iop95 Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 Da, orice asincron trifazat sau monofazat, cu sau fara infasurare de pornire. Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 Acum 58 minute, bolek a spus: Cand ziceti orice asincron ... adica si cele monofazice cu faza a doua prin condensator ? Am încercat eu să pornesc o pompa de apă antrenată de un motor de 1,8kw asincron monofazat cu bobină auxiliară....sursa de energie un invertor industrial (sinus) de 5kw cu panourile aferente și acumulatori....la fiecare încercare de pornire ,invertorul intra în protecție...am reușit să pornesc acest motor doar cu o inductanță serie confecționată artizanal...și în această situație mai aveam uneori rateuri la pornire,se bloca invertorul.... Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 Curent prea mare de pornire si deci invertor prea slab. R fi trebuit un invertor de 7.5kw minim, preferabil 10kw sau unul cu o capacitate de suprasarcina mai mare. Link spre comentariu
roadrunner Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 (editat) La 23.05.2024 la 14:58, moshulik a spus: nici un "creier" digital la 800MHz nu are timp sa intervina Eu cred ca poate daca e facut cum trebuie, sunt microcontollere care au comparator integrat care reactioneza pe clock-ul urmator resetand iesirea PWM-urilor (indiferent de starea lor) - e aprope ca si cand o faci extern direct la drivere +latenta unui clock in cel mai rau caz. La 100Mhz asta e 10ns (care e suficient de repede) - CPU nu are nici un amestec nici nu e relevant daca ruleaza software sau nu daca e "armat" face automat asta. Inteleg totusi afirmatia si e corecta daca protectia e implementata undeva intr-o rutina de intrerupere si latenta poate fi variabila din cauza altor rutine de intrerupere. (ma gandesc ca al asta te-ai referit) - evident iese din discutie cu ADC. Scuze de off topic. RR Editat Mai 28 de roadrunner Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 Invertorul trebuie sa aiba implementata functia de pornire motoare asincrone, respectiv sa creasca progresiv tensiunea si frecventa (pastrand raportul constant), pana la valoarea de baza. Link spre comentariu
roadrunner Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 (editat) Citat Invertorul trebuie sa aiba implementata functia de pornire motoare asincrone, respectiv sa creasca progresiv tensiunea si frecventa (pastrand raportul constant), pana la valoarea de baza. sunt confuzat, e driver de motor sau invertor de 50Hz (din DC) ca nu-i totuna. RR PS - m-am deconfuzat (am citit de la origini) - e de fapt un drive de AC (aer conditionat) - frigider fara freon ma rog... Editat Mai 28 de roadrunner Link spre comentariu
moshulik Postat Mai 28 Autor Partajează Postat Mai 28 Da, scopul proiectului este sa pot alimenta cu energie solara motoare (pompe de irigatie, compresor de aer conditionat, frigidere), fara sa folosesc conectarea la retea sau baterii de stocare, cand e soare, se invart, cand nu, nu. Am ajuns la regimul tranzitoriu de pornire a motoarelor - si aici nu are sens supradimensionarea intregului sistem doar pentru pornire, iar apoi sa mearga la 10% din capacitate. Logica de comanda o pot implementa in microcontroller, inclusiv aceasta functie de crescut gradual tensiunea si frecventa de la 0/0 la 220/50Hz, pastrand constant raportul. Inteleg ca nu are sens sa ma complic cu relee si comutarea curentului pe langa transformator, trebuie doar sa imi dimensionez corect bobinajul, sa scad rezistenta interna a secundarului ca sa poata duce amperii in regim continuu. Cu tensiunea in crestere proportionala cu frecventza - nu mai apare curentul de varf de pornire, motorul va incepe sa dea reactanta pe masura ce ia viteza. Link spre comentariu
Elservius Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 Este foarte posibil să greșesc, eu nefiind în domeniu, dar cred că tensiunea minimă ar trebui să fie undeva la 10÷20V, iar frecvența minim 2÷3Hz. Dacă am scris o prostie, îmi cer iertare. Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 (editat) Acum 25 minute, Elservius a spus: Este foarte posibil să greșesc, eu nefiind în domeniu, dar cred că tensiunea minimă ar trebui să fie undeva la 10÷20V, iar frecvența minim 2÷3Hz. Dacă am scris o prostie, îmi cer iertare. Corect. Daca e doar pentru pompe nu prea vad nevoia de izolare / trafo; se alege un nr de panouri apropiat de tensiunea Vdc necesara pentru a obtine tensiunea de ca nominala si evident puterea necesara si se alimenteaza direct invertorul iar iesirea se face printr-un filtru LC catre sarcina/motor. Asta ar fi o varianta simpla/ieftina. Varianta 2, se adauga un buck sau boost sau buck/boost neizolat (cu integrare MPP) pentru a obtine o tensiune Vdc de intrare in invertor mai stabila pentru o plaja larga de variatie a radiatiei solare. Editat Mai 28 de iop95 Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 Acum 39 minute, Elservius a spus: Este foarte posibil să greșesc, eu nefiind în domeniu, dar cred că tensiunea minimă ar trebui să fie undeva la 10÷20V, iar frecvența minim 2÷3Hz. Dacă am scris o prostie, îmi cer iertare. Testat pe motoare mari.... 160-250kw....a rezultat pornire cu turatie mică (aprox 100 rot/min) pe la vreo 15hz și 100V....la motoare mici nu am testat.... Link spre comentariu
Elservius Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 Mulțumesc pentru informație, domnule @flomar60. Probabil că erau motoare de cel mult 1500 rot/min. La ce tensiune nominală erau motoarele respective, 400V, sau mai mult? Ce antrenau, pompe, sau altceva? Înclin să cred că pompe. Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 La 400V,antrenau pompe pt. irigat... Link spre comentariu
Elservius Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 (editat) Mulțumesc pentru răspuns. P.S. Erau fabricate la UMEB? Editat Mai 28 de Elservius Completare Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 Acum 24 minute, flomar60 a spus: Testat pe motoare mari.... 160-250kw....a rezultat pornire cu turatie mică (aprox 100 rot/min) pe la vreo 15hz și 100V....la motoare mici nu am testat.... 100/15=6.66 nu prea este egal cu 400/50=8, nu e era parametrizat corect convertizorul si poate exista si o forta/cuplu suplimentar sarcinii normale (frecare statica/etc.). La 15Hz un motor de 1450rpm ar fi trebuit sa aiba aprox. 430-440rpm. La turatii/frecvente mici (sub 3-6Hz) ar trebui marit raportul V/f pentru a compensa caderea de tensiune pe componenta rezistiva a infasurarilor; se aplica o majorare de 5-20%, chiar mai mult pentru porniri grele de scurta durata. Link spre comentariu
flomar60 Postat Mai 28 Partajează Postat Mai 28 Asta nu stiu.... motoarele erau 2960 ture.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum