Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor cu un volt-termometru cu display OLED


fratello

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 117
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Da, am calibrat voltmetrul. Este mesajul ca nu e conectat senzorul de temperatura.

 

// Deseneaza cifrele pe ultimul rand de jos al displayului
    for (float i = 10.0; i <= 15.0; i += 0.5) {
      int x = map(i, lowerLimit, upperLimit, 10, 118) - 5; // Am ajustat aici poziționarea cifrelor spre stânga
      if (i == int(i)) {
        u8g.setPrintPos(x, 63); // Pozitioneaza textul pentru cifre
 //     u8g.setFont(u8g_font_profont11);  // Seteaza fontul pentru cifre
        u8g.setFont(u8g_font_helvB08);    // Seteaza fontul pentru cifre
        u8g.print(int(i)); // Afiseaza cifra doar pentru valorile intregi
      }
    }


// Deseneaza punctele deasupra cifrelor
    for (float i = 10.5; i < 15.0; i += 0.5) {
      int midX = map(i * 100, lowerLimit * 100, upperLimit * 100, 10, 118);
      u8g.drawPixel(midX, 53); // Am ajustat aici inaltimea punctului deasupra cifrelor
      u8g.drawPixel(midX, 54); // Am mai adaugat un rand de puncte
    }


// Deseneaza dreptunghiul deasupra punctelor
    u8g.drawFrame(10, 45, 108, 8); // Deseneaza dreptunghiul gol pentru bara
    int filledWidth = map(vin * 100, lowerLimit * 100, upperLimit * 100, 0, 10800) / 100;
    filledWidth = constrain(filledWidth, 0, 108); 
    u8g.drawBox(10, 45, filledWidth, 8); // Umple dreptunghiul proportional cu tensiunea

 

Cu sprijinul neconditionat al lui ChatGPT !

Link spre comentariu

Masina este noua. Am remarcat si eu valoarea tensiunii. Sa fie oare din cauza modului in care gestioneaza incarcarea ? Sistemul start-stop functioneaza perfect. De fapt toate functioneaza perfect. Nu (prea) imi fac griji, mai am 5 ani de garantie....

Link spre comentariu

Nu are nici o problema masina, asa fac cele noi, au sistemul de incarcare "smart" si decupleaza complet alternatorul in anumite momente, al meu face cicluri din astea mai ales vara cand e cald, iarna pe frig o tine cat de cat incarcata dar vara plonjeaza bateria destul de bine sub "normalul" vechi de 14.4V pe tot parcursul drumului. 

Link spre comentariu

M-am gandit si eu ca este altfel gestionata incarcarea bateriei ; S-S de exemplu nu intra dimineata, la primele opriri (cand tensiunea este in jur de 12,4 volti), dar merge perfect dupa 10-15 minute, cand ajunge la 12,7-12,9.

Si nu pot sa ma duc in service, "am eu un montaj cu Arduino, facut de mine, care zice ca bateria sta in 12.9 volti"....

Link spre comentariu
Acum 27 minute, fratello a spus:

S-S de exemplu nu intra dimineata, la primele opriri (cand tensiunea este in jur de 12,4 volti), dar merge perfect dupa 10-15 minute, cand ajunge la 12,7-12,9.

Start&stop se activeaza numai dupa ce motorul se incalzeste pentru a nu porni la rece. Se activeaza de asemenea si daca acumulatorul este incarcat. Primul semn ca acumulatorul nu este incarcat la capacitate este ca sistemul dezactiveaza S&S. Bine, si la peste 35 de grade sau sub 3 grade tot dezactivat este. Sau asa functioneaza la mine cun un diesel de 2000cmc.

Parerea mea este ori ca voltmetrul nu indica bine, ori ca bateria este la limita inferioara a incarcarii.

Daca deschideti urmatorul link si va uitati in tabelul din josul paginii, veti vedea care este nivelul de incarcare , si tensiunea acumulatorului in functie de temperatura ambianta.

Eu am lasat masina in ianuarie nepornita 3 saptamani si am gasit-o in economy mode si nu a mai pornit. Masurat cu multimetrul, acumulatorul avea 11.7V. 

Link spre comentariu

La 6 grade imi arata cam 12,8 volti. Dar in mers (doar 5 km dus, 5 km intors, trafic urban), nu creste peste 13 volti. Cu DRL, radio ON, incalzire in scaune ON, ventilatie clima treapta I pe "High".

Peste vreo 2 sapt am un drum de 60 km, vad si atunci cum se comporta.

Dupa discutia de mai devreme am re-verificat montajul ; voltmetrul functioneaza corect (zic eu).

Link spre comentariu

Un multimetru ce tensiune indica? 

Altfel, cu o interfata OBD2 si cu o aplicatie pe telefon obtineati informatii direct din ECU si nu va mai complicati cu acest montaj. Eu asa am si, la drum intins, urmaresc multe informatii, printre care si despre tensiunea din sisten sau despre regenerarea filtrului de particule.

Link spre comentariu
Postat (editat)

Buna idee, multumesc. Am o interfata OBD. Voi face un grafic pt tensiune cu Torque.

Desi am deviat de la subiect.... Ca mini-dispozitiv, volt-termometrul functioneaza bine, sunt multumit de realizare.

Numai bine !

 

 

LE : De la Varta citire :

"Rularea și accelerarea

Sisteme de management de energie avansate decuplează alternatorul pe timpul accelerării şi în condiţii de rulare normale. În acest mod, rotile primesc o cantitate de energie mai mare de la motor. Abia când nivelul bateriei a scăzut sub o valoare predefinită, aceasta va fi recuplată cu alternatorul."

Exact cum afirma si colegul Bandi.

Editat de fratello
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări