Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Identificare motor ,echivalent ...


gigione01

Postări Recomandate

Acum 19 minute, gigione01 a spus:

Mai draga,mustaria e proiectata de firme serioase,construita si functionala.Ideile de la gigeii de scara blocului gasim peste totNu vreau solutii de modificarea parcurilor,vreu sa gasesc un raspuns la intrebarea mea,despre TIPUL motorului/clasificarea lui in functie de prindere/dimensiuni.

 Cit de bine au fost proiectate/realizate si apoi intretinute de compatriotii nostri se vede! In rest, nu te mai sparge in figuri, daca erai mai destept nu cereai solutii de la ''gigeii'' de pe aici!

  Stai cu obiectul in fata, ai probabil acces la documentatie si ne intrebi pe noi ce tip de motor este?

 

 La Mw si hectarele alea, solutii se gasesc la firmele specializate, contra cost, nu moka pe forumuri, asa cum spui tu, de ''gigei''!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 50
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gigione01

    18

  • daniels

    7

  • validae

    4

  • iop95

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Gigel e ala care desface si reface dupa inspiratia proprie. Cam asa lucrez eu sub chiuveta🙃.

Dupa cum cad motoarele alea sigur e o gresala de proiectare.

1. Motoarele alea sunt facute sa luctrze timp limitat in sarcina maxima. Daca isi pot face treaba in acel timp bine, daca nu se ard.

2. Totul trebua sa aiba la baza un raport ANM legat de vanturile din zona, din ala platit nu de pe vanturi.ro

3. Trebuia solicitata la furnizor documentatia legata de timpul de functionare in sarcina maxima. Proiectantu sau beneficiarul trebuia sa faca propriile teste cu acele motoare. (Se fac foarte usor).

4. Legat de actionarea hidraulica, sa impanzesti tot campul cu tevi e o prostie pt ca sunt pierderi mari. Sunt unitati hidraulice care pot deservi un panuou sau pt un grup de panouri. Depinde de configuratia locala cum e mai avantajos.

5 S-a mai spus ca in cazul motoarelor monofazice nu poti schimba sensul.

 

 

Link spre comentariu

Se poate schimba sensul si la monofazat (ca doara nu-s cu poli ecranati), întrebarea este daca exista suficiente fire/pini în conectoarele folosite pentru a realiza conexiunile necesare. Daca nu-s decât patru pini (triunghi plus PE, cea mai simpla varianta ar fi rebobinarea pentru trifazat si folosirea în monofazic dupa schema Steinmetz. Cu asta se poate schimba sensul de rotatie. Parerea unui terchea-berchea senil, care se trezeste dând si el aiurea din clanta.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Puterea scade, cuplul de pornire scade, riscul sa se arda din nou creste.

Solutia este una mai complexa si nu se gaseste pe forumuri ci la firme specializate.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Nu se pune problema de a le refolosi în instalatia fotovoltaica din care provin.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Motoarele existente se pot rebobina trifazat pt tensiunea retelei .

Se gasesc relee termice pt orice temperatura (sunt ieftine).

Din ce am vazut, cred ca problema este acel cablaj, cu treceri, care cred ca este cam sighinas-se poate reproiecta unul mai fortos.

PS-fa o poza a cablajului si pe parte cealalta. Se pare ca mai are ceva componente si atunci se complica problema. Cred ca motorul s-a supraincalzit, una din infasurari s-a scurtcircuitat si a exfoliat traseul respectiv.

Editat de vera
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
Postat (editat)

A aparut si monofazicul...

Intrebare pentru cunoscatori:

Cum inverseaza sensul de rotatie daca e AC si are rotor in scurt-circuit??

Partea de telescop e identica,motorul e identic ca format ,dar e monofazat la 220v.

Invarte E-V un sir de 30 panouri de 550w.

 

 

 

220.JPG

Editat de gigione01
.
Link spre comentariu

Dacă era bobinat cu bobină auxiliară și condensator,puteam să sugerez o metodă....la acest motor sensul se poate schimba doar mecanic...asta include și întoarcerea rotorului in poziție inversă in stator dacă construcția mecanică permite....

Link spre comentariu
Postat (editat)

La motor ii ajung 7 fire dispuse 3+3+1 impamantare.

Placa electronica din imagine invarte 10 trackere,

Parcul e nou.are 10+5 Mw,cu prima ocazie cand se va defecta unul,il voi desface pentru studiu...

 

 

 

 

borne motor.jpg

comanda.JPG

Editat de gigione01
Link spre comentariu
Postat (editat)
Acum 19 minute, iop95 a spus:

AO-6/M e cu motor de cc... eticheta aia pare facuta de meseriasii de la marketing... pulbere.

Nu e niciun fake,fotografia e facuta de mine personal unui motor functional ,AC 220v.Acelasi ansamblu vine echipat si cu motor trifazat 135v,foto la inceputul topicului,deci ambele AC.

Placa electronica ,tot de mine e fotografiata,am si video cu functionarea in parc,zona Teleorman.

 

Ai aici detalii si confirmarea ca sunt motoare AC,jos ai 2 pdf pentru schelet cu linie de un panou sau linie cu doua panouri cap in cap.Motoarele trifazate invart pe cele duble iar motoarele monofazate pe cele cu linii cu cate un panou.

TOATE motoarele sunt AC.

https://www.valmontsolar.com/products-and-services/solar-tracker

 

Editat de gigione01
Link spre comentariu
Acum 21 ore, iop95 a spus:

Nu se vede nicio corespondenta intre specificatiile din poza si link...

Fisa tehnica pentru AO-6/M: https://www.siractuators.com/attuatori-lineari/xl-line/ao-6m

 

O fi monofazat... cu inversare de sens ultrasecreta/patentat de marea firma italiana sau ce e...

Daca aveti spirit de observatie ,firma e SIR si motorul are forma circulara la ei.

Cel in discutie e Valmont-convert si  e diferit.

N-as putea sa spun care a fost primul-oul sau gaina...SIR sau Convert..

Eu am postat despre ceea ce am in mana.Nu cunosc componentele sau firma SIR.

Poze cu varianta trifazata a motorului Valmont-convert AO-6M facute personal azi la Draganesti Vlasca intr-un parc de 4 Mwh.

 

23d9d343-44ec-4e16-8ffe-ecfb54b22a05.jpeg

621359c5-2924-4e0a-94fb-5ed1d4888283.jpeg

be59f72d-abb3-4382-bb79-e1c2ab76c3a6.jpeg

Link spre comentariu

Am reparat așa ceva într-un parc fotovoltaic dotat cu trakere de orientare....vandalizarea cablurilor (furat) și a trebuit să reîntregesc instalația....motoarele trakerilor erau 3x110v c.a.....

Editat de flomar60
Link spre comentariu

Trifazat 110V? Alimentat prin trafo sau convertizor/placa dedicata?

Secretul bine pazit este cum face inversarea de sens cel monofazat...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări