iop95 Postat Mai 28, 2024 Partajează Postat Mai 28, 2024 Acum 4 minute, flomar60 a spus: Asta nu stiu.... motoarele erau 2960 ture.... Si mai rau... Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 28, 2024 Partajează Postat Mai 28, 2024 Porneau direct in sarcină, pompa era permanent amorsată fiind amplasată sub nivelul apei din canalul de aducțiune.... cred că ăsta era motivul de aveau nevoie de un "șut" la pornire.... iar 100 rot/min e aprecierea mea, pur subiectivă.... Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 28, 2024 Partajează Postat Mai 28, 2024 La pompe sarcina este relativ redusa la turatii mici... dar creste puternic (^2-3) cu turatia. Oricum, parametrizarea era incorecta. Cu 100V la 15Hz, tensiunea era redusa cu 20% fata de nominal... asta inseamna un cuplu cu 40-45% mai redus. Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 28, 2024 Partajează Postat Mai 28, 2024 Acum 5 minute, iop95 a spus: Oricum, parametrizarea era incorecta. Programarea nu era treaba mea.... eu asiguram tot hardul.... softul îl implementau alții.... Link spre comentariu
ionut120v Postat Mai 29, 2024 Partajează Postat Mai 29, 2024 (editat) Exista doua modalitati de pornire si actionare a unui motor fie sincron fie asincron cu ajutorul unui invertor. Motorul sincron are doua variante : cu magneti permaneti sau reactiv (Sin RM). Exista si motoare sincrone monofazice dar sunt mici, ex pompa evacuare masina de spalat sau frigider. Pornirea este foarte dificila deoarece nu au cuplu la turatie zero, din acest motiv se aplica curent foarte mare la pornire sa-l scoata cumva di pozitia de echilibru. 1. V/F in care se aplica in bucla deschisa frecventa crescatoare continuu sau in trepte. mentinand raportul tensiune/frecventa constant, motoarele sincrone sunt mai dificil de pornit cu varanta acesata si are dezavantajul ca nu adapteaza taria campului magnetic la la sarcina mecanica a motorului, astfel pierderile sunt mai mari. 2. Control vectorial, analizeaza campurile magnetice in timp real in regim de bucla inchisa, pentru pornire si monitorizare se folosesc senzori hall, sau pornirea se poate face in orb, in regim de functionare se folosesc pentru feedback curentii care circula prin motor. 3. exista si varianta BLDC cu feedback direct fara controller folosind comutatoare cu senzor hall: exemplu ventilatoarele si pompele mici. Trotinetele electrice au sisteme cu control vectorial si se cam potrivesc cu tensiunea de 40 v, se poate experimenta softul pentru controller utilizand un motor de trotineta (sunt mai ieftine ca altele cu caracteristici similare). In paranteza fie spus pornirea motoarelor cu invertoare cu frecventa si tensiune fixa e problematica, varianta optima este priectarea din start a unui controller/invertor dedicat pentru motor. Editat Mai 29, 2024 de ionut120v Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 29, 2024 Partajează Postat Mai 29, 2024 1 oră în urmă, ionut120v a spus: Exista doua modalitati de pornire si actionare a unui motor fie sincron fie asincron cu ajutorul unui invertor. Motorul sincron are doua variante : cu magneti permaneti sau reactiv (Sin RM). Exista si motoare sincrone monofazice dar sunt mici, ex pompa evacuare masina de spalat sau frigider. Pornirea este foarte dificila deoarece nu au cuplu la turatie zero, din acest motiv se aplica curent foarte mare la pornire sa-l scoata cumva di pozitia de echilibru. 1. V/F in care se aplica in bucla deschisa frecventa crescatoare continuu sau in trepte. mentinand raportul tensiune/frecventa constant, motoarele sincrone sunt mai dificil de pornit cu varanta acesata si are dezavantajul ca nu adapteaza taria campului magnetic la la sarcina mecanica a motorului, astfel pierderile sunt mai mari. 2. Control vectorial, analizeaza campurile magnetice in timp real in regim de bucla inchisa, pentru pornire si monitorizare se folosesc senzori hall, sau pornirea se poate face in orb, in regim de functionare se folosesc pentru feedback curentii care circula prin motor. 3. exista si varianta BLDC cu feedback direct fara controller folosind comutatoare cu senzor hall: exemplu ventilatoarele si pompele mici. Trotinetele electrice au sisteme cu control vectorial si se cam potrivesc cu tensiunea de 40 v, se poate experimenta softul pentru controller utilizand un motor de trotineta (sunt mai ieftine ca altele cu caracteristici similare). In paranteza fie spus pornirea motoarelor cu invertoare cu frecventa si tensiune fixa e problematica, varianta optima este priectarea din start a unui controller/invertor dedicat pentru motor. aproape pe langa... Link spre comentariu
ionut120v Postat Mai 31, 2024 Partajează Postat Mai 31, 2024 (editat) Sau poate scarpinat pe dupa cap. 1. Masini electrice sincrone a.cu camp inductor permanent electromagnet sau magnet permanent) b. reactive( cu reluctanta) 2. Masini electrice asincrone Dupa numarul de faze polifazice, trifazice cel mai comun, sau monofazice mai rare. Constructia motorului sincron reactiv Editat Mai 31, 2024 de ionut120v Link spre comentariu
moshulik Postat Noiembrie 5, 2024 Autor Partajează Postat Noiembrie 5, 2024 Mda, m-am edificat ca nu am cum sa pornesc motoare cu invertorul bazat pe transformatorul de 50 Hz, curent mult prea slab in secundar daca incercam sa pun in primar tensiune sinusoidala de 5Hz. Deci inevitabil ar fi trebuit sa ajung la arhitectura clasica, etaj ridicator high frequency - high voltage, apoi etajul de generat tensiunea sinusoidala - cu sectiunea de startup, acel V/f constant. Intre timp am facut rost insa de mai multe panouri solare - sticla sparta, celulele functionale, am turnat rasina epoxidica pe ele si au disparut fisurile, din 6 panouri legate in serie reusesc sa scot 250 de volti CC si un curent de 8A. Planul este sa folosesc aceasta tensiune continua direct pentru etajul generator de sinusoida, sa elimin etajul ridicator de tensiune. Si aici am nevoie de sugestii pentru cum sa fac acest etaj. Din ce am vazut, mosfetii cu care am lucrat pana acum au maxim 100V intre drena si sursa, deci nu sunt adecvati. Apoi, mosfet cu p-channel nu prea exista pentru tensiuni mai mari de 100V, deci probabil va trebui sa folosesc driverul ir2110 si mosfeti n-channel pentru high side si low side, gen irf840 sau STP10NK60Z . Practic sa re-compun etajul final din placa egs002, dar sa pot injecta semnalul pwm custom cu frecventa de pornire motoare de la 5Hz. Aveti vreo schema completa, cu condensatorul de boost din high-side, zennere, rezistente snubber pe gate pentru etajul inverter ? Link spre comentariu
ionut120v Postat Noiembrie 16, 2024 Partajează Postat Noiembrie 16, 2024 EGS002 stie si V/f ,mai sunt o sumedenie la chinezi cu drivere mai ok. eu am incercat un AC pe 48 v direct PV, 72 celule, nu recomand alte complicatii, dai comanda si ajunge cam in 40 zile. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum