Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Exista convertor de la trifazic la monofazic?


Postări Recomandate

Stiu ca folosind oricare faza si nulul am monofazic, dar ce ma fac daca bransamentul nu permite necesarul meu de putere pe o faza ori incarc prea mult acea faza si trebuie sa stau cu grija la folosirea altor consumatori pe aceeasi faza?

Problema ar fi incarcarea masinii electrice Dacia Spring ce permite incarcare 7kw doar monofazat, am bransament trifazic dar sa iau 7kw pe o faza e prea mult din mai multe puncte de vedere. Cautand printre divercele modele de statii de incarcare nu exista una care sa consume trifazic si sa livreze masinii monofazic, toate iau energia doar de pe o faza.

Astfel ca m-a dus gandul la folosirea unui convertor care sa ia aproximativ cate 2,33 kw din fiecare faza si sa livreze 7kw monofazic dar nu am gasit asa ceva de cumparat.

Ceva idei?

 

Daca nu e sectiunea potrivita rog un moderator mutarea discutiei la locul potrivit.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Salutări George!

Traf bifazat ....pentru 7kw,vei avea vreo 12-13A în primar la 400V și vreo 35A în secundar la 230V....nu recomand autotraf pentru că nu vei dispune de nul....și, din câte știu eu mufa de încărcare la Spring are contacte dedicate L; N și împământare....conductor de 2mmp în primar și 2 conductoare în paralel de 2,2mmp în secundar....

Editat de flomar60
Link spre comentariu

Păi dacă e traf....transformi 400V în 230V și legi o bornă a secundarului de 230V la nulul rețelei...astfel ai consum rezonabil din sistemul trifazat al proprietarului și putere suficientă pt. Spring....

Editat de flomar60
Link spre comentariu

Pot fi multe probleme....putere aprobată mică....un disjunctor principal de 32A coroborat cu consumul deja existent pe acea fază nu face față cu siguranță la acest consum suplimentar....apoi scăderea nepermis de mare a tensiunii pe faza respectivă în timpul încărcării legată și de distanța mare de la punctul de racord rețea la punctul de încărcare....secțiuni reduse ale conductoarelor....și altele pe care le poate evidenția doar proprietarul....

Link spre comentariu

Sistem fotovoltaic 5kW pe faza de unde se incarca masina.Cand e soare suficient, iau 5kW din fotovoltaic si 2kW din retea.

Cand nu e soare, incarc cu mai putin.

Sistemul poate fi cu injectie zero in retea sau maxim 4kw injectie-conform normelor ANRE de dezechilibrare cu maxim 16A a fazelor.

Editat de rinaldoparaipan
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
On 5/4/2024 at 8:46 AM, rinaldoparaipan said:

Sistem fotovoltaic 5kW pe

 

Am fotovoltaice dar sistem trifazic ce da maxim 3kw pe faza, de asemenea linie lunga si scade mult tensiunea la sarcina mare.

Link spre comentariu
On 5/2/2024 at 3:48 PM, flomar60 said:

Salutări George!

Traf bifazat ....pentru 7kw,vei avea vreo 12-13A în primar la 400V și vreo 35A în secundar la 230V....nu recomand autotraf pentru că nu vei dispune de nul....și, din câte știu eu mufa de încărcare la Spring are contacte dedicate L; N și împământare....conductor de 2mmp în primar și 2 conductoare în paralel de 2,2mmp în secundar....

 

Salut!

M-am gandit la asta, chiar am avut 3 trafuri de Buzau 5kva 380v/220v dar le-am gasit diverse intrebuintari pastrand doar primarul. Ma gandeam ca ar exista ceva de fabrica in comutatie, mai mic si mai usor decat hardughia de traf. Plus ca ar folosi toate 3 fazele.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări