Marele Savant Postat Mai 19 Partajează Postat Mai 19 Acum 19 minute, gigione01 a spus: Mai draga,mustaria e proiectata de firme serioase,construita si functionala.Ideile de la gigeii de scara blocului gasim peste totNu vreau solutii de modificarea parcurilor,vreu sa gasesc un raspuns la intrebarea mea,despre TIPUL motorului/clasificarea lui in functie de prindere/dimensiuni. Cit de bine au fost proiectate/realizate si apoi intretinute de compatriotii nostri se vede! In rest, nu te mai sparge in figuri, daca erai mai destept nu cereai solutii de la ''gigeii'' de pe aici! Stai cu obiectul in fata, ai probabil acces la documentatie si ne intrebi pe noi ce tip de motor este? La Mw si hectarele alea, solutii se gasesc la firmele specializate, contra cost, nu moka pe forumuri, asa cum spui tu, de ''gigei''! Link spre comentariu
daniels Postat Mai 20 Partajează Postat Mai 20 Gigel e ala care desface si reface dupa inspiratia proprie. Cam asa lucrez eu sub chiuveta. Dupa cum cad motoarele alea sigur e o gresala de proiectare. 1. Motoarele alea sunt facute sa luctrze timp limitat in sarcina maxima. Daca isi pot face treaba in acel timp bine, daca nu se ard. 2. Totul trebua sa aiba la baza un raport ANM legat de vanturile din zona, din ala platit nu de pe vanturi.ro 3. Trebuia solicitata la furnizor documentatia legata de timpul de functionare in sarcina maxima. Proiectantu sau beneficiarul trebuia sa faca propriile teste cu acele motoare. (Se fac foarte usor). 4. Legat de actionarea hidraulica, sa impanzesti tot campul cu tevi e o prostie pt ca sunt pierderi mari. Sunt unitati hidraulice care pot deservi un panuou sau pt un grup de panouri. Depinde de configuratia locala cum e mai avantajos. 5 S-a mai spus ca in cazul motoarelor monofazice nu poti schimba sensul. Link spre comentariu
franzm Postat Mai 20 Partajează Postat Mai 20 (editat) Se poate schimba sensul si la monofazat (ca doara nu-s cu poli ecranati), întrebarea este daca exista suficiente fire/pini în conectoarele folosite pentru a realiza conexiunile necesare. Daca nu-s decât patru pini (triunghi plus PE, cea mai simpla varianta ar fi rebobinarea pentru trifazat si folosirea în monofazic dupa schema Steinmetz. Cu asta se poate schimba sensul de rotatie. Parerea unui terchea-berchea senil, care se trezeste dând si el aiurea din clanta. Editat Mai 20 de franzm Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 20 Partajează Postat Mai 20 (editat) Puterea scade, cuplul de pornire scade, riscul sa se arda din nou creste. Solutia este una mai complexa si nu se gaseste pe forumuri ci la firme specializate. Editat Mai 20 de sesebe Link spre comentariu
franzm Postat Mai 22 Partajează Postat Mai 22 Nu se pune problema de a le refolosi în instalatia fotovoltaica din care provin. Link spre comentariu
vera Postat Iunie 8 Partajează Postat Iunie 8 (editat) Motoarele existente se pot rebobina trifazat pt tensiunea retelei . Se gasesc relee termice pt orice temperatura (sunt ieftine). Din ce am vazut, cred ca problema este acel cablaj, cu treceri, care cred ca este cam sighinas-se poate reproiecta unul mai fortos. PS-fa o poza a cablajului si pe parte cealalta. Se pare ca mai are ceva componente si atunci se complica problema. Cred ca motorul s-a supraincalzit, una din infasurari s-a scurtcircuitat si a exfoliat traseul respectiv. Editat Iunie 8 de vera Link spre comentariu
gigione01 Postat August 21 Autor Partajează Postat August 21 (editat) A aparut si monofazicul... Intrebare pentru cunoscatori: Cum inverseaza sensul de rotatie daca e AC si are rotor in scurt-circuit?? Partea de telescop e identica,motorul e identic ca format ,dar e monofazat la 220v. Invarte E-V un sir de 30 panouri de 550w. Editat August 21 de gigione01 . Link spre comentariu
flomar60 Postat August 21 Partajează Postat August 21 Dacă era bobinat cu bobină auxiliară și condensator,puteam să sugerez o metodă....la acest motor sensul se poate schimba doar mecanic...asta include și întoarcerea rotorului in poziție inversă in stator dacă construcția mecanică permite.... Link spre comentariu
gigione01 Postat August 26 Autor Partajează Postat August 26 (editat) La motor ii ajung 7 fire dispuse 3+3+1 impamantare. Placa electronica din imagine invarte 10 trackere, Parcul e nou.are 10+5 Mw,cu prima ocazie cand se va defecta unul,il voi desface pentru studiu... Editat August 26 de gigione01 Link spre comentariu
iop95 Postat August 26 Partajează Postat August 26 AO-6/M e cu motor de cc... eticheta aia pare facuta de meseriasii de la marketing... pulbere. Link spre comentariu
gigione01 Postat August 26 Autor Partajează Postat August 26 (editat) Acum 19 minute, iop95 a spus: AO-6/M e cu motor de cc... eticheta aia pare facuta de meseriasii de la marketing... pulbere. Nu e niciun fake,fotografia e facuta de mine personal unui motor functional ,AC 220v.Acelasi ansamblu vine echipat si cu motor trifazat 135v,foto la inceputul topicului,deci ambele AC. Placa electronica ,tot de mine e fotografiata,am si video cu functionarea in parc,zona Teleorman. Ai aici detalii si confirmarea ca sunt motoare AC,jos ai 2 pdf pentru schelet cu linie de un panou sau linie cu doua panouri cap in cap.Motoarele trifazate invart pe cele duble iar motoarele monofazate pe cele cu linii cu cate un panou. TOATE motoarele sunt AC. https://www.valmontsolar.com/products-and-services/solar-tracker Editat August 26 de gigione01 Link spre comentariu
iop95 Postat August 26 Partajează Postat August 26 Nu se vede nicio corespondenta intre specificatiile din poza si link... Fisa tehnica pentru AO-6/M: https://www.siractuators.com/attuatori-lineari/xl-line/ao-6m O fi monofazat... cu inversare de sens ultrasecreta/patentat de marea firma italiana sau ce e... Link spre comentariu
gigione01 Postat August 27 Autor Partajează Postat August 27 Acum 21 ore, iop95 a spus: Nu se vede nicio corespondenta intre specificatiile din poza si link... Fisa tehnica pentru AO-6/M: https://www.siractuators.com/attuatori-lineari/xl-line/ao-6m O fi monofazat... cu inversare de sens ultrasecreta/patentat de marea firma italiana sau ce e... Daca aveti spirit de observatie ,firma e SIR si motorul are forma circulara la ei. Cel in discutie e Valmont-convert si e diferit. N-as putea sa spun care a fost primul-oul sau gaina...SIR sau Convert.. Eu am postat despre ceea ce am in mana.Nu cunosc componentele sau firma SIR. Poze cu varianta trifazata a motorului Valmont-convert AO-6M facute personal azi la Draganesti Vlasca intr-un parc de 4 Mwh. Link spre comentariu
flomar60 Postat August 27 Partajează Postat August 27 (editat) Am reparat așa ceva într-un parc fotovoltaic dotat cu trakere de orientare....vandalizarea cablurilor (furat) și a trebuit să reîntregesc instalația....motoarele trakerilor erau 3x110v c.a..... Editat August 27 de flomar60 Link spre comentariu
iop95 Postat August 27 Partajează Postat August 27 Trifazat 110V? Alimentat prin trafo sau convertizor/placa dedicata? Secretul bine pazit este cum face inversarea de sens cel monofazat... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum