Taraxacus Postat Aprilie 12 Partajează Postat Aprilie 12 A inceput programul rabla pt aspiratoare la Altex. Mai bine iei un motor SH și îl pui. Trebuie să ai grija ca inelul exterior al rulmentului să stea fix în cochilie altfel se învârte cu totul și face zgomot etc. Atunci când fixezi rulmenții trebuie să îi fixezi cu o presă, nu trebuie să bați pt că se mută tolele cu bobinajul rotorului în lungul axului. Link spre comentariu
PINTI Postat Aprilie 12 Partajează Postat Aprilie 12 (editat) Koyo a cumparat Intreprinderea de rulmenti din Alexandria. Este retehnologizata total cu utilaje japoneze. Langa fabrica au propriul Liceu Tehnologic pe acest profil. Am fost in interiorul fabricii. Recomand aceasta firma. Calitate super. Editat Aprilie 12 de PINTI Link spre comentariu
altuser Postat Aprilie 13 Autor Partajează Postat Aprilie 13 Buna dimineata, ambalajul unuia din rulmentii cumparati. Stie toata lumea, chinezii sunt campioni la clonarea produselor, inscriptia de pe pe ambalaj poate fi inselatoare, mai ales pentru cei neavizati (cazul meu). L-am cumparat de la magazinul PiesaTa.ro, Bucuresti, str Valeriu Braniste. Am reusit sa scot inelul interior de la cel deteriorat si rulmentul intact. Nu am reusit inca sa-i pun pe cei noi, am inceput dar am renuntat. Nu vreau sa-i deteriorez, ca sa-i imping prin lovire,trebuie sa caut o teava cu diametrul corespunzator. Au mai aparut si alte probleme mai urgente, o sa reiau reparatia mai tarziu. Link spre comentariu
Taraxacus Postat Aprilie 13 Partajează Postat Aprilie 13 Rulmentul trebuie înfierbântat pt a se dilata - se pune pe o tablă și pe un ochi de aragaz, se regează înățiimea și flacăra. Dacă nu există posibilitatea atunci trebuie băgat rotorul în congelator și cu o țeavă de diametrul inelului interior se pune rotorul într-o menghină astfel încât bacurile menghinei să acționeze ca o presă. Dacă nu aveți menghină care să poată prinde ansamblul atunci trebuie folosită o presă cu gheare care se așează la coada rutorului iar ghearele sa prinda un bloc de metal care să apese pe țeavă. Din 5-6 rotașii rulmentul e la loc. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 13 Partajează Postat Aprilie 13 Dacă pui rulmentul pe aragaz, garantat îți bagi ceva in el.Încălzirea (când e cazul) se face fie în baie de ulei, fie cu inducție, doar la rulmenții deschiși, nu e cazul aici.Acest rulment e sigilat și preuns, nu se încălzește, se presează la rece. Trebuie doar bătut puțin cu o țeavă, sprijinită pe inelul interior.Iar axul trebuie fixat bine cu capătul opus în menghină, să nu se deplaseze în pachetul de tole când se presează rulmentul Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 13 Partajează Postat Aprilie 13 Prevăd ca iese de o lucrare de doctorat pana la urmă... Link spre comentariu
Elservius Postat Aprilie 13 Partajează Postat Aprilie 13 Pe aragaz pot ieși chiar și Z-eturile, bineînțeles însoțite de vaselina fluidizată. Bine că nu sunt RS-uri... Link spre comentariu
altuser Postat Aprilie 14 Autor Partajează Postat Aprilie 14 Buna dimineata, am reusit sa pun ambii rulmenti la locul lor. A trebuit sa mai si gandesc putin. Am reusit folosind un banc de lucru pliabil ca acesta: Am fixat motorul intre piesele din plastic si am strans/apropiat cele 2 blaturi. Inca nu am terminat, mai am de curatat carcasa, sa vad daca imi mai amintesc ordinea demontarii, nu am fost atent, m-am bazat pe documentatie, am gresit, acolo e prezentat aspiratorul desfacut, nu amsamblul turbinei. Deci tot o menghina, nu? Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 14 Partajează Postat Aprilie 14 Dacă aveți o menghină e foarte utilă.În lipsă, presarea rulmenților trebuie făcută cu sprijin doar pe inelele interioare ale rulmenților, deci sprijiniți rotorul folosind fie țevi cu diametrul interior puțin mai mare decât grosimea axului, fie în lipsa acestora, chei tubulare cu diametrul interior adecvat. La montarea turbinei sau turbinelor (dacă are două) aveți grijă la montarea bucșelor distanțoare. Link spre comentariu
altuser Postat Aprilie 20 Autor Partajează Postat Aprilie 20 Buna dimineata, cu rulmentii sper ca am rezolvat. Nu am reusit sa montez motorul la locul lui, sa refac aspiratorul functiomal. Nu am mai avut timp, au aparut alte probleme. Am reusit doar sa spal carcasa. Cred ca luna asta nu mai am timp. Ce-i mai rau, nu am notat ordinea demontarii, credeam ca voi remonta aspiratorul in cel mult 2 zile. Acum, deja am dubii daca mai stiu cum sa montez motorul in carcasa metalica (sunt 2 turbine), saibe, distantoare, etc. Ma bazam pe schema desfasurata din fisierul PDF pe care l-am atasat dar interiorul turbinei nu apare. Nu sunt disperat, am posibilitatea sa imprumut unul identic, la nevoie, il demontez si ma inspir de acolo. Dar asta cere timp... prostia se plateste. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 20 Partajează Postat Aprilie 20 Nu e nicio problemă la remontare.Așezați pe o masă toate componentele, faceți o poză și vă voi explica modul de montare.Cele două turbine sunt montate între niște bucșe separatoare, care au la un capăt niște ,,gulere,,. Prima bucșă se introduce pe axul motorului cu ,,gulerul,, înspre capătul liber al axului.Se așează prima turbină pe gulerul bucșei cu deschiderea înspre capătul liber al axului.Următoarea bucșă vine cu gulerul către motor, fixând astfel turbina ferm.Se pune apoi sapacul intermediar peste prima turbină, presându-l bine în carcasa exterioară de tablă.Apoi urmează iar o bucșă cu gulerul înspre capătul liber al axului și peste ea a doua turbină, cu deschiderea tot spre capătul liber al axului.Se adaugă o șaibă plată și una grover, apoi piulița se strânge bine,Se așază în final capacul de tablă și se presează bine.Se verifică prin rotire cu mâna să nu frece undeva, înainte de a se alimenta motorul. Link spre comentariu
altuser Postat Aprilie 21 Autor Partajează Postat Aprilie 21 validae, multumesc! Aceeasi atitudine/solicitudine pe care am observat-o in timp. Recunosc, una din griji si-a pierdut din greutate. Cand ma voi elibera de celelalte sarcini aparute, asa voi face. Le insir pe masa, le pun etichete cu numere. Link spre comentariu
altuser Postat Mai 20 Autor Partajează Postat Mai 20 Salut, am revenit cu noutati: Am reusit sa montez motorul! Nu singur, cu ajutorului unu prieten care are (cum imi place mie sa spun) mai mult "bun simt tehnic" decat mine. Va multumesc pentru ajutor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum