amudsen Postat Mai 22 Partajează Postat Mai 22 Buna ziua, Sunt (ne)fericitul (co)posesor a unui Duster 1.5 dci la care vreau sa îi aduc o (sa zicem) îmbunătățire (are vreo 70 000km). Intrarea în regimul de regenerare a DPF-ului nu este semnalizata in nici un fel la bord, existând posibilitatea de a întrerupe această regenerare de foarte multe ori (având în vedere regimul de funcționare preponderent de oraș). Cum pot sesiza intrarea în regim de regenerare a DPF-ului fără a sta cu urechea și ochiul la eșapament? Mai ales pentru cei neinstruiți să stea cu ochii pe turometru, dar asta e o altă poveste. Mai mult, colac peste pupază, Dusterul are si cutie de viteze automată, deci......... Din ce am citit despre regenerare : 1. Faza pregatitoare In aceasta faza, dupa ce senzorul din DPF sesizeaza o incarcare a filtrului peste X%, calculatorul de injectie comanda inca o injectie de motorina, pe miscarea de detenta a pistonului. (deci, din 4 timpi, el in 2 injecteaza!) Astfel, acesta cand revine in capatul cu supape, impinge pe evacuare, pe langa gazele nearse si o cantitate de motorina. Aceasta imbiba incet incet particulele depuse in DPF, si incepe sa arda mocnit, ridicand temperatura evacuarii undeva intre 300-400 grade celsius. Cand temperatura de regenerare pe evacuare este optima incepe 2. Regenerarea propriu-zisa In aceasta faza, calculatorul de injectie isi schimba parametrii din nou, astfel: Limiteaza injectia in rampa principala (de acolo si sesizarea scaderii de putere), incepe sa injecteze motorina puternic in evacuare prin al 5-lea injector (unde ar fi si acela?), si cel mai interesant, EGR se inchide, iar aerul suflat de turbina ajunge cam 50% in motor si 50% direct pe evacuare! (orice ardere, inclusiv cea a particulelor din DPF) are nevoie de oxigen, nu? In mod normal nu ajunge oxigen deloc pe evacuare. In acest moment incepe arderea particulelor, evacuarea ajunge la temp de 600-700 grade celsius, iar gazele pe care motorul le mai sufla cu greu imping afara particulele arse. Concluzia este că pot detecta regenerarea: 1. Să stau cu osciloscopul pe semnalul de la injector 2. Să concep un dispozitiv care să capteze impulsurile de la injector, dacă nu respectă un anumit tipar să semnaleze acest lucru 3.Să pun un senzor de temperatura pe DPF, lipit bine cu vaselina siliconica adezivă și să montez pe bord un termometru după care să îmi dau seama că a început regenerarea, eventual să semnaleze depășirea unei anumite temperaturi printr-un bip sonor. Dintre toate soluțile de mai sus, care ar fi optimă? Pentru mine ar fi varianta 3. Sunt deschis la sugestii. Mulțumesc, Link spre comentariu
roadrunner Postat Mai 22 Partajează Postat Mai 22 (editat) Citat Concluzia este că pot detecta regenerarea: 4.sau sa te uiti pe CAN-ul masinii (ODB) cu un tester, cu care poti sa si initiezi toata procedura atunci cand e necesara. RR Editat Mai 22 de roadrunner Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 22 Autor Partajează Postat Mai 22 Ok, multumesc, ideea este sa nu intrerup regenerarea atunci cand e pornita, mai ales ca nu este semnalizata in mod evident la bord. Pana la urma cred ca am sa merg pe varianta 3, am comandat din estul indepartat un termostat cu alarma (cupla K), am sa vad cum il bibilesc și la ce concluzie ajung. Link spre comentariu
roadrunner Postat Mai 22 Partajează Postat Mai 22 Citat Ok, multumesc, ideea este sa nu intrerup regenerarea atunci cand e pornita, nu se intampla nimic daca se intrerupe, porneste iar (am avut 5 Dustere si 3 altele cu 1.5dci in ultimii 8 ani - nu e nici o problema daca se intrerupe procedura) RR Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 22 Partajează Postat Mai 22 Unde vrei sa instalezi senzorul de temperatura si cum vrei sa-l lipeste? Nu stiu "vaselina siliconica adezivă" care sa reziste bine la temperaturi asa de mari. Poti aplica solutia 4 astfel incit la un anumit nr de plinuri sa bagi diagnoza si sa-i dai "preventiv" un ciclu de regenerare in avans ca sa nu mai risti sa opresti imotorul in timpul regenerarii si sa ramina astfel motorina suplimentara in DPF. Statistic, in functie de stilul de condus si traseie, poti determina cind este optim sa faci regenerarea in avans, adica cit mai aproape de momentul in care si-ar face si singutr regenerarea. Link spre comentariu
dragostalpau Postat Mai 22 Partajează Postat Mai 22 la renault nu stiu sa fi fost probleme cum au fost la alte marci la inceputurile dotarii cu filtre, deci de ce vrei sa te complici ? mergi cumva doar drumuri scurte in oras ? Link spre comentariu
roadrunner Postat Mai 22 Partajează Postat Mai 22 Citat Statistic, in functie de stilul de condus si traseie, poti determina cind este optim sa faci regenerarea in avans, adica cit mai aproape de momentul in care si-ar face si singutr regenerarea. iti zice in bord ("engine light") daca scanezi it izice clar, adica text - daca vrei sa-l initezi tu, asta poti s-o faci dar nu te ajuta cu nimic s-o faci profilactic. RR Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 23 Autor Partajează Postat Mai 23 Acum 15 ore, dragostalpau a spus: la renault nu stiu sa fi fost probleme cum au fost la alte marci la inceputurile dotarii cu filtre, deci de ce vrei sa te complici ? mergi cumva doar drumuri scurte in oras ? Cam numai prin oras, si de doua ori pe an in concediu, dupa ce ies la pensie am sa schimb regimul dar nu stiu daca ma tine (masina) . Chestia cu complicatul, poate asa este, dar macar scap de un ”pitic”........ Acum 15 ore, sesebe a spus: Unde vrei sa instalezi senzorul de temperatura si cum vrei sa-l lipeste? Nu stiu "vaselina siliconica adezivă" care sa reziste bine la temperaturi asa de mari. Am sa o lipesc pe dpf cu un silicon rezistent la temperatura (cel de seminee, sobe etc.) si cu un colier autohton (sarma). Dar, astept modulul (cel din est) si intre timp ma documentez cum sa am acces acolo (e tare inghesuit acolo). Link spre comentariu
draku Postat Mai 23 Partajează Postat Mai 23 Oare masurarea cu senzorul lipit pe exteriorul DPF-ului nu o sa fie viciata de curentul de aer care se formeaza in mers pe sub masina ? Link spre comentariu
roadrunner Postat Mai 23 Partajează Postat Mai 23 (editat) eh si tu acuma, nu te poti lupta cu "piticii" omul a fost cinstit cu noi. Costul unui senzor cu indicator si etc. probabil ca e la fel cu al unui scanner de ODB care iti da date in timp real despre motor (vro 70 Eur) - dar sa respectam piticii ca au si ei un loc special in viata noastra. (si eu ii am pe ai mei asa ca stiu cum e) RR Editat Mai 23 de roadrunner Link spre comentariu
amudsen Postat Mai 23 Autor Partajează Postat Mai 23 Asa e până la sfârșit.... Revenind, am facut comanda si de un scanner ODB, dar din câte m-am uitat pe la dpf, e invelit cu o folie gen staniol mai gros, cand va fi operatia, voi da deoparte acel staniol si il voi inveli inapoi (doar o portiune, nu tot). Referitor la erorile de măsură, așa e, dar cum am scris mai sus, regimul e de oraș, viteza melcului, etc., așa că deviația va fi minimă. Alegerea senzorului de temperatură este motivată și de faptul că nu trebuie să stau cu ochii pe ecran să văd cănd își face el regenerarea, el pur și simplu observ când are temperatura maximă (în timpul regenerării ar trebui să fie în jur de 600 - 1000 grd.C - așa am citit) și am să setez alarma să piuie cand indicația depășește 600 grd.C. Evident că la nivelul tablei dpf temperatura va fi mai mică, dar ecartul de temperatură va fi suficient să îmi dau seama ce și cum să reglez alarma. Link spre comentariu
roadrunner Postat Mai 23 Partajează Postat Mai 23 ok, sa zicem ca stii ca a pornit regenerarea (sa zicem ca planul tau functioneaza perfect) - ce faci mai departe? Ture in jurul blocului, iesi pe autostrada si-i dai talpa? care-i planul? RR Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 23 Partajează Postat Mai 23 O lasa in parcare cu motorul pornit cum am vazut chiar saptamina asta ca facea unu ca l-am intrebat dece nu opreste motorul si ne afuma pe noi. Link spre comentariu
roadrunner Postat Mai 23 Partajează Postat Mai 23 (editat) problema e ca nu va ajunge la temperatura de DPF regeneration la turatie scazuta, din cauza asta ECU initiaza asta la turatie mai mare si constanta (autostrada de obicei) - sau daca o initiezi tu atunci o arzi un pic mai tare. RR Editat Mai 23 de roadrunner Link spre comentariu
draku Postat Mai 23 Partajează Postat Mai 23 Acum 6 ore, sesebe a spus: O lasa in parcare cu motorul pornit cum am vazut chiar saptamina asta ca facea unu ca l-am intrebat dece nu opreste motorul si ne afuma pe noi. E deja o ilegalitate... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum