fratello Postat Martie 8 Autor Partajează Postat Martie 8 Am adaugat si afisarea sub forma de bara a tensiunii. Link spre comentariu
zvonacfirst Postat Martie 9 Partajează Postat Martie 9 Ai calibrat voltmetrul? Teromometrul este clar ca este pe aratura. Arata bine bar graph-ul. Poti posta codul, te rog? Link spre comentariu
fratello Postat Martie 9 Autor Partajează Postat Martie 9 Da, am calibrat voltmetrul. Este mesajul ca nu e conectat senzorul de temperatura. // Deseneaza cifrele pe ultimul rand de jos al displayului for (float i = 10.0; i <= 15.0; i += 0.5) { int x = map(i, lowerLimit, upperLimit, 10, 118) - 5; // Am ajustat aici poziționarea cifrelor spre stânga if (i == int(i)) { u8g.setPrintPos(x, 63); // Pozitioneaza textul pentru cifre // u8g.setFont(u8g_font_profont11); // Seteaza fontul pentru cifre u8g.setFont(u8g_font_helvB08); // Seteaza fontul pentru cifre u8g.print(int(i)); // Afiseaza cifra doar pentru valorile intregi } } // Deseneaza punctele deasupra cifrelor for (float i = 10.5; i < 15.0; i += 0.5) { int midX = map(i * 100, lowerLimit * 100, upperLimit * 100, 10, 118); u8g.drawPixel(midX, 53); // Am ajustat aici inaltimea punctului deasupra cifrelor u8g.drawPixel(midX, 54); // Am mai adaugat un rand de puncte } // Deseneaza dreptunghiul deasupra punctelor u8g.drawFrame(10, 45, 108, 8); // Deseneaza dreptunghiul gol pentru bara int filledWidth = map(vin * 100, lowerLimit * 100, upperLimit * 100, 0, 10800) / 100; filledWidth = constrain(filledWidth, 0, 108); u8g.drawBox(10, 45, filledWidth, 8); // Umple dreptunghiul proportional cu tensiunea Cu sprijinul neconditionat al lui ChatGPT ! Link spre comentariu
zvonacfirst Postat Martie 9 Partajează Postat Martie 9 Acum 25 minute, fratello a spus: Da, am calibrat voltmetrul. Am intrebat pentru ca tensiunea nu pare in regula daca acumulatorul masinii este incarcat. Multumesc pentru cod. Link spre comentariu
fratello Postat Martie 9 Autor Partajează Postat Martie 9 Masina este noua. Am remarcat si eu valoarea tensiunii. Sa fie oare din cauza modului in care gestioneaza incarcarea ? Sistemul start-stop functioneaza perfect. De fapt toate functioneaza perfect. Nu (prea) imi fac griji, mai am 5 ani de garantie.... Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Martie 9 Partajează Postat Martie 9 Nu are nici o problema masina, asa fac cele noi, au sistemul de incarcare "smart" si decupleaza complet alternatorul in anumite momente, al meu face cicluri din astea mai ales vara cand e cald, iarna pe frig o tine cat de cat incarcata dar vara plonjeaza bateria destul de bine sub "normalul" vechi de 14.4V pe tot parcursul drumului. Link spre comentariu
fratello Postat Martie 9 Autor Partajează Postat Martie 9 M-am gandit si eu ca este altfel gestionata incarcarea bateriei ; S-S de exemplu nu intra dimineata, la primele opriri (cand tensiunea este in jur de 12,4 volti), dar merge perfect dupa 10-15 minute, cand ajunge la 12,7-12,9. Si nu pot sa ma duc in service, "am eu un montaj cu Arduino, facut de mine, care zice ca bateria sta in 12.9 volti".... Link spre comentariu
zvonacfirst Postat Martie 9 Partajează Postat Martie 9 Acum 27 minute, fratello a spus: S-S de exemplu nu intra dimineata, la primele opriri (cand tensiunea este in jur de 12,4 volti), dar merge perfect dupa 10-15 minute, cand ajunge la 12,7-12,9. Start&stop se activeaza numai dupa ce motorul se incalzeste pentru a nu porni la rece. Se activeaza de asemenea si daca acumulatorul este incarcat. Primul semn ca acumulatorul nu este incarcat la capacitate este ca sistemul dezactiveaza S&S. Bine, si la peste 35 de grade sau sub 3 grade tot dezactivat este. Sau asa functioneaza la mine cun un diesel de 2000cmc. Parerea mea este ori ca voltmetrul nu indica bine, ori ca bateria este la limita inferioara a incarcarii. Daca deschideti urmatorul link si va uitati in tabelul din josul paginii, veti vedea care este nivelul de incarcare , si tensiunea acumulatorului in functie de temperatura ambianta. Eu am lasat masina in ianuarie nepornita 3 saptamani si am gasit-o in economy mode si nu a mai pornit. Masurat cu multimetrul, acumulatorul avea 11.7V. Link spre comentariu
fratello Postat Martie 9 Autor Partajează Postat Martie 9 La 6 grade imi arata cam 12,8 volti. Dar in mers (doar 5 km dus, 5 km intors, trafic urban), nu creste peste 13 volti. Cu DRL, radio ON, incalzire in scaune ON, ventilatie clima treapta I pe "High". Peste vreo 2 sapt am un drum de 60 km, vad si atunci cum se comporta. Dupa discutia de mai devreme am re-verificat montajul ; voltmetrul functioneaza corect (zic eu). Link spre comentariu
zvonacfirst Postat Martie 9 Partajează Postat Martie 9 Un multimetru ce tensiune indica? Altfel, cu o interfata OBD2 si cu o aplicatie pe telefon obtineati informatii direct din ECU si nu va mai complicati cu acest montaj. Eu asa am si, la drum intins, urmaresc multe informatii, printre care si despre tensiunea din sisten sau despre regenerarea filtrului de particule. Link spre comentariu
fratello Postat Martie 9 Autor Partajează Postat Martie 9 (editat) Buna idee, multumesc. Am o interfata OBD. Voi face un grafic pt tensiune cu Torque. Desi am deviat de la subiect.... Ca mini-dispozitiv, volt-termometrul functioneaza bine, sunt multumit de realizare. Numai bine ! LE : De la Varta citire : "Rularea și accelerarea Sisteme de management de energie avansate decuplează alternatorul pe timpul accelerării şi în condiţii de rulare normale. În acest mod, rotile primesc o cantitate de energie mai mare de la motor. Abia când nivelul bateriei a scăzut sub o valoare predefinită, aceasta va fi recuplată cu alternatorul." Exact cum afirma si colegul Bandi. Editat Martie 9 de fratello Link spre comentariu
fratello Postat Martie 11 Autor Partajează Postat Martie 11 Si confirmarea ca atat montajul cat si masina functioneaza bine. Link spre comentariu
fratello Postat Martie 17 Autor Partajează Postat Martie 17 O variatiune a afisarii (cu eliminarea temeperaturii) : Credits : // simple project using Arduino UNO and 128x64 OLED Display to display gauge // created by upir, 2023 // youtube channel: https://www.youtube.com/upir_upir // YOUTUBE VIDEO: https://youtu.be/Ft2pRMVm44E si GPT. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum