nike03 Postat Aprilie 11 Partajează Postat Aprilie 11 Buna ziua! As vrea si eu un sfat, unde gresesc? Placa BMS 2S, conectez cei doi acumulatori Li-Ion si la bornele P+ si P- nu am niciun fel de tensiune. Acumulatorii au 3,88V amandoi. Am testat trei placute BMS 2S, aceeasi problema! Unde gresesc? Refuz sa cred ca toate placutele sunt defecte, ele fiind luate de nou-noute. Link spre comentariu
AdR!@N Postat Aprilie 11 Partajează Postat Aprilie 11 Salut! Pentru a activa BMS-ul, dupa conectarea bateriilor, trebuie sa dai pentru scurt timp tensiune de încărcare la bornele p+ și p-. Numai bine! Adrian Link spre comentariu
nike03 Postat Aprilie 11 Autor Partajează Postat Aprilie 11 Asa este! Aveti dreptate! Va multumesc tare mult. Acum are alta problema. Chiar daca modulul este de 8A, fiind vorba de un mic aspirator, intra in protectie. Da sa plece si se opreste. Cred ca trebuie sa caut un BMS de curent mai mare. Va multumesc tare mult inca o data! Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 11 Partajează Postat Aprilie 11 Asta înseamnă că la pornire, motorul cere un impuls de curent ce depășește 8A. Este un lucru normal, motoarele la pornire pot consuma de 3-5 ori curentul nominal scurt timp. Am pățit și eu asta, soluția este alegerea unui BMS cu un curent mai mare, de exemplu 20A. Link spre comentariu
nike03 Postat Aprilie 15 Autor Partajează Postat Aprilie 15 (editat) Asa este, am masurat la pornire un curent de 9A si dupa ce porneste suge un curent de 5A. Am luat un BMS de 20A si acelasi lucru, da sa porneasca si intra in protectie. Chiar nu stiu ce sa-i mai fac. Mi-e ca o sa iau unul de 40A (desi nu prea am gasit BMS 2S de 40A) si tot n-o sa mearga. Pot folosi un BMS de 3S sau de 4S si eu sa conectez doar cei doi acumulatori? Desi cred ca placuta va fi mai mare si nu stiu daca va avea loc in carcasa aspiratorului. Editat Aprilie 15 de nike03 Adaugare intrebare noua Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Aprilie 15 Partajează Postat Aprilie 15 Nu poti folosii bms de 3s sau 4s cu doar 2 celule, nu va pornii daca nu simpte toate celulele conectate. Pune o poza clara cu BMS-ul de 20A, protectia de curent de obicei e facuta cu 2-3 rezistente care pot fi modificate sa permita un curent mai mare, asta cu riscul de a afecta mosfetii insa ar trebuii sa permita un curent mai mare de 20A pentru 1-2s pana porneste motorul. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 15 Partajează Postat Aprilie 15 E posibil să aibă și elemenții uzați, iar la curentul cerut de aspirator tensiunea lor să scadă mult la pornire... Link spre comentariu
nike03 Postat Aprilie 15 Autor Partajează Postat Aprilie 15 (editat) Asta ar fi poza. Acumulatorii sunt noi si sunt de 2200 mA La origine aspiratorul a avut 6 elementi de 1,2V NiMH de 1400 mA Editat Aprilie 15 de nike03 Link spre comentariu
manolo Postat Aprilie 15 Partajează Postat Aprilie 15 iti recomand un acumulator lipo 2S ,care e capabil de curenti mari .un exemplu https://www.sierra.ro/Acumulator-LiPo-GENS-ACE-G-Tech-Soaring-7-4-V--4000-mA--30C-XT90-p11209p.html Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Aprilie 15 Partajează Postat Aprilie 15 (editat) Daca dai afara rezistorul pe care l-am marcat ( cel 102 ) si lipest intre punctele marcate o alta rezistenta de 1k o sa ii dublezi curentul de intrat in protectie. Nu vad ce scrie pe mosfeti dar find cate 2 in aparalel ar trebuii sa rezite pentru scurt timp la un curent mai mare. https://i.ibb.co/hBbF4x1/BMS.png Editat Aprilie 15 de Bandi Szasz Link spre comentariu
nike03 Postat Aprilie 15 Autor Partajează Postat Aprilie 15 Deci practic eu nu inlocuiesc rezistenta eliminata (care de fapt este de 1K), modific circuitul ? Terminalul scurt nu este de fapt carcasa metalica a mosfetului si il pot lipi acolo? Inteleg ca avand aceasta modificare, protectia va fuctiona la un curent mai mare, ea nu va fi anulata? Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 15 Partajează Postat Aprilie 15 Sfatul meu e să nu modifici BMS-ul până nu te lămurești care e cauza intrării în limitare.E foarte riscant să te joci cu acumulatorii Li-Ion.Practic te joci cu focul.. Acei acumulatori, sunt testați și sigur de 2200mA ? Ce rată de descărcare au ? Pot avea 2200mAh dar rata de descărcare de 1C și nu fac față curentului consumat.. Link spre comentariu
nike03 Postat Aprilie 15 Autor Partajează Postat Aprilie 15 (editat) Dupa cum am mai spus, acumulatorii sunt noi nouti luati de la Dedeman, acumulatori Well de 2200mA. Mai pun o poza facuta cu o aplicatie si se vad si marcajele pe componente. Eu nu vreau sa anulez protectia! Vreau eventual sa intre la un curent mai mare. Ca am impresia ca ea intra la mai putin de 20A. Editat Aprilie 15 de nike03 Link spre comentariu
nike03 Postat Aprilie 15 Autor Partajează Postat Aprilie 15 Impulsul de pornire al motorasului ar fi pe la 9 poate chiar 10A si deci protectia cred ca intra prea repede si nu ar fi la 20A, cat spun ei ca ar fi BMS-ul. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 15 Partajează Postat Aprilie 15 Încearcă să înseriezi o rezistență de valoare mică (sub 1 Ohm) cu motorul și cu un aparat ce poate măsura și memora curentul de vârf, vezi ce curent ia la pornire. De fapt poți face asta chiar măsurând tensiunea pe rezistorii șunt ai BMS-ului. Nu te poți baza pe o mare precizie a BMS-urilor ieftine, dar poți avea surprize aflând ce curent de vârf poate lua un motoraș.De aceea contează mult ce acumulatori folosești, trebuie acumulatori care au cel puțin 2C sau 3C rata de descărcare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum