Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cei mai in varsta motociclsti activi, pana la ce varsta mai putem urca pe motor.


ionut120v

Postări Recomandate

doru3160

Făcea și omul un tik tok. Nu mai poate lumea de mașina de pompieri. Să le cumpere drone. :)

Acum 15 minute, Ovidanie a spus:

deci acea masina a stat aproape 1Km,  in spatele unei Dacia 1300, condusa cu 35Km/h de un mos trecut de 70 ani.

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 91
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • roadrunner

    19

  • ionut120v

    16

  • doru3160

    14

  • Ovidanie

    11

Top autori în acest subiect

Imagini postate

La 02.06.2024 la 16:46, doru3160 a spus:

Nu-i inteleg pe astia din zilele noastre de ce cred ca sunt mai macho daca motorul face ca toti dracii sub ei. Vezi cate o drujba cu motor de 125 ca face galagia de pe lume, si un motor de 1300 nici nu-l auzi, omul merge foarte degajat, spre deosebire de taunii aia care tin sa se auda de la 2km.

 

In general aveti dreptate, si eu ca posesor de drujba sunt deranjat de zgomot. Multi, daca nu cumva majoritatea sunt teribilisti, mai sunt si cativa care cred ca tobele zgomotoase pot salva viata.

 

Cu drujba mea (honda xl125v) e foarte greu sa merg in oras fara sa fac zgomot excesiv, iar in afara orasului este pur si simplu imposibil. Asta deoarece motoarele mici ca sa poata da ceva putere (14.7hp e limita legala) au nevoie de turatii mari.  XL125V are cuplul maxim la 8000rpm iar puterea maxima la 11000rpm (intre 12-14000rpm e pe rosu).

Ca sa stau in oras sub 4000rpm trebui sa merg in viteza a 3-a pentru o viteza demna de MotoGP (25-30km/h), iar pentru a nu fi prea zgomotos trebuie sa stau pe la 3000-3500rpm (1500-2000rpm este turatia de relanti). Problema e ca la 3000rpm la cea mai mica greseala moare motorul, iar din cauza demarajului de melc la turatie mica incurc traficul la semafoare sau intersectii. In afara oras-ului daca nu sar de 7000rpm intr-a 5-a este imposibil sa ating 70km/h (pe drum de 80km/h), iar daca nu merg la limita de viteza soferii din spate cam incep sa dea semne de nerabdare (cel putin in zona de est).

 

Din putin-ul pe care-l stiu, motoarele de capacitate mare pot oferii cuplu necesar si la turatii mici. De accea se poate merge mai relaxat, implicit cu zgomot mai mic (mai ales cele adventure si cruiser-ele).

Link spre comentariu
doru3160

Cum la itp un punct îl constituie nivelul de zgomot, și dacă eu cu mașina îl depășesc, nu iau itp ul, consider ca și motoarele ar trebui sa se supună acelorași reguli. Pe lângă cele expuse, mai pui la socoteala ca unii mai și manaresc esapamentele, scot site și alte alea, ca să fie el mai altfel decât restul. Ce placere sadica poate avea o minte bolnavă când turează pocnitorile de pornesc alarmele la mașini și zangane geamurile la apartamentele blocurilor. Pe ideea asta cum ca nu sunt auziți în trafic, cei cu mașini electrice ar trebui sa meargă cu claxonul pornit. Explicații pot fi găsite 1000 de cei în cauză. Doar ca e vorba numai de educație și respect față de semeni. Când astea lipsesc, nu ai ce cere mai mult decât e acum. 

Link spre comentariu
Acum 18 minute, doru3160 a spus:

Cum la itp un punct îl constituie nivelul de zgomot, și dacă eu cu mașina îl depășesc, nu iau itp ul, consider ca și motoarele ar trebui sa se supună acelorași reguli....

 

Teoretic, dpdv legal trebuie sa se supuna acelorasi reguli privind zgomotul...

Practic, la motociclete este foarte usor ca, o data la doi ani, sa desfaci 2 suruburi si sa schimbi toba modificata cu cea de fabrica, care respecta normele de zgomot.

 

Link spre comentariu
doru3160

Păi despre asta vorbeam...educatie si respect. Doua cuvinte care au ajuns fără substrat. 

Link spre comentariu

Aici si motoarele au limita de zgomot, dar se trece usor: pui toba originala sau se astupa gaura data in toba. In Romania (posibil si in UK dar nu cunosc cazuri, deci e doar o speculatie) mai exista si varianta de a da spaga ca sa treci ITP-ul.

 

Unii cred ca tobele zgomotoase pot atrage atentia soferilor, iar altii cred ca zgomotul nu aduce nici un beneficiu i acest sens. Ambele cateogrii au de partea lor statistici si exemple care sa le sustina parerea.

 

Eu nu incerc sa scuz pe cei care fac zgomot in trafic (nici macar pe mine), ci doar sa expun niste fapte. Nici nu incerc sa ascund/neg faptul ca unele persoane au o placere sadica din a deranja prin zgomotul creat sau comportament.

 

Eu stiu ca sunt injurat si blestemat mereu cand ies din casa, dar asta e un lucru inevitabil si nu-mi pasa.

Daca merg incet sa nu fac zgomot sunt injurat ca accelerez ca un melc. Daca accelerez putin mai tare (4-5000rpm, nici 50% pe turometru) sunt injurat ca fac zgomot. Daca ies cu bicicleta sunt injurat ca merg pe carosabil si incurc traficul. Ca pieton ce sa mai zic...

 

1 oră în urmă, doru3160 a spus:

cei cu mașini electrice ar trebui sa meargă cu claxonul pornit

De fapt au fost discutii pe buna dreptate pentu cresterea zgomotului generat de masinile electrice deoarece au fost multi pietoni si biciclisti accidentati care au declarat ca nu au auzit masina (electrica) venind.

 

Cat despe respect... asta lipseste in toate categoriile de participanti in trafic indiferent de varsta, educatie sau statut social.

Link spre comentariu
doru3160
Acum 33 minute, stryx a spus:

 

 

Cat despe respect... asta lipseste in toate categoriile de participanti in trafic indiferent de varsta, educatie sau statut social.

E firesc să se simtă lezați de impresia generală că motociclistii sunt o categorie aparte in trafic, carora nu le pasă de ceilalți, dar din păcate așa stau lucrurile. Nu respectă nici o regula, dar cand li se infunda, cer respect din partea șoferilor. Altfel, ei au voie să facă mult zgomot, ca altfel nu merg motoarele, au voie sa depășească pe dubla continuă, au voie să meargă constant cu viteza mai mare decât cea legală, si in caz de accident alții sunt vinovați. 

Link spre comentariu

@doru3160 Cu tot respectul, nu am zis ca motocilistii sunt nevinovati sau ca soferii sunt neintelegatori.

Nici nu am zic ca gresiti in legatura cu zgomotul, de fapt v-am dat dreptate:

Acum 2 ore, stryx a spus:

In general aveti dreptate, si eu ca posesor de drujba sunt deranjat de zgomot.

Nu, ce am scris mai sus chiar nu este ironic.

 

Dupa cum ziceam, nu incerc sa iau apararea celor care fac zgomot (sau care merg ca bezmeticii).

 

De respectarea legiilor ce sa zic, nici noi dar nici soferii nu le respecta (vorbesc la mod general nu individual). Si soferii depasesc aiurea, merg cu viteza aberant de mare, parcheaza in mijlocul stazii, nu ofera prioritate, etc.

Dar asta nu inseamna ca e o scuza ca motociclistii sa mearga inconstient sau sa negam faptul ca inca mai exista oameni care incearca sa mearga cat mai corect fara sa deranjeze (indiferent ca sunt soferi sau motociclisti).

 

PS: nici macar ca ciclist nu iau apararea biciclistilor care merg pe strada ca pe camp fara sa tina cont de reguli.

Editat de stryx
Link spre comentariu
Vizitator
1 oră în urmă, doru3160 a spus:

E firesc să se simtă lezați de impresia generală că motociclistii sunt o categorie aparte in trafic, carora nu le pasă de ceilalți, dar din păcate așa stau lucrurile. Nu respectă nici o regula, dar cand li se infunda, cer respect din partea șoferilor. Altfel, ei au voie să facă mult zgomot, ca altfel nu merg motoarele, au voie sa depășească pe dubla continuă, au voie să meargă constant cu viteza mai mare decât cea legală, si in caz de accident alții sunt vinovați. 

Ai uitat sa specifici, merg intotdeauna cu faza lunga aprinsa ca sa li se faca loc (vezi Doamna, vin cu viteza mare). In rest de acord cu tot ce ai scris.

Link spre comentariu
doru3160
Acum 1 minut, fluffy37 a spus:

Ai uitat sa specifici, merg intotdeauna cu faza lunga aprinsa ca sa li se faca loc 

Mea culpa. 

Link spre comentariu

Despre motocicliști, un fapt pozitiv!

-Mergeam către Hațeg și am ajuns pe drum o coloană de motocicliști....cred că erau 13-14 motoare ,nu am reușit să număr exact...toți în coloană, cu distanțe de 25-30m între ei,nici unul nu făcea zgomot mai mare decât normal,depășirile se făceau absolut regulamentar, lăsau să intre în coloana lor autoturisme care încercau să-i depășească....o viteză medie de 100-105km/h după vitezometrul de pe autoturismul meu....ce mai, tot respectul, așa da!

Editat de flomar60
Link spre comentariu
doru3160

Asta trebuia filmata, pt că nu se întâmplă prea des. Pe transalpina, treceau pe lângă mașini de ziceai ca numai trebuie sa tragă de manșa și să zboare. Majoritatea erau tineri și aveau curajul inconștienței. 

Link spre comentariu
Postat (editat)

Cunosc am fost

1 oră în urmă, flomar60 a spus:

Despre motocicliști, un fapt pozitiv!

-Mergeam către Hațeg și am ajuns pe drum o coloană de motocicliști....cred că erau 13-14 motoare ,nu am reușit să număr exact...toți în coloană, cu distanțe de 25-30m între ei,nici unul nu făcea zgomot mai mare decât normal,depășirile se făceau absolut regulamentar, lăsau să intre în coloana lor autoturisme care încercau să-i depășească....o viteză medie de 100-105km/h după vitezometrul de pe autoturismul meu....ce mai, tot respectul, așa da!

  ceva vreme sprea Hateg, Tg jiu -Hunedoara ( Cicis cerna) era  un soi de parada cu motocilclisti, totul fromos regulamentar, ok.

 

Personal prefer sa folosesc scooterul electric pentru  treburile zilnice, nu stiu cum se vaita unii ca nu perge 125 cm cubi cu 50 la 4000 RPM din moment ce merge cel electric de doar 2 kw, iar la blana pe drept se duce spre 70 si e departe de a fi optim, ( controlul motorului e defectuos, e grea are 70 kg fara baterie, fat tire)

Cu o electronica rafinata si un cadru usor s-ar duce si aia la 100.

 

500 cm cubi v twin e frumoasa, dar sunt taxele mari si e grea, peste o anumita varsta poate fi manevrata doar pe teren drept.

 

Pentru 250 cm cubi impozit plus rca 700 ron si merge pe oriunde chiar si pe munte

Editat de ionut120v
Link spre comentariu
Acum 2 ore, ionut120v a spus:

Personal prefer sa folosesc scooterul electric pentru  treburile zilnice

Personal prefer bicicleta, traversez mai repede orasul si nu-mi bat capul cu traficul de pe arterele principale, in plus cica face bine si la sanatate.

 

Acum 2 ore, ionut120v a spus:

nu stiu cum se vaita unii ca nu perge 125 cm cubi cu 50 la 4000 RPM din moment ce merge cel electric de doar 2 kw,

Tine de greutate, cuplu si rapoartele din cutia de viteza.

Nici eu nu stiu de ce compari cu electicele, alea au cuplu mare aproximativ constant pe toata plaja de turatii si sunt extrem de silentioase.

 

Iar daca e sa ducem comparatia la extrem si pe bicicleta poti sa mergi cu 35-40km/h cu doar 200-300W (cel putin asa se zice ca poate genera un ciclist amator).

Link spre comentariu
Postat (editat)

Bicicleta e frumoasa, dar pe la mine ma  manca cainii cu bicicleta sau trotineta, trebuie ceva mai rapid, referitor la puterea dezvoltata de un ciclist amator adevarat, am testat in laboratorul de fiziologie pe bicicleta dinamotrica.

 

In tinereti am facut cicloturism, turul Romaniei de 2 ori pe vremea aia scotem medii de peste 20 km/h pe 300 km, mancam in timp ce megeam, doar urinatul cerea oprire.

(Genunchii protesteaza la asa tratamente, dar si ficatul)

 

Electricele sa le laaude cine le cunoaste, eu le cunosc, am la pasiv 4 motoare arse, si nici un controller si nu le laud, e cale lunga intre ce pot  si ce ar putea daca ar fi optimizat.

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări