Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum