Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Trotineta electrica xiaomi m365 nu accelereaza


Postări Recomandate

Trotineta electrica xiaomi m365 nu accelereaza,e a unui prieten folosita de copii, dupa spusele copiilor a murit deodata,nu a mai reactionat la pornirea din buton,a pus.o la incarcat,incarcatorul arata ca e plina,

am desfacut capacul la acumulator,conectorul de 37-42 v spre controler afisa doar 2x volti,pe acumulatori aveam 41v am resetat bms.ul,a aparut pentru scurt timp 41v,dupa care tot 2x volti,am verificat cam tot ce puteam verifica pe bms,nimic suspect,

am comandat alt bms de la xiaomi.ro .l.am montat .nu a vrut sa porneasca,l.am resetat ,si trotineta a pornit normal ,fara bipuri de erori,dar nu accelereaza,motorul nu misca deloc,nu e blocat,amverificat,frana ,acceleratie,am masurat mai tot prin controler,nimic suspect.sigurante,diode,tranzistori,totul pare ok

acceleratia lucreaza,4.5v gnd si 0.8v (sau 0.08v nu ma tin minte)la acctionarea acceleratiei 0.08v urca spre 4.5v

aplicatia tools m365 spune ca totul e ok,acumulator 98% stare buna......

am facut update la bms (mi.a aparut un mesaj in aplicatie ca e disponibil) dar tot nimic

i.am dat reset la trotineta.nimic

i.am facut downgrade la soft BLE072.bin .tot nimic

conectica,interiorul arata foarte bine fara urme de oxidare sau alte suspiciuni

banui un defect intern in roata motorului,ceva senzor hall daca am noroc,problema e ca i.am facut pret initial manopera 100lei pentru schimbarea bms.ului plus 150lei bms.ul.si mie ca sila sa pierd timpul bajbaind

poate cineva a intalnit si rezolvat acest ,,fenomen,,

Va multumesc

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

vorba aia 

,,Eu prost,,

noroc ca nu am mai avut timp de ea,azi e si sarbatoare nu am facut mai nimic ,asa ca am avut timp de googalit,si surpriza am gasit un videoclip ,unde cineva reface un contact al acumulaorului,dupa care porneste trotineta,dar cum o porneste?

apasa butonul de power,da un avans rotii cu motor,dupa care apasa acceleratia,si totul e ok

eu am pornit,am apasat acceleratia,dupa care am invartit roata cu motor.

sau m.am suit pe ea am pornito,am apasat acceleratia dupa care i.am dat ,,pedala la asfalt,,

si nu,in acest mod nu vrea sa porneasca

deci buba a fost doar BMS.ul

Link spre comentariu

Trotinetele electrice nu pornesc ,,de pe loc,, imediat ce apeși accelerația, ci trebuie dat un ,,impuls,, roții, exact ca și cum ai da avânt unei trotinete fără motor.Adică îți faci un avânt cu un picior și după plecarea de pe loc, apeși accelerația. Asta ajută la scăderea curentului inițial de pornire și totodată reduce riscul unui accident dacă cineva apasă din greșeală accelerația în staționare....

Link spre comentariu

Exact acelasi defect,  la franarea rotii(cu mana) BMS-ul da afara, baterie slaba, trebuie scimbate toate celulele sau alta baterie.

 

Mai este un truc, unele retin eroarea si nu pornesc, dar frana de motor nu este dezactivata din motive de siguranta, cu bateria conectata frana de motor merge, daca bateria e slaba BMS-ul da afara la franare (decupleza si cupleza in cicluri de caa 1 secunda), la unele dupa o franare de motor pe coasta la vale, eroarea se reseteaza, din frana direct acceleratie si merge.

Editat de ionut120v
Link spre comentariu
Postat (editat)
1 oră în urmă, validae a spus:

Trotinetele electrice nu pornesc ,,de pe loc,, imediat ce apeși accelerația, ci trebuie dat un ,,impuls,, roții, exact ca și cum ai da avânt unei trotinete fără motor.Adică îți faci un avânt cu un picior și după plecarea de pe loc, apeși accelerația. Asta ajută la scăderea curentului inițial de pornire și totodată reduce riscul unui accident dacă cineva apasă din greșeală accelerația în staționare....

 

corectez ,,unele trotinete nu pornesc de pe loc,, la unele se pot activa ambele,

si dupa cum spuneam,la aceasta trebuie respectat pasul ,,dai pedala,, dupa care apesi acceleratia.

invers ,

apesi acceleratia si ,,dai pedala ,, nu merge,cu toate ca la unele merge 

 

 

Editat de iuliantv
Link spre comentariu
Postat (editat)
1 oră în urmă, validae a spus:

Nu toate au ,,frână de motor,, și e simplu de văzut, fiindcă au frână disc.

la unele frana de motor e proast gandita,duce la strapungerea mosfetilor din controler

de exemplu kugo s1,ajuns la mine cu mosfeti in scurt .dupa o franare ,schimbat tranzistorii cu unii ok,recuperati de pe un alt controler,tranzistori identici.in 2 luni de zile au crapat iara,tot la franare.si iam schimbat pe toti cu toate ca numai 2 sau 3 erau busiti

am pus frana inainte sa urc trotuarul sa intru in curte,frana a fost una mai mult incetinire,ca nu fac drifturi cu ele

dupa 2 ore ,cand sa plec iarasi ,surpriza,motorul se comporta ca unul pas cu pas

 

Editat de iuliantv
Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Salutari! 

Sa nu mai deschid un nou topic..  Vecinul meu mi-a adus o trotineta Xiaomi M365 (cred) , care refuza sa porneasca.Am demontat bateria (acumulatori) , aceasta are la borne 12,6V .. si nu se incarca ..Credeti ca merita efortul sa continui "investigatiile" - in sensul sa demontez bateria , sa masor fiecare element (celula)in parte ? Sau mai bine ii spun omului sa schimbe toata bateria(care am vazut ca costa destul de mult ),fara sa ma mai chinuiesc degeaba?  Trotineta este oricum destul de "hartanita"..

Link spre comentariu
Acum 2 ore, vasile barsan a spus:

Salutari! 

Sa nu mai deschid un nou topic..  Vecinul meu mi-a adus o trotineta Xiaomi M365 (cred) , care refuza sa porneasca.Am demontat bateria (acumulatori) , aceasta are la borne 12,6V .. si nu se incarca ..Credeti ca merita efortul sa continui "investigatiile" - in sensul sa demontez bateria , sa masor fiecare element (celula)in parte ? Sau mai bine ii spun omului sa schimbe toata bateria(care am vazut ca costa destul de mult ),fara sa ma mai chinuiesc degeaba?  Trotineta este oricum destul de "hartanita"..

Am uitat sa mentionez : bateria este model NE1003 -H , 36V , 7800mAh , 280Wh , cu BMS -ul in acelasi "pachet" cu celulele..30buc. la numar..Cablurile nu par intrerupte

Editat de vasile barsan
completare text
Link spre comentariu

am intanit BMS Defect,acumulatorii lor sant destul de buni 

https://accesoriixiaomi.ro/products/placa-de-protectie-pentru-baterii-bms-pentru-xiaomi-m365-mi-1s?srsltid=AfmBOopl605ngDNtk8thLXBTud2cep4ykyU9NABx6bl_FPpHkPu1asYg

cum identificati daca e defect?

simplu desfaceti frumos ambalajul bateriei si vedeti ce tensiune e pe - si + direct pe acumulator,deci nu dupa bms

daca tensiunea e peste 30v zic ca acumulatorul e ok

daca sant peste 30v,treceti la pasul 2

pe bms e un pus metalic,il tineti apasat cca 10 secunde,preferabil ca pe bornele acumulatorului ce ies din bms si duc in controler sa aveti un multimetru conectat,si daca in momentul ce tineti apasat si cateva secunde dupa tensiunea de iesire creste si e cea de pe acumulator inainte de bms,atunci bms.ul e defect

Link spre comentariu

daca acestea nu are peste 30v,verificati fiecare lipitura sudura - + de pe grupul de elementi sa nu fie dezlipite,am intalnit si acest caz,dar deobicei in acest caz trotineta are tendinta de a aprinde displayul scurt

daca nici contacte imperfecte nu gasiti

masurati pe fiecare grup de elementi daca aveti tensiuni aproape identice,2.8v-4.2v ,daca nu sant apropiate atunci acel grup de elementi e defect

deci trebuie sa aiba toti cand e incarcat full aproape 4.2v

trebuie sa fie toate grupurile de elementi la tensiune apropiata deci daca un grup are 2.8v si altul 3.2v nu e ok

Acum 3 ore, antonvasileeee a spus:

Cat ar trebui sa fie pe baterie nominal ?

Posibil fire rupte la acceleratie.

acceleratia nu are treaba daca e defecta,porneste cu eroare sau fara eroare dar nu accelereaza 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, validae a spus:

Nu te complica, spune-i să comande o baterie nouă.Recondiționarea celei vechi e pierdere de timp și bani.

Cel mult, poți recupera elemenții care încă mai au capacitate, pentru alte scopuri.

nu sant asa proaste,daca nu a fost abuzat de ea sau nu a intrat apa ,am avut acum cca 3 luni cumparata cu defect de motor a luat apa,avea 3000+km facuti,si aplicatia xiaomi spunea ca bateria e in stare foarte buna,si chiar era,nu reuseam sa o descarc in 25km

Editat de iuliantv
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări