Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutați-mă să-mi aleg sistemul audio


snoop92

Postări Recomandate

Salut!

 

De curând m-am decis să fac upgrade la sistemul audio al mașinii (passat b8 sedan). Nu mă pricep deloc în electronica și nici în specificații. Știu doar că puterea în wați la boxe și amplificator înseamnă putere. De curând am aflat că DSP înseamnă procesor de sunet ceea ce face ca sunetul sa fie clar și negâjâit (sper).

 

M-am decis fără ajutor la cele doua set-up-uri:

1. Amplificator Musway D8V3 + difuzoare Hertz Mille Pro MPK 163.3... nu prea aș pune și subwoofer pentru ca de principiu mi-ar trebui încă un amplificator. Mai e și chestia de buget... dar bănuiesc ca 4x150w rms ar fi suficient...

https://musway.de/english/d8v3.html

https://hertz-audio.com/product/car-audio-speakers-system-mille-pro-mpk163-3

Costul acestui set-up probabil până în 9000lei cu tot cu conectică și montaj.

Și 

2. Amplificator Helix P Six Dsp MkII + boxe Audison Prima Apk 163 + subwoofer Hertz Mille PRO MPS 250 S2.

https://www.audiotec-fischer.de/en/helix/amplifiers/p-six-dsp-ultimate

https://audison.com/product/apk-163/

https://hertz-audio.com/product/mps-250-s2/

Costul acestui set-up probabil puțin peste 10.000 lei cu conectică, incintă pt subwoofer și montaj.

 

Întrebări:

1. Din punct de vedere al specificațiilor, sunt set-up-uri corecte? Pierd ceva pentru ca (nu știu) boxele nu se potrivesc cu amplificatorul ca și specificații sau mai știu eu ce alte chestii există despre care eu nu am cunoștință? 

2. La set-up-ul nr. 2 se poate conecta subwooferul la amplificator în punte la 2x230w RMS astfel încât sa îl alimentez și sa scot din subwoofer 460w RMS?

3. Pentru acel subwoofer de la set-up-ul nr. 2 am văzut ca el are nevoie de o incinta de 24.5l. Eu as vrea sa îl pun în roata de rezervă cu o incinta de 15l. Afectează cu ceva sunetul subwooferului? O sa mai am aceleași performanțe cu el?

 

Nu vreau sa merg la concurs cu ele nici sa ma laud în fata prietenilor (după o vârstă prietenii cam dispar... nu mai e ca la 18 ani). Vreau sunet frumos, puternic, curat, cald, să mă relaxez când fac naveta sau când plec la mama naibii prin țară.

 

 

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • roadrunner

    2

  • DjOhms

    2

  • snoop92

    1

  • Hectorx1999

    1

Top autori în acest subiect

La 09.03.2024 la 12:25, snoop92 a spus:

De curând am aflat că DSP înseamnă procesor de sunet ceea ce face ca sunetul sa fie clar și negâjâit (sper).

Nu e chiar asa. 

Termenul de DSP sunt initialele Digital Signal Processor. Ceea ce sugereaza sau se manifesta in sunet audio intr-o procesare a semnalului audio (din stereo desigur) in senzatia de spatial, sau daca asa intelegi mai bine, ar putea face ca difuzoarele sa dispara ca si localizare (asta intr-un sistem ajustat corect..).

Daca ma intrebi este un lucru de cautat si placut fara doar si poate. Este ceva de nivelul urmator, daca nu iti place se asculti doar muzica cu bass mult.

Un DSP se preteaza excelent pentru cei cu varietate in a asculta  diverse genuri muzicale.

 

Asadar din tot ce ai mantionat eu ti-as recomanda calduros HELIX BMW 7UP DSP:

https://www.audiotec-fischer.de/en/match/amplifiers/up-7dsp

Este un all-in-one care poate si duce destule difuzoare; pana la 8. Al 8-lea e de ne-neglijat! Se monteaza in/pe bordul masinii daca masina a fost creata ci asa posibilitate merita din plin pentru ce adauga sistemului DSP. Dar, sa nu intelegi gresit, este capabil de aproape aceleasi performante chiar si fara difuzor pe bord. Doar spatialitatea venita din zona bordului clar lipseste. 

Apoi pe partea de reglaje e excelent, usor de integrat si modificat. Telecomanda Director e cea mai capabila.. de aceea e si scumpa; prin telecomanda poti cel putin alege din prestarile (maxim 4) memorate in DSP pe care o preferi, in functie de genul muzical ascultat.

Depaseste destule sisteme de acelasi nivel sau poate mai scumpe!

Acum si pe partea de conectare este plug-and-play furnizorul de echipament Helix cu siguranta iti poate face rost de kitul necesar sa conectezi unitatea cu HU masinii!

Apoi mai poti adauga, daca doresti ulterior un modul bluetooth (care nu e ieftin) sau o telecomanda. De fapt doua tipuri de telecomenzi sunt compatibile cu sistemul. Una e Director, cealalta nu mai stiu exact cum se nuneste.

In concluzie, daca iubesti muzica si iti place si ideea de a-ti cumpara o unitate care ukterior sa o poti adapta pe alta alta masina relativ usor, acesta este modelul.

 

Eu am 3(trei) dsp-uri de la Helix.. unul e ca cel descris mai sus ca re nu va ramane in nici o masina (pe care o sa o vand..). Celelalte doua sunt doar procesoare de sunet NU AU si amplificator integrat.

 

Daca ce ti-am.scris mai sus nu te-a lamurit o cautare relativ scurta pe forumurile din afara.. te va lamuri chiar si in tendinta de a fi tentat sa crezi ca parerile sunt "biased" spre Helix, te asigur ca nu. Vei gasi multi adepti si multi placut impresionati de raportul cost/calitate obtinuta.

Ei reusesc excelent sa acopere cu pretul potrivit excelent gama aceea de pretentiosi in muzica sau mai stiu eu ce cauta unii altii.. 

 

Bafta in a gasi ce crezi ca te multumeste ai sa ne spui ce ai ales pana la urma.

 

PS. Ce ii lipseste lui Helix?!? O integrare MATRIX peste DSP..

Matrix inseamna un procesor de sunet care separa vocea (sau instrumentul principal, daca sa zicem muzica e e doar instrumentala..) si o nuanteaza muult mai bine decat o face in prezent prin DSP.. 

Sistemul Matrix se preteaza muult mai bine unui sistem audio in masina pentru ca ocupantii stau intr-un singur loc, aau cel putin soferul, ca de placerea lui e vorba pana la urma :). Dupa cum posibilitate de a aduaga inca un difuzor sau doua pentru ceea ce s-ar numi Chorus.. Spatialitatea e mult mai bine nuantata in sistemul Matrix.

 

Dar te "atentionez.." ca nu gasesti sistem Matrix integrat... nu exista comercial. A fost creat, gandit prin anii 90 si abandonat.. Eu il am integrat in latul audio, am muncit si inca muncesc la adaptarea lui in masina personala.. pentru ca sunt ceva probleme cu, ceea ce este cunoscut ca Ground Loop Noise.. Dar asta e alta poveste..

 

 

 

Editat de DjOhms
Link spre comentariu
Citat

De curând am aflat că DSP înseamnă procesor de sunet ceea ce face ca sunetul sa fie clar și negâjâit (sper).

"S"-ul din DSP nu vine de la sunet ci de la "Signal". DSP e o disciplina (materie) care se studiaza in unele ramuri ale ingineriei si insemna intr-o traducere larga "Prelucrarea Numerica a Semnalelor" (numerica adica cu ajutorul matematicii direct asupra esantioanelor numerice care reprezinta un semnal, sau o magine )

Chiar si asa nu poate face chiar minuni dar poate realiza lucruri mult mai usor de configurat/schimbat/fabricat si implicit mai ieftine. Tehnicile DSP se folosesc in multe alte domenii (medical - imagistica, prelucrarea imaginilor, prelucrarea semnalelor radio, modulatie, radare, comunicatii si la prelucrarea sunetului)

 

Dau un exemplu, un egalizor grafic (cu care poti controla raspunsul pentru diverse benzi de frecventa) daca e facut cu DSP nu mai e nevoie de potentiometre (care devin niste coeficienti) si se pot face egalizoare foarte precise si cu multe benzi.  (potentiometrele fiind punctul slab al unui egalizor)

O alta aplicatie este controlul intazierilor (faza semnalului) care pacaleste urechea pentru efectulde spatialitate ceea ce a explicat cel de la postul anterior.

Sau "noise canceling" sau mai bine zis "ambient canceling" care se foloseste la castile mai scumpe ca sa elimine zgomotul ambient (care-si face loc le printre casca si ureche) - bun daca mergi cu trenul/avionul si vrei sa asculti in "liniste".

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
On 3/9/2024 at 2:25 PM, snoop92 said:

Salut!

 

De curând m-am decis să fac upgrade la sistemul audio al mașinii (passat b8 sedan). Nu mă pricep deloc în electronica și nici în specificații. Știu doar că puterea în wați la boxe și amplificator înseamnă putere. De curând am aflat că DSP înseamnă procesor de sunet ceea ce face ca sunetul sa fie clar și negâjâit (sper).

 

M-am decis fără ajutor la cele doua set-up-uri:

1. Amplificator Musway D8V3 + difuzoare Hertz Mille Pro MPK 163.3... nu prea aș pune și subwoofer pentru ca de principiu mi-ar trebui încă un amplificator. Mai e și chestia de buget... dar bănuiesc ca 4x150w rms ar fi suficient...

https://musway.de/english/d8v3.html

https://hertz-audio.com/product/car-audio-speakers-system-mille-pro-mpk163-3

Costul acestui set-up probabil până în 9000lei cu tot cu conectică și montaj.

Și 

2. Amplificator Helix P Six Dsp MkII + boxe Audison Prima Apk 163 + subwoofer Hertz Mille PRO MPS 250 S2.

https://www.audiotec-fischer.de/en/helix/amplifiers/p-six-dsp-ultimate

https://audison.com/product/apk-163/

https://hertz-audio.com/product/mps-250-s2/

Costul acestui set-up probabil puțin peste 10.000 lei cu conectică, incintă pt subwoofer și montaj.

 

Întrebări:

1. Din punct de vedere al specificațiilor, sunt set-up-uri corecte? Pierd ceva pentru ca (nu știu) boxele nu se potrivesc cu amplificatorul ca și specificații sau mai știu eu ce alte chestii există despre care eu nu am cunoștință? 

2. La set-up-ul nr. 2 se poate conecta subwooferul la amplificator în punte la 2x230w RMS astfel încât sa îl alimentez și sa scot din subwoofer 460w RMS?

3. Pentru acel subwoofer de la set-up-ul nr. 2 am văzut ca el are nevoie de o incinta de 24.5l. Eu as vrea sa îl pun în roata de rezervă cu o incinta de 15l. Afectează cu ceva sunetul subwooferului? O sa mai am aceleași performanțe cu el?

 

Nu vreau sa merg la concurs cu ele nici sa ma laud în fata prietenilor (după o vârstă prietenii cam dispar... nu mai e ca la 18 ani). Vreau sunet frumos, puternic, curat, cald, să mă relaxez când fac naveta sau când plec la mama naibii prin țară.

 

 

Salut! Ambele set-up-uri arată bine și sunt compatibile. Musway + Hertz Mille îți va oferi sunet puternic și curat, fără să ai neapărat nevoie de subwoofer. Dacă vrei totuși mai mult bas, Helix + Audison + sub-ul Hertz Mille va aduce un plus pe frecvențele joase.

Legat de subwoofer, dacă îl pui în roata de rezervă într-o incintă de 15L în loc de 24.5L, va afecta puțin performanța basului – va suna mai „restrâns” și mai puțin profund, dar tot va fi decent. Conectarea în punte la 2x230W RMS funcționează pentru sub, deci vei avea putere suficientă.

Dacă îți dorești sunet clar și relaxant, ambele set-up-uri îți vor satisface așteptările. Spor la montaj!

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Hectorx1999 a spus:

Legat de subwoofer, dacă îl pui în roata de rezervă într-o incintă de 15L în loc de 24.5L

si roata de rezerva unde o pune?

RR

Link spre comentariu
Acum 21 ore, roadrunner a spus:

si roata de rezerva unde o pune?

RR

Acest raspuns mi-a inspirat alta sugestie pentru o incinta bass mai.mult decat decenta, care cred ca o sa satisfaca si pe altii mai ..pretentiosi.

Pioneer TS-WX400DA Compact Subwoofer Under Seat Built-In 250W Output Class-D RB

 

Eu am asa ceva instalat intr-o Skoda Fabia MK1, incape exact sub scaunul din fata.

Iar de auzit, as zice ca suna mai bine decat (tunelul de) bass-ul din bmw E90..

Are reglaj pentru banda de banda de frecventa dorita.. si reglaj pentru "castig"/Gain.. comutator pentru bass dinamic sau normal.. chiar si raspuns in faza sau defazat..

Ce vrei mai mult de la o incinta da bass? Si comenzi pe cablu daca ai gusturi variate de muzica.

E un bass decent peste altele de acest gen.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări