Ned George Postat Mai 2 Partajează Postat Mai 2 Stiu ca folosind oricare faza si nulul am monofazic, dar ce ma fac daca bransamentul nu permite necesarul meu de putere pe o faza ori incarc prea mult acea faza si trebuie sa stau cu grija la folosirea altor consumatori pe aceeasi faza? Problema ar fi incarcarea masinii electrice Dacia Spring ce permite incarcare 7kw doar monofazat, am bransament trifazic dar sa iau 7kw pe o faza e prea mult din mai multe puncte de vedere. Cautand printre divercele modele de statii de incarcare nu exista una care sa consume trifazic si sa livreze masinii monofazic, toate iau energia doar de pe o faza. Astfel ca m-a dus gandul la folosirea unui convertor care sa ia aproximativ cate 2,33 kw din fiecare faza si sa livreze 7kw monofazic dar nu am gasit asa ceva de cumparat. Ceva idei? Daca nu e sectiunea potrivita rog un moderator mutarea discutiei la locul potrivit. Link spre comentariu
antonvasileeee Postat Mai 2 Partajează Postat Mai 2 Masina decide cum si cat incarca . Sunt modele de mertz care iau 3,5kW pe 2 faze , in total 7 , exact pentru acest lucru .A treia faza este nefolosita de masina . Springul nu stie acest lucru . Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 2 Partajează Postat Mai 2 (editat) Salutări George! Traf bifazat ....pentru 7kw,vei avea vreo 12-13A în primar la 400V și vreo 35A în secundar la 230V....nu recomand autotraf pentru că nu vei dispune de nul....și, din câte știu eu mufa de încărcare la Spring are contacte dedicate L; N și împământare....conductor de 2mmp în primar și 2 conductoare în paralel de 2,2mmp în secundar.... Editat Mai 2 de flomar60 Link spre comentariu
antonvasileeee Postat Mai 2 Partajează Postat Mai 2 Chiar acum, flomar60 a spus: Traf bifazat E o idee buna , dar nu ajuta springul . Ala incarca monofazat 7kW si nu are conexiune interna pe 2 faze . Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 2 Partajează Postat Mai 2 (editat) Păi dacă e traf....transformi 400V în 230V și legi o bornă a secundarului de 230V la nulul rețelei...astfel ai consum rezonabil din sistemul trifazat al proprietarului și putere suficientă pt. Spring.... Editat Mai 2 de flomar60 Link spre comentariu
antonvasileeee Postat Mai 2 Partajează Postat Mai 2 Da , dar nu poate face chiar toata lumea acel traf si la comanda usuca la buzunar . Mai aproape este upgrade la puterea instalata . Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 2 Partajează Postat Mai 2 Care ar fi problemele cu sarcina de 7kW pe o singura faza?! Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 2 Partajează Postat Mai 2 Pot fi multe probleme....putere aprobată mică....un disjunctor principal de 32A coroborat cu consumul deja existent pe acea fază nu face față cu siguranță la acest consum suplimentar....apoi scăderea nepermis de mare a tensiunii pe faza respectivă în timpul încărcării legată și de distanța mare de la punctul de racord rețea la punctul de încărcare....secțiuni reduse ale conductoarelor....și altele pe care le poate evidenția doar proprietarul.... Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Mai 4 Partajează Postat Mai 4 (editat) Sistem fotovoltaic 5kW pe faza de unde se incarca masina.Cand e soare suficient, iau 5kW din fotovoltaic si 2kW din retea. Cand nu e soare, incarc cu mai putin. Sistemul poate fi cu injectie zero in retea sau maxim 4kw injectie-conform normelor ANRE de dezechilibrare cu maxim 16A a fazelor. Editat Mai 4 de rinaldoparaipan Link spre comentariu
ionut120v Postat Mai 4 Partajează Postat Mai 4 Sau anumite invertoare trifazice care permit echilibrarea fazelor, posibil sa functioneze si cand nu este soare, depinde de model. Link spre comentariu
Barbu Andrei Postat Mai 5 Partajează Postat Mai 5 Motor trifazic >>> generator monofazic. O sa iasa cam scump. Plus multe calcule... Sau transformator / sursa + invertor. Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Mai 8 Partajează Postat Mai 8 Da, e simplu dar intervin bateriile care costa. Solutia data de mine e mai ieftina (invertor on grid, monofazat) Link spre comentariu
Ned George Postat Mai 28 Autor Partajează Postat Mai 28 On 5/4/2024 at 8:46 AM, rinaldoparaipan said: Sistem fotovoltaic 5kW pe Am fotovoltaice dar sistem trifazic ce da maxim 3kw pe faza, de asemenea linie lunga si scade mult tensiunea la sarcina mare. Link spre comentariu
Ned George Postat Mai 28 Autor Partajează Postat Mai 28 On 5/2/2024 at 3:48 PM, flomar60 said: Salutări George! Traf bifazat ....pentru 7kw,vei avea vreo 12-13A în primar la 400V și vreo 35A în secundar la 230V....nu recomand autotraf pentru că nu vei dispune de nul....și, din câte știu eu mufa de încărcare la Spring are contacte dedicate L; N și împământare....conductor de 2mmp în primar și 2 conductoare în paralel de 2,2mmp în secundar.... Salut! M-am gandit la asta, chiar am avut 3 trafuri de Buzau 5kva 380v/220v dar le-am gasit diverse intrebuintari pastrand doar primarul. Ma gandeam ca ar exista ceva de fabrica in comutatie, mai mic si mai usor decat hardughia de traf. Plus ca ar folosi toate 3 fazele. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum