Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 34
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Postat (editat)

@Sharky 

Citat

Eu am zis ca e treaba de invatare, echilibru avem toti inclusiv in mașină fara echilibru am cadea de pe scaun in viraje.

e prima oara cand aud chestia asta, ma duce gandul la tractor, n-am auzi pe nimeni sa-si piarda echilibrul conducand masina. (unde a cazut in buzunarul de la usa?)

 

ai alunecat vreodata cu masina pe o balega? te-ai julit cum povestea colegul de mai sus?

 

Nu cred ca stiu un motociclist/a sa nu fi iesit in decor sau sa nu fi dat de asfalt cel putin o data. 

Un exemplu e cand treci de pe o motocicleta pe alta, e destul de naspa, e mult mai usor la masini, si masinile difera ca raspuns dar sunt mult mai iertatoare la greseli.

 

Dar orice se poate invata daca esti suficient de hotarat. Atia din UK/IRL (probabil si altii) au un sistem de invatare destul de complicat in care te forteaza sa faci niste cursuri obligatorii (o progresie) si-ti limiteaza accesul la carnet de categorie mare direct, mai ales daca esti tanar. Nu-s rele cursurile am tras cu ochiul la fica-mea cand a facut cursul basic si cred ca ar fi fost bine sa-l fi facut si eu cand eram tanar. Examenul practic pentru carnet e destul de complex si chiar trebuie sa exersezi ca sa-l iei, nu merge sa faci cursul si sa te duci direct la examen. Cam toti recomanda sa te dai 6 luni minim cu permisul provizoriu inainte sa-ti iei permisul plin.

RR 

 

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Ma bucuri ca ai confirmat ca e treaba de experiență si nu de echilibru in sine ca simt.

Experiența e cea care interpretează rapid acel simti ai alege răspunsul corect. Sau mai bine nici macar nu așteaptă dupa simt, stie din prima ce e de facut.

 

Muscle memory.

 

Altfel nu ai avea probleme cand schimbi motocicleta.

 

Ai ajuns la aceeași concluzie.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, Sharky a spus:

Muscle memory.

 

Altfel nu ai avea probleme cand schimbi motocicleta.

 

echilibrul e una......la schimbare totdeauna sunt probleme.....alta motocicleta ...alta ciclistica si comportament.....cei mai multi dintre cunostinte au spart motorul cand au incercat al ....altuia.....era s-o patesc si eu la nici 40km/h.....o cunostinta de pe strada avea un FZR600 eu un FZR400....aceasi cadru doar motorul cu 200cmc mai mic.....avea ceva la demarare...l-am incercat dar in capatul strazii cand am franat ...frina total diferit.......bloca brutal....al meu avea stil " logaritmic"...

 

Apropo  un instructor din tara vecina spunea ca este foarte important unde te uiti in timpul virajului ,pt ca in mod inconstient....motocicleta merge unde te uiti....deci trebuie vazuta trasa optima nu masina care vine din fata sau santul......am incercat si chiar functioneaza......evident nu trebuie sa te inscrii in curba cu o viteza peste posibilitati si aderenta....

Saptamana trecuta am incercat Harleyul vecinului...mie nu mi-a placut.....greoaie ......centrul de greutate mai sus.....

Cel mai usor de condus este Honda Shadow 600......

 

am castigat in Hu titlul de cel mai frumos sunet - NU cel mai tare  ( toba facuta de mine ) am batut Kawa Ninja 900 cu 2x Remus, alte motoare cu Leo Vince,Arrow,Shark......

nyirbz10.jpg

 

partea cu toba ( evident l-am deghizat in " YOSHIMURA" )

rebels10.jpg

Link spre comentariu
Postat (editat)
Citat

Apropo  un instructor din tara vecina spunea ca este foarte important unde te uiti in timpul virajului ,pt ca in mod inconstient....motocicleta merge unde te uiti....deci trebuie vazuta trasa optima nu masina care vine din fata sau santul......am incercat si chiar functioneaza......evident nu trebuie sa te inscrii in curba cu o viteza peste posibilitati si aderenta....

foarte adevarat, si din cauza asta exista si treaba negativa la asta, sa te uiti fix la un obstacol din fata ta, care te duce exact acolo. Cei ce merg off road invata repede sa-si "deblocheze privirea" ca au parte de mai multe obstacole pe unitatea de timp.

La cursurile de moto iti spune sa te concentrezi (cu privirea) pe apex-ul curbei cind intrii dupa care gradual pe exit-ul curbei. (evident mai greu la curbe fara vizibilitate)

Nu e asa usor cum pare ca trebuie sa inveti sa nu te uiti nici prea departe nici prea aprope (si sa corelezi cu viteza, ca departe devine aproape foarte repede cateodata)

Destul de greu de imaginat dar cei care s-au dat pe 2 roti mai mult de 1 ora sigur au trecut prin fazele astea.

 

Misto poza unde sunteti (acolo in poza) ? Hu?  Huedin, Hungaria, Husi ?

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Spuneam de ce facem, nu ce facem in mod constient, sensorii ii folosim si in modul de opereare subconstient.

Cu varsta datorita neuropatiilor incepem sa pierdem senzorii de vibratii si de presiune din piele si muschi, abia atunci intelegem utilitatea lor.

Referitor la senzorul de echilibru, aparatul vestibular, eu cred ca pierderea lui se datoreaza mai mult otitelor recurente.

Motociclete am condus ocazional, multe din ele au centrul de greutate mai sus ca scooterele e cam ca la biciclete, dar masa e mai mare, insa au avantajul puterii, la bicicleta puterea e limitata, tarziu, mi-am format obisnuinta de a baga la pedale pe viraj.

Acum conduc doar utility vehicles ceva gen de scooter cu care se pot cara saci, baloti sau colete.

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Nu cred ca e vb doar de pozitie ci si de raportul maselor, ca criteriu aditional. 

Dar nu conduc moto deci nu ma exprim. Pe scooter e clar ca oricum te misti, te inclini, nu-l impresionezi prea tare.

Link spre comentariu



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări