Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cei mai in varsta motociclsti activi, pana la ce varsta mai putem urca pe motor.


ionut120v

Postări Recomandate

cand e ud nu ies, apoi mai e si nisipul, daca gresesti trasa poti cadea,

 

La trasa nu ma descurc, nu prea circul pe asfalt.

 

Pe valea Jiului sunt destule curbe oarbe, dar destul de dulci, lumea circula destul de tare si obisnuieste sa le cam taie, mai ales Camioanele, daca nu tii marginea asfaltului la interior risti sa te calce unul.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 91
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • roadrunner

    19

  • ionut120v

    16

  • doru3160

    14

  • Ovidanie

    11

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ionut , se poate cadea si in conditii practic imprevizibile Uite aici , eu anul trecut pe vremea asta , fractura trimaleorala glezna stanga . Viraj la 90 grade intr-o intersectie , asfalt uscat , viteza relativ medie , ceva nisip pe jos , vazut prea tarziu. Dar nu lasam toate astea sa ne doboare / limiteze , mergem inainte 

4B3E068E-B303-4A56-B555-73E076DD7E3C.jpeg

Link spre comentariu

Ce sa zic , acum ma bucur ca s-a intamplat asta . La glezna asta , aveam artroza de aprox 15 ani . Investigata , confirmata si cu tratament la Pelican Oradea. Fara rezultate notabile , dupa o ora de stat pe scara la tuns pomii sau 3-4 ore munca fizica prin gradina , eram efectiv imobilizat de durere si starea de intepeneala a incheieturii  , pentru o perioada de una - doua zile. Dupa ce m-am refacut in urma fracturii ( rezolvata doar prin imobilizare gipsata pentru ca am refuzat operatia ) , anul acesta , pina acuma , vad ca n-am absolut nici o problema , nici cu statul pe scara , nici cu alte activitati fizice , indiferent de durata si intenditatea efortului fizic. Sper sa ramana asa . N-am o explicatie pentru asta . Poate Ionut , despre care stiu ca-i medic ( sper sa nu gresesc) are o parere referitor la asta. Daca-s offtopic rau , stergeti…

Link spre comentariu
validae

Oasele rupte devin mai dense și mai rezistente în zona fracturii după vindecare.

Cam aceeași fractură am avut și eu acu câțiva ani la același picior, am stat trei luni în CM, dar acum e OK. Dar eu m-am operat, am avut două ,,holzșuruburi,, de titan în oase care au trebuit scoase (cu bormașina) după aia...la insistența soției, că pe mine nu mă deranjau.

 

 

Link spre comentariu

Multumesc de explicatie Validae , sper ca asa sa fie , sper sa fie de durata  , era frustrant inainte sa fii limitat si incapacitat efectiv dupa cateva ore de munca fizica . Trecea de buna voie dupa 24-48 ore . Din decembrie anul trecut , vad ca pot sa fac de toate , fara restrictii sau urmari . Medicul de familie ( care-i din familie, verisor) zice ca-i placebo ( gargauni ).

Deci tot raul poate fi spre bine , acum sunt convins.

Editat de Armonia-S56
Link spre comentariu

Da-o dracu de explicatie, bine ca esti mai bine ca inainte asta conteaza. (nu exista off toppic aici)

RR

Link spre comentariu

Denis Repka accident mortal, ud pe jos,

Era sa o patesc cu e scooterul tot ceva nisip, am simtit cum fuge roata fata, probabil si la 50/h te lovesti destul de nasol.Screenshot-from-2024-07-26-19-22-19.png

Singura cazatura a fost din cauza supararii extreme, am vazut negru in fata ochilor si am prins marginea asfaltului.

Una din problemele batranetii, este vederea prosta, nu mai vezi nisipul sau alti contaminanti pe calea de rulare.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Am facut un tur "mic" pe moto ieri prin Muntii Wicklow (350Km) si am facut o poza cu un lac care se numeste "Guiness Lake" din doua motive, pentru ca plaja cu nisip alb de pe o latura a fost adaugata (nisip adus) ca sa semene cu un Guinness cad e vazut de sus, al doilea motiv e ca domeniul respectiv era detinut de descendentii familiei Guinness.

RR

 

 

 

 

Guinness_Lake.png

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Azi era s-o comit ..  De regula , din primavara pina-n toamna , sunt mai mult pe 2 roti decat pe 4 . De regula judec in trafic manevrele soferilor care ma incomodeaza/incurca/sperie , eu fiind pe 2 roti. De regula , aud aceasi scuza : Nu te-am vazut. 
Azi eram eu pe 4 roti si voiam sa intru de pe un drum secundar pe cel principal , viraj spre stanga . Oprit , asigurat , inceput manevra . Aproape ajuns pe mijlocul drumului , ma trezesc in fata masinii cu un motociclist care venise din dreapta si pe care NU-L VAZUSEM ! Eu frana brusca , el eschiva si continuat drumul , fara sa ne atingem. N-a oprit , nu m-a apostrofat. M-as fi scuzat evident , i-as fi servit fraza “nu te-am vazut” , dar credeti-ma , chiar nu l-am vazut. Si nu-mi dau seama de ce , el n-avea viteza , avea luminile aprinse , eu aveam vizibilitate , fusesem oprit cand m-am asigurat , n-aveam ganduri majore in cap, etc. Sunt bucuros ca nu s-a intamplat nimica si pe viitor o sa-mi reconsider la modul serios pozitia fata de scuza asta “ nu te-am vazut”, pe care cu siguranta o s-o mai aud de multe ori. 

Link spre comentariu

Cand esti pe 4 roti iti "permiti" sa fii cu gandul in alta parte, sa visezi .... s.a.m.d, condusul autoturismului fiind un "automatism" care functioneaza oarecum de la sine, mai ales daca ai si ceva ani de experienta in spate....

Din pacate, uneori acest automatism nu include si masurile de siguranta...

Asta ca sa nu zicem ca te banuim de "je-m'en-fichisme" ori chiar mai rau....

Ceea ce nu se poate spune in cazul in care esti pe 2 roti, cand trebuie sa fii cu simturile de 10 ori mai ascutite, pregatit pentru cazuri ca cel pe care l-ai descris....

Exista insa si momente "inexplicabile", daca se poate spune asa, cum mi s-a intamplat mie acum cativa ani in timp ce cautam un loc de parcare pe stradutele din jurul blocului, cand, vrand sa intorc intre scuaruri, m-am asigurat asa de bine din dreapta, incat m-am trezit in usa stanga spate a unui Opel care venea de pe contrasens.....

Soferul Opelului a fost chiar mai mirat decat mine: "De unde ai aparut domnule, ca nu te-am vazut...."...

Zic: "Nici eu nu te-am vazut, desi m-am uitat dupa tine...."

 

Link spre comentariu

Pertinent comentariul dvs . Nu se pune problema ca nu mi-ar pasa sau ca nu l-as respecta ca si coleg de trafic ( nu-s sigur de sensul expresiei dintre ghilimele). 
Adevarul e ca gresim ( si motociclistii , si soferii) si nu neaparat din cauza ca nu ne-am respecta . Dovada exemplul meu de mai sus.  Mi -a dat mult de gandit situatia de azi.

Daca erau rolurile inversate ( eu pe motor si el cu masina) , sunt sigur ca as fi oprit ca sa-i zic cateva . Si cu siguranta nu l-as fi crezut in veci ca nu m-a vazut. Greseam . Si cine stie de cate ori am gresit asa.

Link spre comentariu
Acum 3 ore, Armonia-S56 a spus:

voiam sa intru de pe un drum secundar pe cel principal , viraj spre stanga . Oprit , asigurat , inceput manevra . Aproape ajuns pe mijlocul drumului , ma trezesc in fata masinii cu un motociclist care venise din dreapta.

Hmm, nu ai aplicat regula putin stiuta dar sfanta - intorci capul de doua ori in aceiasi directie, de doua ori cel putin pe fiecare parte a corpului inainte de a avansa (traversa) intr-o intersectie.

Asta iti da timp sa vezi aproape orice se apropie rapid de tine.

Incearca metoda si o sa vezi ca te salveaza de multe belele.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
La 09.10.2024 la 20:01, draku a spus:

Cand esti pe 4 roti iti "permiti" sa fii cu gandul in alta parte, sa visezi .... s.a.m.d, condusul autoturismului fiind un "automatism" care functioneaza oarecum de la sine, mai ales daca ai si ceva ani de experienta in spate....

Din pacate, uneori acest automatism nu include si masurile de siguranta...

Asta ca sa nu zicem ca te banuim de "je-m'en-fichisme" ori chiar mai rau....

Ceea ce nu se poate spune in cazul in care esti pe 2 roti, cand trebuie sa fii cu simturile de 10 ori mai ascutite, pregatit pentru cazuri ca cel pe care l-ai descris....

Exista insa si momente "inexplicabile", daca se poate spune asa, cum mi s-a intamplat mie acum cativa ani in timp ce cautam un loc de parcare pe stradutele din jurul blocului, cand, vrand sa intorc intre scuaruri, m-am asigurat asa de bine din dreapta, incat m-am trezit in usa stanga spate a unui Opel care venea de pe contrasens.....

Soferul Opelului a fost chiar mai mirat decat mine: "De unde ai aparut domnule, ca nu te-am vazut...."...

Zic: "Nici eu nu te-am vazut, desi m-am uitat dupa tine...."

 

Sunt linistit ca nu se intampla doar la mine, de atunci evit sa fac manevre din astea in locuri frecventate de motociclisti, caut alte rute, raman la ideea ca un soi de TCAS ar ajuta, motociclistii se vad prost cu soarele din spate.

 

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări