alex26 Postat Februarie 14, 2024 Partajează Postat Februarie 14, 2024 Va salut.Am problema cu un UPS Well Steady 500 si as avea nevoie de ceva ajutor de la cei mai experimentati. Din ce am inteles a fost conectata bateria externa invers. Acum sursa porneste, afiseaza pe display atat tensiunea de intrare cat si cea de iesire si chiar incarcarea bateriei . Cu bateria deconectata si sursa alimentata la retea am iesire de 220V la Output, dar tensiunea masurata pe bornele exterioare spre baterie este de doar 8,11V si astfel bateria nu ar putea fi incarcata. Daca conectez o baterie, si nu am bateria originala (55A) ci doar una de a mea de 12V si 3,2Ah ,afisajul indica ca o incarca, dar daca decuplez sursa de la retea afisajul ramane, dar imediat se taie iesirea de 220V. Am verificat atent toate piesele si nimic suspect, totul pare perfect. Am 3 stabilizatori ( -5V , +5V si + 12V) tensiuni stabile pe iesiri, am pe iesirea spre baterie 12 mosfeti FQP50N06 , cate 3 in parallel pe fiecare radiator , toti indica bine . Ar mai fi aceste integrate LM324 si ULN2003H. Tensiunile de la traf partea primara indica ok cu ce e trecut pe cablaj. O singura chestie nu inteleg aici la traf : exista o infasurare cu fire foarte groase pe care am 6,7v AC. Intre aceste 2 fire se afla o alta infasurare legata in serie cu un termoprotector pus pe un radiator cu mosfetii. Acele 2 fire groase duc pe radiatorul 1 si 4 . Logica ar fi ca incarcarea se face prin aceea infasurare, care duce la mosfeti si cei 2 electrolitici si la bornele bateriei, dar de ce tensiunea e asa mica? Stiu ca prima data trebuia sa probez UPS ul cu o baterie buna, dar totusi aceasta nu ar fi putut fi incarcata cu acei 8V , deci exista o problema de incarcare pe langa altele. Ce as mai putea incerca sa I fac? Va multmesc si voi atasa poze. M-ar ajuta o schema asemanatoare cu ce am eu aici, dar nu am gasit. Link spre comentariu
alex26 Postat Februarie 14, 2024 Autor Partajează Postat Februarie 14, 2024 Cateva poze si mai pe scurt ,infasurarea aceea groasa cu alb din prima poza scoate doar 6V si banuiesc ca ea este folosita pentru incarcarea bateriei cand exista tensiune la retea, respectiv ca tensiune primara cand aparatul functioneaza pe invertor cu alimentare de la bateria de 12V. Link spre comentariu
antonvasileeee Postat Februarie 15, 2024 Partajează Postat Februarie 15, 2024 Bateria de 12 V 3Ah nu poate furniza puterea necesara pentru functionarea invertorului . Link spre comentariu
alex26 Postat Februarie 15, 2024 Autor Partajează Postat Februarie 15, 2024 Sunt de acord cu dvs. si azi incerc sa fac rost de o baterie buna, dar cum ramane cu tensiunea de incarcare, eu acum am doar 8v pe mufele de iesire spre baterie. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 15, 2024 Partajează Postat Februarie 15, 2024 Vezi că încărcarea bateriei se face (de obicei) printr-un LM317 ce primește alimentare de la o înfășurare dedicată de pe traf.Acea înfășurare de baterie are fire relativ subțiri, firul gros de care vorbeai e pentru alimentarea invertorului din baterie.Verifică în zona redresorului dedicat încărcării bateriei dacă nu ai cablaj exfoliat, un rezistor de putere de ordinul ohmilor întrerupt sau diode arse.Tensiunea de încărcare a acumulatorului trebuie să fie de circa 13,8V stabilizată.Asta după acel LM317...dacă ai astfel de încărcare. Link spre comentariu
alex26 Postat Februarie 15, 2024 Autor Partajează Postat Februarie 15, 2024 (editat) D-le Vali, daca ma puteti lamuri cu inca ceva. Din traful mare iasa aceasta mufa alba mare si se vad tensiunile trecute, pun poza, si acea infasurare groasa care am stabilit ca alimenteaza invertorul din baterie. LM 317 ,nu am doar acest L7812, dar acesta nu ar fi suficient pentru incarcarea unei baterii de 12V O sa urmaresc sa vad unde duc cei 12V de pe mufa trafului mare si o sa urmaresc si iesirea regulatorului de 12V. Tensiunea de 12V din traf merge in puntea de diode din partea stanga, pun poza. Editat Februarie 15, 2024 de alex26 Link spre comentariu
sla Postat Februarie 15, 2024 Partajează Postat Februarie 15, 2024 Tensiunea de +12V rezultata din regulator nu poate fi folosita pentru incarcarea bateriei, este folosita pentru circuitele aparatului. Neavand alt transformator, probabil ca tensiunea secundara de 12V (0V2, 12V, de la cupla din poza) este redresata si folosita pentru incarcarea bateriei. Infasurarea cu sarma groasa este infasurarea primara pentru invertor, cand se comuta funtionarea de la retea pe baterie, cele 4 ramuri a cate 3 tranzistoare MOSFET in paralel functioneaza cate doua simultan astfel incat se asigura trecerea curentului prin infasurare intr-un sens si celalat ( de la plusul bateriei la minus). In datele aparatului spune ca functioneaza intre 150-270V. Pe cupla vad marcat N, 160, 190, 220 si 250. Probabil ca in functie de tensiunea de alimentare aplicata, prin relee se comuta alimentarea pe una din prizele trafului ( intre N si o priza), iar la iesire este legata priza 220, respectiv infasurarea primara cu prize este folosita ca autotraf. In cazul trecerii pe baterie, cand porneste partea de invertor, aceasta infasurare devine secundar iar primarul este infasurarea cu fire groase. Mai exista doua infasurari secundare ( care sunt secundare in ambele moduri de functionare, pe retea si pe baterie), una de 8V si una de 12V ( scoase la aceeasi cupla). Parerea mea este ca ar trebui incercat cu o baterie buna si bine incarcata, sa se vada daca functioneaza partea de invertor. Apoi identificata si verificata partea de incarcare a bateriei. Nu am reparat niciodata UPS-uri, sper ca nu am zis prostii... Link spre comentariu
antonvasileeee Postat Februarie 15, 2024 Partajează Postat Februarie 15, 2024 Acum 5 ore, alex26 a spus: cum ramane cu tensiunea de incarcare, eu acum am doar 8v pe mufele de iesire spre baterie Asta lasi la urma .E ultima grija daca ai conectat bateria cu polaritate inversa . Verifica cum a spus @sla Link spre comentariu
alex26 Postat Martie 11, 2024 Autor Partajează Postat Martie 11, 2024 Intr un final am facut rost de o baterie auto, dar problema e identica ca la inceput. Deci nu merge nici invertorul si nici incarcarea bateriei. Link spre comentariu
validae Postat Martie 11, 2024 Partajează Postat Martie 11, 2024 Verifică și starea releelor, cel puțin unul face trecerea de pe rețea pe invertor.Ai grijă să depistezi polaritatea corectă la bobine, fiindcă în paralel cu fiecare bobină e de obicei câte o diodă.Dacă alimentezi în sensul conducției diodei o prăjești. Eu testez rezistența contactelor cu puntea Kelvin, trecând un curent de 100mA prin ele și măsurând căderea de tensiune pe gama de 200mV, unde un miliVolt corespunde cu 10miliOhmi.Un contact bun nu are mai mult de 10-20miliOhmi... Repetă testul de câteva ori succesiv, observă dacă valoarea rezistenței de contact e aceeași sau are variații mari.Dacă are variații mari, schimbi releul... Link spre comentariu
alex26 Postat Martie 13, 2024 Autor Partajează Postat Martie 13, 2024 Releele sunt ok, le-am verificat, si din pacate atat am putut face si de aceea voi renunta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum