Costa Postat Iunie 22 Autor Partajează Postat Iunie 22 (editat) Sa nu judecati prea aspru pt posibile prostii debitate... La cablajul verde vad punctul de conectare la masa pt PCB amplif si separat pt masa difuzor. In imaginea cu cei 4 electrolitici vad o placa metalica probabil STAR GND sursa si cablurile rasucite. Mai jos modul de conectare intre STAR GND de la sursa si safety ground de la carcasa . Am vazut la diversi autori variante diferite pt acel grup paralel al carei denumire acum imi scapa...?ground lift? Apoi un circuit special pt eliminare DC din circuitul primarului ? Traducerea cu google translate "naste monstrii" am mai incercat... E nevoie de timp si de ceva indrumare sa pot sa vad tot ce e important acolo. In materialul specificat de mine,tot engleza,tot google translate,prezentarea cu fise desenate e pt mine o noutate. Sunt aratate posibile zone cu bucle de masa(camp electric,magnetic) care genereaza zgomote si apoi ce se poate face pt rezolvarea acestora. HBR clasicul rezistor de 10ohm pt separarea masei de semnal mic e apreciat sa fie intre 2.2-4.7ohm La sursa, la ultima pereche de electrolitici ar fi o zona "murdara" si nu acolo e bine sa fie STAR GND . Defineste "T off" o conexiune in afara cu 20-30mm fata de zona murdara pe care o numeste "curata" Acolo ar fi optim sa fie realizate legaturile la masa, nu oricum ci strict intr-o anumita ordine in linie. Mai intai legaturile de curenti mari si la urma cele de curenti mici,intre ele cativa mm. Vorbeste despre Zobel si masa difuzor si legarea lor la STAR GND .(care dintre ele ? nu am prea inteles partea asta...) Cam aceesi abordare dar fara acel T off pt STAR GND pe PCB amplif. Asta era in schema pusa de mine mai sus cu acea numerotare de la 1 la 8 pt ordinea legarii la masa. (pt modul amplif) Apoi despre amplasare mufe de conexiuni ,indepartare interferente de radio emisie, alegere cabluri ,sa fie rasucite , pozitionarea componentelor si a cablurilor in carcasa, setari finale cu casca audio, etc . Autorul zice la final ca urmand toate acestea se poate indeparta orice zgomot audibil,asa o fi ? Pare abordabil si fara cheltuieli speciale. Editat Iunie 22 de Costa completare Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 22 Partajează Postat Iunie 22 Am văzut ca ai amintit de redresarea cu doua punți. Sînt doar citeva cazuri mai speciale cu alimentare mai ciudata unde trebuie cu doua punți. În majoritatea cazurilor (peste 99%) redresarea cu doua punți pe alimentare simetrica nu aduce nici o plus valoarea (exceptind prețul mai mare) ci doar creaza premiza pt potențiale probleme. Recomandarea mea este sa uiți de redresarea cu doua punți deși este foarte vehiculata prin mediul audiofil și sa faci o alimentare clasica cu o singura punte și doi condesatori mari de filtrare. Filtrarea cu mai multe grupe de condesatori și rezistente de valori forte mici inseriate între condesatori nu ajuta semnificativ și cel mai probabil deloc auditiv fata de varianta cu doar doi condesatori dacă aceasta este bine făcută. Ar fi de preferat sa nu te complici nici cu asa ceva. Filtrarea cu mai multe celule cascadate cu rezistorii serie este necesară doar la amplificatoarele proaste cu rejectie mica pe alimentare cum sint multe dintre amplificatoarele haudiofile în clasa A cu scheme simpliste. Link spre comentariu
Costa Postat Iunie 22 Autor Partajează Postat Iunie 22 1 hour ago, sesebe said: fata de varianta cu doar doi condesatori dacă aceasta este bine făcută. Mulțumesc pt postare. Când spuneți bine făcut ce întra aici? Electrolitici de buna calitate evident ,la o valoare corect calculata , altceva ? Link spre comentariu
daniels Postat Iunie 22 Partajează Postat Iunie 22 Transformator cu izolatie la fiecare 2 straturi si condensatori cat cutia de bere. Link spre comentariu
ex.escu Postat Iunie 22 Partajează Postat Iunie 22 O varianta de alimentare cu o punte si 2 diode antipararel e cea folosita de onkyo in amplificatoarele 8017,8057,etc.; diodele se conecteaza intre priza transformatorului si condensatorii de filtraj. Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 22 Partajează Postat Iunie 22 Acum 11 ore, Costa a spus: ...... Electrolitici de buna calitate evident ,la o valoare corect calculata , altceva ? Ma refer în special la layoutul firelor, la felul cum sint legate adică din ce puncte, și sa nu fie exagerări. De exemplu condesatorii de 47000uF nu prea au ce cauta pe acolo. Doi condesatori de 10000uF ar fi cam minimul iar dacă treci de 22000-33000uF încep sa apară alte probleme. Chiar dacă riplul de tensiune se reduce cresc spike-urile de curent iar timpul de conductive la diode scade. Asta duce la zgomot de redresare cu spectru ce urca în frecventa și este mult mai greu de eliminat conind din ce în ce mai mult layout-ul firelor. Link spre comentariu
eos Postat Iunie 22 Partajează Postat Iunie 22 Acum 9 ore, ex.escu a spus: O varianta de alimentare cu o punte si 2 diode antipararel e cea folosita de onkyo in amplificatoarele 8017,8057,etc.; diodele se conecteaza intre priza transformatorului si condensatorii de filtraj. Ce avantaj au diodele alea in comparatie cu varianta fara? Link spre comentariu
hpavictor Postat Iunie 22 Partajează Postat Iunie 22 Păi separă masa sursei de plus față de masa sursei de minus în cazul când consumul din fiecare alternanta de trafo nu este egal , adica un caz tipic al oricărui semnal audio ( este profund asimetric și continuu variabil ) . De ce ? Păi amplificatorul audio nu amplifică doar sinusoide perfecte ( singurul caz în care poate exista un consum egal din cele doua alternante ale secundarului ) . Erau solutii acceptabile în epoca deficitară a semiconductoarelor de calitate din anii 70-80 ai secolului trecut . Varianta cu două punți este probabil perfectă , în special ca acum nimeni nu mai are restricții financiare , o punte redresoare în plus nu contează , costă mai puțin decat o apă minerală la sticla de 0,5L ... Link spre comentariu
Costa Postat Iunie 23 Autor Partajează Postat Iunie 23 Multumesc pt informatii. Citesc si recitesc iar cand am notiuni necunoscute caut info pe net. Va spun asta ca sa intelegeti ca postarile vostre sunt bine venite si provocare la studiu. Chiar daca nu am cum sa inteleg bine fenomenele ceva tot se lipeste... -traf cu ecran intre bobinaje si ?"banda Goss"? la exterior -diodele antiparalel =diode-OR zice o sursa,multe aplicatii posibile -pt Zobel si retur difuzor am aflat de "Thiele network", -alta zice ?snubbere? pe diode punte SAU pe secundare Tehnium dec 2005 schema sursa dubla cu 2 punti redresoare : -electrolitici minim 1000u/1A -electrolitici mai mici in loc de unul mare ,se incarca-descarca mai repede,micsoreaza impedanta sursei dar maresc inductanta -RC serie pe iesiri(680n+1ohm) pt compensarea inductantei reziduale a electroliticilor Leg asta de ce spunea dl @hpavictor despre curentul din boxe care se inchide prin electroliticii sursei si cu ce am mai citit pe diyaudio privind unde e bine sa se intoarca returul de la boxe. Sa nu se inteleaga ca nu am incredere,doar ca incerc sa pricep mai bine . @hpavictor-va rog daca vreti sa completati informatiile despre sursa postata. Asa nu ar fi doar o alta schema ,chiar ar conta ,e pacat sa ramana doar o informatie partiala, poate mai citesc si altii aici. Am aflat despre rolul diodelor (acolo nu erau doar diode, DECI...) Care sa fie raspunsul la intrebarea pusa? (vad ca cele doua punti redresore nu se unesc pt masa comuna decat la primul set de electrolitici pe legatura de descarcare?) Ce curent trebuie sa suporte diodele antiparalel ? Ce rol au celelalte rez,cond ? Am pus multe informatii in ultimele postari, orice comentariu referitor la acestea e binevenit. Link spre comentariu
dumitrumy Postat Iunie 23 Partajează Postat Iunie 23 ING 1: În majoritatea cazurilor (peste 99%) redresarea cu doua punți pe alimentare simetrica nu aduce nici o plus valoarea (exceptind prețul mai mare) ci doar creaza premiza pt potențiale probleme. Recomandarea mea este sa uiți de redresarea cu doua punți deși este foarte vehiculata prin mediul audiofil și sa faci o alimentare clasica cu o singura punte și doi condesatori mari de filtrare. ING 2: Varianta cu două punți este probabil perfectă , în special ca acum nimeni nu mai are restricții financiare Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 23 Partajează Postat Iunie 23 (editat) Dece ma citezi??????? Ai zis ca-s la ignore!!!! ING 3: fiecare considera alte aspecte si gindeste diferit fenomenele. Editat Iunie 23 de sesebe Link spre comentariu
ionut120v Postat Iunie 23 Partajează Postat Iunie 23 Acum se foloseste destul de frecvent sursa LLC chiar si pentru solutii hiend, redresarea se face cu o punte, n-am vazut pe niciunde cu doua, desi se poate. Ecranarea transformatorului e facila, iar capacitatile parazite sunt mici in jur de 100 pf pentru 100w. In exemplu e una autooscilanta oofline controlata cu amplificator magnetic design sony de demult. Carcasa e din doua, intre ele am bagat o folie de cupru ecran, trebuie taiat sa nu fie spira in scurt. Se gasesc si gata facute surse/transformatoare dedicat pentru audio. Castigul amplificatorului in bucla deschisa nu are sens sa fie exagerat, 60 dB e mai mult decat suficient, pentru un castig de 26 dB in bucla inchisa, care este ok pentru nivel standard de atac 0dBm or 775 mv. Un amplificator cu castig foarte mare nu poate fi rapid si nu este foarte stabil. mai bine din doua etaje, un preu, eventual cu ce mai e nevoie pe acolo (mixer corectii) si un etaj final pentru nivel standard 775 mv care poate fi atacat cu iesirea de casti de la placile audio si telefoane. Link spre comentariu
ex.escu Postat Iunie 23 Partajează Postat Iunie 23 Daca am amintit de onkyo , la a-8057, pe langa diodele antiparalel, in secundarul transformatorului de retea e conectat un soc , cu 2 infasurari fazate corespunzator; la fratii mai mari, m504, m508, amplificatore bine cotate, fiecare final e alimentat separat , in total 2 transformatoare + 2 socuri. onkyo_a-8057_a-8250_sm.pdf Link spre comentariu
Costa Postat Iunie 23 Autor Partajează Postat Iunie 23 Auditii plăcute. Eu rămân la ce pot sa construiesc singur ,surse liniare clasice și amp cu bipolari. Link spre comentariu
hpavictor Postat Iunie 23 Partajează Postat Iunie 23 Aici este un detaliu complet diferit fata de restul schemelor . Este un filtru PI special , realizat pe modul comun . Acest filtru e variabil , în funcție de sarcina . La nivel mic al semnalului audio , funcționează fix ca orice filtru PI . La nivel mare , se deschid cele doua diode , iar condesatoarele de filtraj de pe același brat al sursei sunt practic în paralel ( rezistenta dinamica a diodelor este foarte mică ) , permițând un curent repetitiv de vârf dublu ! Succes tuturor . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum