valang Postat Martie 28 Partajează Postat Martie 28 Salutare! După 10 ani, mașina de spălat a hotărât că e timpul să se defecteze. Defectul e cam așa: O bag în priză, selectez programul, o pornesc. Pornește pompa de evacuare, se oprește și apoi nu mai face nimic, doar văd pe afișaj cum scade timpul. Nu bagă apă, nu pornește motorul. După mai mult timp(cca. 10 minute) afișează eroare C9. Am scos motorul și am văzut că avea cărbunii blocați în portperii. Am tras un pic de ei și au început să culiseze ușor. Am verificat motorul după metoda expusă de @validae, motorul e ok. Bobina tahometrului are 222 de ohmi, dar magnetul pare cam slăbuț, atrage șurubelnița dar mai slab decât un magnet de difuzor. Am verificat electrovalva de admisie a apei, funcționează . Am verificat triacul care comandă motorul, e bun la măsurătoarea cu multimetrul pe joncțiuni. Singura idee care îmi rămâne ar fi rulmenți uzați(cam făcea zgomot la stoarcere în ultima vreme). Am făcut procedura de reset și a dispărut eroarea C9 dar după aceasta s-a manifestat la fel. Dacă mai aveți vreo idee ... vă rămân dator. P.S. Oricum am alta nouă în program dar sunt curios ce ar putea fi. Link spre comentariu
validae Postat Martie 28 Partajează Postat Martie 28 Desfă furtunașul ce leagă cuva cu presostatul, suflă pe el să nu fie înfundat.Vezi dacă se aude un țăcanit în presostat, semn că lucrează si nu e blocat Link spre comentariu
valang Postat Martie 28 Autor Partajează Postat Martie 28 Am verificat. Furtunașul nu e înfundat, se aude țăcănitul în presostat. Acum vreo 3 ani am avut problemă cu furtunașul respectiv. Se frecase de cuvă și se găurise deși avea un burete protector. Mașina băga apă și nu se mai oprea. Momentan am pus motorul la uscat într-o cameră la vreo doi metri de sobă. Încerc toate variantele că nu-mi place să schimb rulmenți și nici nu am scule potrivite pentru asta. Mulțumesc! Link spre comentariu
validae Postat Martie 28 Partajează Postat Martie 28 Rulmenții o să îi schimbi când nu vei mai suporta huruitul tamburului. Cauza erorii o afli eliminând pe rând tot ce poate fi verificat și enumăr în ordinea importantei: motor (și izolația lui), contactul ușii, presostat, pompă evacuare, filtru sită la intrarea apei curente, starea condensatorilor de filtraj ai plăcii, eventuale microcontacte cu rezistența parazită de la condens, eventuale conturnări pe placa electronică de la umezeală. Link spre comentariu
valang Postat Martie 28 Autor Partajează Postat Martie 28 @validae Într-adevăr sunt multe de verificat. Înainte de a scrie pe forum, după ce am verificat ce mai știam, am căutat pe Gogu și am văzut motor, taho, triac, rulmenți. Contactul ușii se face, altfel nu pornea pompa de evacuare, confirmă și LED-ul. Presostatul face țac dar nu pot ști dacă lucrează în parametri. Filtrul sită e curat, mai mult, am alimentat separat electrovalva și intră apă. Conturnări vizibile nu am văzut pe placă. Izolația motorului nu am cu ce să o verific, la multimetru nu dă sub 4 megohmi dar asta e măsurătoare ca să fie numită, nu are apă multă în el. Dacă tot am dezmembrat-o, voi măsura și condensatorii. De amorul ingineriei. Mulțumesc! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum