Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema Invertor solar offgrid - adaptare 40v CC -> 220 AC


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 111
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Porneau direct in sarcină, pompa era permanent amorsată fiind amplasată sub nivelul apei din canalul de aducțiune.... cred că ăsta era motivul de aveau nevoie de un "șut" la pornire.... iar 100 rot/min e aprecierea mea, pur subiectivă.... 

Link spre comentariu

La pompe sarcina este relativ redusa la turatii mici... dar creste puternic (^2-3) cu turatia.

Oricum, parametrizarea era incorecta. 

Cu 100V la 15Hz, tensiunea era redusa cu 20% fata de nominal... asta inseamna un cuplu cu 40-45% mai redus.

Link spre comentariu

Exista doua modalitati de pornire si actionare a unui motor fie sincron fie asincron cu ajutorul unui invertor.

Motorul sincron are doua variante : cu magneti permaneti sau reactiv (Sin RM).

Exista si motoare sincrone monofazice dar sunt mici, ex pompa evacuare masina de spalat sau frigider.

Pornirea este foarte dificila deoarece nu au cuplu la turatie zero, din acest motiv se aplica curent foarte mare la pornire sa-l scoata cumva di pozitia de echilibru.

 

 

1. V/F in care se aplica in bucla deschisa frecventa crescatoare continuu sau in trepte. mentinand raportul tensiune/frecventa constant, motoarele sincrone sunt mai dificil de pornit cu varanta acesata si are dezavantajul ca nu adapteaza taria campului magnetic la la sarcina mecanica a motorului, astfel pierderile sunt mai mari.

 

2. Control vectorial, analizeaza campurile magnetice in timp real in regim de bucla inchisa, pentru pornire si monitorizare se folosesc senzori hall, sau pornirea se poate face in orb, in regim de functionare se folosesc pentru feedback curentii care circula prin motor.

 

3. exista si varianta BLDC cu feedback direct fara controller folosind comutatoare cu senzor hall: exemplu ventilatoarele si pompele mici.

 

Trotinetele electrice au sisteme cu control vectorial si se cam potrivesc cu tensiunea de 40 v, se poate experimenta softul pentru controller utilizand un motor de trotineta (sunt mai ieftine ca altele cu caracteristici similare).

 

In paranteza fie spus pornirea motoarelor cu invertoare cu frecventa si tensiune fixa e problematica, varianta optima este priectarea din start a unui controller/invertor dedicat pentru motor.

Editat de ionut120v
Link spre comentariu
1 oră în urmă, ionut120v a spus:

Exista doua modalitati de pornire si actionare a unui motor fie sincron fie asincron cu ajutorul unui invertor.

Motorul sincron are doua variante : cu magneti permaneti sau reactiv (Sin RM).

Exista si motoare sincrone monofazice dar sunt mici, ex pompa evacuare masina de spalat sau frigider.

Pornirea este foarte dificila deoarece nu au cuplu la turatie zero, din acest motiv se aplica curent foarte mare la pornire sa-l scoata cumva di pozitia de echilibru.

 

 

1. V/F in care se aplica in bucla deschisa frecventa crescatoare continuu sau in trepte. mentinand raportul tensiune/frecventa constant, motoarele sincrone sunt mai dificil de pornit cu varanta acesata si are dezavantajul ca nu adapteaza taria campului magnetic la la sarcina mecanica a motorului, astfel pierderile sunt mai mari.

 

2. Control vectorial, analizeaza campurile magnetice in timp real in regim de bucla inchisa, pentru pornire si monitorizare se folosesc senzori hall, sau pornirea se poate face in orb, in regim de functionare se folosesc pentru feedback curentii care circula prin motor.

 

3. exista si varianta BLDC cu feedback direct fara controller folosind comutatoare cu senzor hall: exemplu ventilatoarele si pompele mici.

 

Trotinetele electrice au sisteme cu control vectorial si se cam potrivesc cu tensiunea de 40 v, se poate experimenta softul pentru controller utilizand un motor de trotineta (sunt mai ieftine ca altele cu caracteristici similare).

 

In paranteza fie spus pornirea motoarelor cu invertoare cu frecventa si tensiune fixa e problematica, varianta optima este priectarea din start a unui controller/invertor dedicat pentru motor.

 

🙄 aproape pe langa...

Link spre comentariu

Sau poate scarpinat pe dupa cap.

 

1. Masini electrice sincrone a.cu camp inductor permanent electromagnet sau magnet permanent) b. reactive( cu reluctanta)

2. Masini electrice asincrone

Dupa numarul de faze polifazice, trifazice cel mai comun, sau monofazice mai rare.

 

Constructia motorului sincron reactiv

 

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări