Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cumpar surub M12 - 380 mm, grupa 8.8


GoodKat

Postări Recomandate

Salutare,

 

De ceva zile caut un surub pentru montajul unor bare de protectia la o motocicleta, dar fara sorti de izbanda sa gasesc ceea ce caut, asa ca apelez la voi.

 

Asadar, caut un surub a carui dimensiuni sunt dupa cum urmeaza:

 

1. Diametru tija- 12 mm, cap hexagon / imbus - conteaza mai putin.

 

2: Lungime tija: minim 376 mm - poate fi oricat de lunga atat timp cat este mai mare de 376 mm, tai eu din el

 

3. Tija filetata partial 20-30mm


4. Foarte important: grupa surubului 8.8, nu caut altceva.

 

Ce am incercat:

 

1. Am cautat la toate magazinele de bricolaj. Cel mai aproape a fost un surub din Hornbach (380mm) insa clasa surubului este de 4.8.

 

2. Tija filetata nu este ce trebuie pentru ce vreau eu sa fac.


3. Stiam un atelier pe Calea Floreasca care iti facea orice surub iti trecea prin cap. Am sunat la ei, au toate sculele dar nu mai au oameni care sa lucreze pe strung.

 

in esenta: caut un surub ca cel descris mai sus dar nu exclud nici varianta unei axe tratata la gradul 8.8 (daca aveti) din care sa imi fac eu acel surub. 
 

Multumesc!

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • GoodKat

    9

  • roadrunner

    4

  • Ion_Bumbu

    4

  • draku

    3

Top autori în acest subiect

Greu de gasit un surub pre-fabricat cu specificatiile respective, mai ales lungimea...

Probabil ca este un surub care tine si motorul fixat pe cadru....

Exista in comert tije filetate din inox, mai rezistente decat cele din otel, dar nu stiu daca ajung la echivalentul duritatii cautate de tine.

Daca inconvenientul folosirii unei tije filetate tine de aspect, aceasta s-ar putea acoperi, pe partea vizibila, cu un tub dintr-un material convenabil ca aspect si culoare.

Daca tine de functionalitate, ca de ex. trecerea prin blocul motor de aluminiu, e de gandit...

Unde gasesti materialul respectiv, bara pe care sa o filetezi la capete ?

Link spre comentariu
Acum 5 ore, draku a spus:

Greu de gasit un surub pre-fabricat cu specificatiile respective, mai ales lungimea...

Probabil ca este un surub care tine si motorul fixat pe cadru....

Exista in comert tije filetate din inox, mai rezistente decat cele din otel, dar nu stiu daca ajung la echivalentul duritatii cautate de tine.

Daca inconvenientul folosirii unei tije filetate tine de aspect, aceasta s-ar putea acoperi, pe partea vizibila, cu un tub dintr-un material convenabil ca aspect si culoare.

Daca tine de functionalitate, ca de ex. trecerea prin blocul motor de aluminiu, e de gandit...

Unde gasesti materialul respectiv, bara pe care sa o filetezi la capete ?


Salutare si bine v-am regasit, ca nu am mai intrat de ceva vreme pe forum. Problema are mai multe fete, incerc sa le lamuresc succint:

1. Nu pot folosi tija filetata pe toata lungimea ei intrucat trece prin sasiu si prin motor, exista sansa ca filetul sa "roada" aluminiul.

2. Nu imi trebuie neaparat surub, cat o bara de otel de 12 mm care sa aiba calitati similare cu un surub de grupa 8.8 din care sa imi pot confectiona un fel de prezon urias. Detin strung, filiere, etc, deci ar fi treaba de jumate de ora.

Eu am o bara de inox de 12 mm din care as putea sa imi fac un astfel de prezon, insa cautand pe net proprietatile am vazut ca inoxul este mai slab decat un surub din grupa 8.8.

Cineva mi-a recomandat OLC 45 dar nu as sti de unde sa gasesc o bara la metru, fara sa fie nevoie sa cumpar cantitati mari.

Ar mai fi varianta sa folosesc un surub (am gasit la cineva) de grupa 10.9 insa mai multi oameni au spus ca este prea casant in anumite conditii.

Link spre comentariu

Inox-ul A2 (304)  este dat ca nu rezista la eforturi cit un surub 8.8 dar e folosit la suporturi de antena mari...

Nu mi-as face probleme ca nu este suficient pentru dumneavoastra, nu-i chiulasa ce stringeti.

Ar mai fi o alta posibilitate, o tija de amortizor daca gasiti la dimensiune, stiu, e rau de prelucrat insa aia chiar rezista.

Link spre comentariu

Tija de amortizor de generatie veche ca amortizoarele auto noi au teava pe post de tija.

Barele cif-ate care se folosesc la cnc-uri nu v-ar fi de folos ? Eventual faceti filet interior la capete, nu exterior.

Eu cand am avut nevoie am luat de aici : https://powerbelt.ro/ro

Link spre comentariu

Buna Ziua. Va recomand sa achizitionati de la orice firma de materiale de constructii, bara-fier-beton si sa incercati sa le faceti la un atelier de prelucrari prin aschiere. Cunoscatorii stiu despre fierul beton, ca este un material bun in principiu,  puteti sa incercati si la firmele gen REMAT sa folositi ceva recuperat daca sunteti dispus la compromisuri, bineinteles! Totusi pentru folosire cu precadere la tensiune, torsiune si forfecare, cele cu grupe de rezistențe superioare, 10.9 sau 12.9 sunt cele mai indicate. Daca va decideti pentru prelucrare este bine sa luati in calcul si marirea diametrului tijei daca se poate. Deasemenea tratament se poate incerca doar in zona filetata. Sunt de discutat eventuale modificari, daca se pot face! Cred ca va pot ajuta daca sunteti dispus la compromisuri! Numai de bine.

Editat de Andrei24
Link spre comentariu
Acum 8 ore, Ion_Bumbu a spus:

Inox-ul A2 (304)  este dat ca nu rezista la eforturi cit un surub 8.8 dar e folosit la suporturi de antena mari...

Nu mi-as face probleme ca nu este suficient pentru dumneavoastra, nu-i chiulasa ce stringeti.

Ar mai fi o alta posibilitate, o tija de amortizor daca gasiti la dimensiune, stiu, e rau de prelucrat insa aia chiar rezista.


Va salut! Am tija de inox, este ca ultima solutie daca nu gasesc ceva. Tija de amortizor este o idee buna, daca imi apare una de undeva, nu zic nu.

Acum 7 ore, ady2006 a spus:

Tija de amortizor de generatie veche ca amortizoarele auto noi au teava pe post de tija.

Barele cif-ate care se folosesc la cnc-uri nu v-ar fi de folos ? Eventual faceti filet interior la capete, nu exterior.

Eu cand am avut nevoie am luat de aici : https://powerbelt.ro/ro


M-am gandit si la niste axe de CNC-uri, sunt relativ ieftine. Problema este ca de obicei sunt tratate pe la 60-65 HRC, iar ca idee un surub grupa 12.9 are pe la 38-44 HRC. Este mult prea casanta din pacate, iar in caz de dat motorul pe jos ar trebui ca socul sa fie absorbit de bare si suruburile de prindere, sa se indoaie.

Link spre comentariu
Acum 6 ore, Andrei24 a spus:

Buna Ziua. Va recomand sa achizitionati de la orice firma de materiale de constructii, bara-fier-beton si sa incercati sa le faceti la un atelier de prelucrari prin aschiere. Cunoscatorii stiu despre fierul beton, ca este un material bun in principiu,  puteti sa incercati si la firmele gen REMAT sa folositi ceva recuperat daca sunteti dispus la compromisuri, bineinteles! Totusi pentru folosire cu precadere la tensiune, torsiune si forfecare, cele cu grupe de rezistențe superioare, 10.9 sau 12.9 sunt cele mai indicate. Daca va decideti pentru prelucrare este bine sa luati in calcul si marirea diametrului tijei daca se poate. Deasemenea tratament se poate incerca doar in zona filetata. Sunt de discutat eventuale modificari, daca se pot face! Cred ca va pot ajuta daca sunteti dispus la compromisuri! Numai de bine.


Buna ziua! Eu am un strung de banc acasa, as putea sa reduc chiar si o bara M16 de grupa 8.8, insa am zis ca poate gasesc direct ceva pe dimensiuni. Asta este ca ultima solutie.

Referitor la grupa surubului, initial m-am gandit si eu tot la 10.9 / 12.9 dar mi s-a spus ca aceste suruburi sunt mult prea casante in anumite conditii.

Acum 6 ore, daniels a spus:


Va salut! Am gasit si eu linkul dar din pacate au comanda minima de 25 de bucati.

Link spre comentariu

@GoodKat ce motocicleta ai? mi se pare un pic riscant cu prezonul ala prin motor. Nu merge sa te prinzi de cadru undeva? adica sa eviti solutia cu prezonul transversal.

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

De ce nu pui câteva poze, cu locul unde trebuie sa vina acel șurub, la motocicleta.

Link spre comentariu
Acum 10 ore, roadrunner a spus:

@GoodKat ce motocicleta ai? mi se pare un pic riscant cu prezonul ala prin motor. Nu merge sa te prinzi de cadru undeva? adica sa eviti solutia cu prezonul transversal.

RR


Salutare! Este un V-Strom 1000. Solutia de prindere este cea data de producator, nu o inventie de a mea. Nu este singurul punct de prindere al crash-bar-ului. 

Acesta se prinde pe fiecare lateral al motocicletei de 3 puncte, deci 6 puncte in total, iar doua dintre ele sunt definite de acest surub lung care trece prin motor si prin sasiu. 

Link spre comentariu

Mai conteaza asta?

@GoodKat, puneti bara de inox ca nu-i acolo efort sa o rupa la 12mm, aveam la suporti de antena de 2,4m suruburi de 12mm din proiect, A2-70 si n-am gasit unu rupt iar la 2,4m diametru la vint trage citeva tone de suport.

Singura problema este griparea piulitei daca e tot de inox.

Se foloseste antigripant pe baza de Cu si e perfect.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 21 minute, Ion_Bumbu a spus:

Mai conteaza asta?

pai conteaza, poate e mai simplu sa-i sune pe aia care le-au vandut in caz ca au uitat sa puna piesa aia in pachet. (ma intreb si eu ca prostul) - saptamana trecuta mi-a venit un set de bare la motocicleta si avea si scule in pachet.

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări