altuser Postat Aprilie 8, 2024 Partajează Postat Aprilie 8, 2024 Salut, am aspiratorul respectiv de cca 20 ani, a functionat fara probleme serioase pana sambata. In timpul utilizarii, a aparut un zgomot nefiresc la motor. L-am oprit am verificat sacul, furtunul, l-am pornit din nou pentru cateva minute, trebuia terminata curatenia! Azi l-am demontat, se pare ca are joc axul motorului, banuiesc un rulment dus. Inainte de a ajunge la un atelier, la un profesionist (oare se mai gasesc?) as dori sa-l desfac, sa vad ce si cum e. MI-as dori sa-l pot rezolva mai ieftin, as gasi cum sa extrag rulmentul si sa-l inlocuiesc daca asta este cauza. Am demontat aspiratorul, am scos motorul (cu turbina) din carcasa aparatului, am cules niste resturi metalice, nu imi dau seama de unde sunt (foto5). Parca ar fi niste fragmente de saiba/saibe. Bobinajul, atat cat se vede, pare in regula. L-am pornit pe masa vreo 10-15 secunde, nu degaja miros de email ars dar zgomotul nefiresc persista. Am o oarece indemanare, am mai desfacut mixere, ventilatoare, alte aspiratoare dar acum m-am blocat. Am scos piulita (in foto 4 nu apare piulita, e deja demontata). Mai departe nu stiu ce sa fac. Am gasit pe internet ceva documentatie, dar nu m-am lamurit . V-as ruga pe cei care se pricep, sa ma ajute cu informatii, sugestii, multumesc. panasonic_mc_e960_e961_e962_144dpi_75%.pdf Link spre comentariu
cristi7521 Postat Aprilie 8, 2024 Partajează Postat Aprilie 8, 2024 Incearca sa cauti un video cu motor asemanator cu al tau. De exemplu Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 8, 2024 Partajează Postat Aprilie 8, 2024 După ce scoți piulița ce fixează turbina, trebuie dat jos capacul turbinei superioare, ca să o poți scoate.Acela e presat forțat peste capacul turbinei inferioare, trebuie ciocănit ușor de jur împrejur cu o șurubelniță până iese.Apoi se dau jos turbinele și distanțoarele dintre ele.Aveți grijă să faceți poze cu fazele demontării, ca să știți cum le puneți înapoi.. Resturile alea par a fi de la capacul rulmentului și suportul bilelor... În poza de mai jos se vede linia de demarcație dintre capacul turbinei inferioare și cel al turbinei superioare.Termenii aceștia i-am folosit în mod arbitrar, pentru a face diferența între turbina situată la baza axului motor (cea inferioară) și cea situată la capătul axului. https://i.imgur.com/g88jZOK.jpeg Link spre comentariu
altuser Postat Aprilie 8, 2024 Autor Partajează Postat Aprilie 8, 2024 Multumesc pentru ambele raspunsuri. *cristi7521-video excelent, bine facut, nu-i acelasi model dar principiul e acelasi. *validae, cred ca asta e, este pus capacul prin presare. Mi-a trecut prin cap ideea asta, deci tot munca de chinez batran... Eu sunt doar batran.... O sa incerc maine, doza de rabdare rezervata pentru repararea aspiratorului s-a epuizat azi. Si trebuie sa mai si strang prin casa, nu am un loc dedicat pentru reparatii. Daca apare ceva nou, mai avansez, va tin la curent. Link spre comentariu
altuser Postat Aprilie 9, 2024 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2024 Salut, am revenit. Am reusit sa desfac, m0am folosit de sfaturile voastre. Greu, a trebuit sa mai si gandesc putin. Am folosit un spray degripant cu care am dat pe buza capacului (unde a pus validae linia rosie), a iesit usor. Partea a 2-a a capacului a iesit mai greu, am improvizat un suport, iar am folosit degripant, a mers. La cele 2 suruburi care prind extremele motorului a fost mai greu, degripantul nu a fost indeajuns, am folosit bricheta cu gaz cu care aprind cuptorul aragazului. Am incalzit, am mai ciocanit in surubul blocat, pana la urma am reusit. Cand am scos suporturile carbunilor, la unul am rupt sarma bobinajului chiar langa papuc (foto 9). Pozitia imi permite sa lipesc dar nu stiu ce s-ar preta pentru a rezista la temperatura mare. Pe rulmentul (foto 6)care e intreg (oricum ii schimb pe amandoi) scrie NMB 6290, o sa caut. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 9, 2024 Partajează Postat Aprilie 9, 2024 Vezi că e foarte posibil să fie sârmă de aluminiu, dar se cositorește și aia, trebuie să pui mult sacâz și să lucrezi repede, să nu aibă timp să se formeze oxidul de aluminiu.Cel mai bine se cositorește în baie de sacâz, practic răzui bine firul, apoi îl scufunzi într-un căpăcel de bere cu sacâz topit și acolo îl cositorești rapid. Rulmenții se schimbă amândoi chiar dacă unul arată bine. Rulmentul acela e 629....așa îl cauți. Link spre comentariu
altuser Postat Aprilie 9, 2024 Autor Partajează Postat Aprilie 9, 2024 Multumesc, pt ajutor. Acum ca stiu tipul de rulment, maine ma duc sa iau 2 buc. Bobinajul cred ca e cupru, aspiratorul are vreo 20 de ani si nu e made in China, este Panasonic Espana. Daca am noroc, maine seara e gata dar nu ma grabesc. Link spre comentariu
altuser Postat Aprilie 11, 2024 Autor Partajează Postat Aprilie 11, 2024 Am cumparat rulmenti, 2x14 lei, pe ambalaj scrie made in italy. Or fi nu or fi italienesti sau doar pe eticheta? Cine stie, o sa vad. Gasisem si cu 4 lei/ buc dar mi s-a spus ca sunt chinezesti si m-am gandit sa nu risc pentru a economisi 20 lei. Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 12, 2024 Partajează Postat Aprilie 12, 2024 La 11.04.2024 la 7:04, altuser a spus: Gasisem si cu 4 lei/ buc dar mi s-a spus ca sunt chinezesti si m-am gandit sa nu risc pentru a economisi 20 lei. Acum cca 15 ani m-a apucat hărnicia și am vrut sa schimb rulmenții la un aspirator Samsung care mergea perfect, dar în timp căpătase un șuierat combinat cu huruit de nu puteai să te înțelegi cu nimeni dacă nu-l opreai. Știam ca dacă îl mai folosesc se pot sparge rulmenții, distrug turbinele și kaput. Ma duc la Ghezaco, speciali pt rulmenți, și omul mă întreabă dacă vreau mai buni și scumpi, sau mai ieftini. Normal, am optat pt cei scumpi, având în vedere deranjul pt schimbat, i-am montat și făcea gălăgie mai ceva decât cu cei originali. Cred ca băieții au aceeași marfă, la fel de proastă, pe care o vând la cei care pun botul, ca mine, mai scump. Am făcut cadou aspiratorul cu tot cu accesorii și am cumpărat altul. Am jurat să nu mai muncesc pt așa ceva... Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 12, 2024 Partajează Postat Aprilie 12, 2024 I-ai pus invers... Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 12, 2024 Partajează Postat Aprilie 12, 2024 E clasica schema asta. Am un produs la vânzare, o singura calitate, și aia proastă, și indiferent de opțiunea clientului pt preț, eu îl vând. Dacă vrea la preț mare, îl dau la preț mare, dacă vrea la preț mic, îl dau la preț mic, pt ca atâta face. E simplu. Link spre comentariu
modoran Postat Aprilie 12, 2024 Partajează Postat Aprilie 12, 2024 Sau mai simplu cauți direct brandul X sau Y, nu stai la discuții cu vânzătorul, de fapt nici nu intri in tarabele cu de toate, mergi la distribuitorul autorizat pentru brandul X sau Y. Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 12, 2024 Partajează Postat Aprilie 12, 2024 Acum 35 minute, modoran a spus: de fapt nici nu intri in tarabele cu de toate Dacă și Ghezaco mai e tarabă, ce sa mai discutăm... Ce fac toți pt bani, e alta discuție. Link spre comentariu
modoran Postat Aprilie 12, 2024 Partajează Postat Aprilie 12, 2024 ghezaco astia par a fi din iasi si nu au prezenta online in 2024, daca am ghicit bine. Pentru ce producatori de rulmenti sunt astia distribuitori autorizati ca sa verificam la ei ? Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 12, 2024 Partajează Postat Aprilie 12, 2024 O vreme se lăudau cu koyo sau cum s-o scrie. Dar aveau marfa de tot felul, de la auto, la industriali, de la diverși producători. Nu exclud sa fi avut și China. Eu cel puțin nu cunosc alt distribuitor de rulmenti în Iași, dar nici nu am cautat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum