doru3160 Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 Se plătește din ce știu eu, o suma modica. E un mod eficient de a scoate din gestiunea firmei un mijloc fix. În unele locuri se organizează licitații interne, participa doar angajații. Probabil în alte locuri poate constitui un bonus, și se face o vânzare aproape fictiva. Bunul trebuie scos din gestiune, are de câștigat și firma și angajatul. Acum 31 minute, merck a spus: Gratis sau mai da un ban din buzunar pentru masina? Link spre comentariu
Marele Savant Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 Acum 2 ore, Elservius a spus: Avantajul real este al respectivelor firme, deoarece "resursa umană" poate fi -și practic este- în permanență la dispoziția firmei. Avantajul si mai real este acela ca si-au rezolvat ieftin problema parcarii cazanelor respective. In rest si in epoca trecuta existau formatii de lucru ce aveau masina in dotare,. nu era un sofer care sa stea degeaba in masina 5-6 ore din 8! Link spre comentariu
bmwh548 Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 Cand trebuie condusa in interes de serviciu e abuz, cand e calarita masina de serviciu pe toate coclaurile in interes personal atunci nu mai este abuz. Stiu persoane care si-au facut concedii cu masinile de munca si nu li s-a batut obrazul, mai ales ca aboslut toate cheltuielile legate de masina erau suportate de firma. Dar na, romanul e roman, sa i se dea, sa i se faca. Niciodata sa dea si sa faca. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 (editat) Stiu si eu, avantajul firmei era ca te chemau rapid, un telefon si plecai pe coclauri, s-a intimplat nu o data asta... Editat Mai 24 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
draku Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 Sunt meserii care presupun efort fizic intens in timpul programului de lucru. Dupa 5-6-7 ore de lucru, "soferul" care a lucrat cot la cot cu echipa, are de lucru suplimentar, pe drumul de intoarcere. Apare riscul de accident din cauza oboselii, iar toti membrii echipei din masina devin posibile victime... O fi bine, o fi rau....? Cine raspunde in caz de accident cu victime pe drumul la/de la punctul de lucru pe linie de ITM? Soferul, care nu e sofer in acte, sau angajatorul? Majoritatea oamenilor nu vad conducerea automobilului ca pe o activitate obositoare, stresanta si periculoasa. Desi, legat de indeplinirea atributiilor de serviciu ca sofer, daca privim accidentele cu multe victime in care sunt implicate microbuze/autobuze/TIR-uri etc, ne dam seama ca realitatea este alta... Asa ca adaug o intrebare la topic: au dreptul angajatorii sa expuna angajatii la riscurile de care scriam mai sus, fara sa aiba prevazut expres in organigrama si in contractul de munca cumulul de functii (lucrator + sofer) ? Eu cred ca nu, dar traim in Romania si se poate orice. Link spre comentariu
Elservius Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 Domnul @Ion_Bumbua scris un foarte mare adevăr; d-nealui chiar știe despre ce este vorba. În rest, despre firme de "oraș", acolo lucrurile pot sta într-adevăr mai mult sau mai puțin diferit. Eu însă m-am referit în fapt la altceva; acum, cu toții suntem liberi să ne considerăm oameni, sau în fapt doar niște resurse. Link spre comentariu
NICA Postat Mai 24 Autor Partajează Postat Mai 24 Acum 17 minute, draku a spus: Sunt meserii care presupun efort fizic intens in timpul programului de lucru. Dupa 5-6-7 ore de lucru, "soferul" care a lucrat cot la cot cu echipa, are de lucru suplimentar, pe drumul de intoarcere. Apare riscul de accident din cauza oboselii, iar toti membrii echipei din masina devin posibile victime... O fi bine, o fi rau....? Cine raspunde in caz de accident cu victime pe drumul la/de la punctul de lucru pe linie de ITM? Soferul, care nu e sofer in acte, sau angajatorul? Majoritatea oamenilor nu vad conducerea automobilului ca pe o activitate obositoare, stresanta si periculoasa. Desi, legat de indeplinirea atributiilor de serviciu ca sofer, daca privim accidentele cu multe victime in care sunt implicate microbuze/autobuze/TIR-uri etc, ne dam seama ca realitatea este alta... Asa ca adaug o intrebare la topic: au dreptul angajatorii sa expuna angajatii la riscurile de care scriam mai sus, fara sa aiba prevazut expres in organigrama si in contractul de munca cumulul de functii (lucrator + sofer) ? Eu cred ca nu, dar traim in Romania si se poate orice. Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 Privitor la deplasarea cu maşina aş zice că e legal dacă e prins în contractul de muncă şi în atribuțiile de serviciu. Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 Eu am avut multe situații în care ,fiind pe teren la lucrarea respectivă, eram șoferul care aducea echipa la locul de muncă, eram șef de lucrare,și tot eu conduceam pe drumul de întoarcere....și, timp de 12 ani în care am făcut treaba asta nu am primit nimic în plus....nici măcar mulțumiri! Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 Da, si eu am folosit masina firmei, in interesul firmei, atat in oras, cat si in alte judete. Lasam masina mea in parcare si plecam cu masina lor. Nu am negociat nimic in plus la salariu. Dar eram multumit ca nu imi cerea sa folosesc masina mea. Sigur se isca un conflict spontan...:) Link spre comentariu
NICA Postat Mai 24 Autor Partajează Postat Mai 24 Acum 1 oră, BRANCA a spus: Privitor la deplasarea cu maşina aş zice că e legal dacă e prins în contractul de muncă şi în atribuțiile de serviciu. Nu vor face asta ca atunci trebuie sa te plateasca suplimentar Link spre comentariu
cloudy Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 2 hours ago, draku said: Asa ca adaug o intrebare la topic: au dreptul angajatorii sa expuna angajatii la riscurile de care scriam mai sus, fara sa aiba prevazut expres in organigrama si in contractul de munca cumulul de functii (lucrator + sofer) ? Eu cred ca nu, dar traim in Romania si se poate orice. De ce să nu fie posibil in Romania asa ceva din moment ce ăla de la ITM care vine în control are șofer angajat. Nu ar fi de mirare ca , la stat, șoferul să aibă și el șofer la dispoziție. În rest , e bine. Hai la vot ! Că tot votăm de mai bine de 30 de ani același rahat iar apoi ne mirăm de rezultat. Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 Acum 48 minute, cloudy a spus: Că tot votăm de mai bine de 30 de ani același rahat iar apoi ne mirăm de rezultat. Daca votul tau ar conta, a doua zi ti s-ar interzice sa votezi. Cainii latra, caravana trece. Cam asa au facut si ei. Acum colac peste pupaza, liberalii il au cap de lista la europarlamentare, pe rolex bogdan. Pai mai bine dau cu stampila de pamant decat sa votez cu liberalii, sa-l validez pe tembelul ala 4 ani in parlamentul european. Eu nu ma mai mir de rezultat, tot timpul m-am mirat de liste. Legat de subiect, nu cred ca poate fi numit abuz un gest care il faci de buna voie. Nu-ti pune nimeni pistolul la tampla, si nici nu o fi ala singurul loc unde poti munci. Daca consideri ca e abuz, pleci in alta parte. Nici o firma nu va angaja sofer pt o echipa care pleaca la munca, cu atat mai mult, doar pt un individ. Am jucat in ambele echipe, si sclav si stapan de sclavi. Stiu cum e, si nici eu nu as angaja sofer care sa duca un om la treaba, si cat ala munceste la interventie, soferul sa doarma cu capul pe volan, ca e sofer si altceva nu stie. Link spre comentariu
draku Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 (editat) 1 oră în urmă, doru3160 a spus: .... nici eu nu as angaja sofer care sa duca un om la treaba, si cat ala munceste la interventie, soferul sa doarma cu capul pe volan, ca e sofer si altceva nu stie. Si pe sofer l-ai plati suplimentar cat conduce daca si munceste la interventie? Ca ala care munceste la interventie sta degeaba pe bancheta masinii in timp ce asta conduce... Sau ii tai aluia care munceste o parte din bani, ca el nu conduce ? Editat Mai 24 de draku Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 24 Partajează Postat Mai 24 Daca deplasarile ar fi frecvente, normal ca as angaja un specialist care si conduce si as plati deplasarea. Restul mi se pare tendentios, nu comentez. Link spre comentariu
Postări Recomandate