maryus2y Postat Ianuarie 19 Partajează Postat Ianuarie 19 Salutare. Am achiziționat un acumulator AGM pe care l-am montat pe autovehicul, un autovehicul fără funcția Start- Stop. Dupa nu foarte mult timp motorul a început sa invarta mai mult pentru pornire iar într-un final nu a mai pornit și mi-am dat seama ca acumulatorul nu a fost incarcat în tot acest timp chiar daca am făcut și drumuri în exterior. După ceva căutări am aflat ca acumulatorul AGM necesita o tensiune mai mare de încărcare, în jur de 14.5V și mă gândesc ca alternatorul de pe autovehiculul meu nu scoate aceasta tensiune. Menționez ca modelul de autovehicul se găsește și în varianta cu funcție Start-Stop. Încă nu am apucat sa măsor ce tensiune de încărcare scoate alternatorul de pe autovehiculul. Intenționez sa intenționez sa schimb alternatorul de pe mașina pentru a încarcă acest acumulator AGM insa am găsit mai multe variante de alternatoare. Mă puteți îndrumă cu niște sfaturi? Mulțumesc Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 19 Partajează Postat Ianuarie 19 Verifica regulatorul si noul acumulator (data expirarii). Link spre comentariu
maryus2y Postat Ianuarie 19 Autor Partajează Postat Ianuarie 19 Regulatorul alternatorului care este deja montat pe mașina? Ce anume sa verific la regulator? Nu găsesc data expirării, ci doar data fabricației. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 19 Partajează Postat Ianuarie 19 (editat) Problema poate aparea doar la masinile care au incarcare pilotata si nu este setat tipul bateriei ca AGM, cauza este tensiunea mai mare a bateriei, adica AGM este la 100% incarcata cind are pe ea 12,95Vdc iar bateriile normale "inundate" FB sau EFB 12,65Vdc. Totusi tensiunea maxima de incarcare la ambele este de 14,4Vdc deci daca nu aveti masina cu incarcarea pilotata nu-i nici o problema. La una pilotata daca puneti baterie AGM si aveti FB sau EFB ECU sau care se ocupa de gestiunea bateriei o va tine tot timpul sub 12,6Vdc lucru care la AGM inseamna mai mult descarcata decit ar trebui. Invers, sa puneti baterie EFB in loc de AGM n-ar trebui sa fie nimic deoarece la EFB pe o masina normala tensiunea este spre 14,4 Vdc si ar tine-o incarcata spre 100% asa cum este normal pentru bateriile cu Pb. Editat Ianuarie 19 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
maryus2y Postat Ianuarie 19 Autor Partajează Postat Ianuarie 19 (editat) Acum 14 minute, Ion_Bumbu a spus: Problema poate aparea doar la masinile care au incarcare pilotata si nu este setat tipul bateriei ca AGM, cauza este tensiunea mai mare a bateriei, adica AGM este la 100% incarcata cind are pe ea 12,95Vdc iar bateriile normale "inundate" FB sau EFB 12,65Vdc. Totusi tensiunea maxima de incarcare la ambele este de 14,4Vdc deci daca nu aveti masina cu incarcarea pilotata nu-i nici o problema. La una pilotata daca puneti baterie AGM si aveti FB sau EFB ECU sau care se ocupa de gestiunea bateriei o va tine tot timpul sub 12,6Vdc lucru care la AGM inseamna mai mult descarcata decit ar trebui. Invers, sa puneti baterie EFB in loc de AGM n-ar trebui sa fie nimic deoarece la EFB pe o masina normala tensiunea este spre 14,4 Vdc si ar tine-o incarcata spre 100% asa cum este normal pentru bateriile cu Pb. Mulțumesc pentru explicatia detaliată. Este vreo metoda prin care sa aflu ce tip de încărcare are? Editat Ianuarie 19 de maryus2y Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 19 Partajează Postat Ianuarie 19 Pe alternator daca aveti pe linga L inca un pin activ ala trebuie lasat in aer, FR este pentru monitorizarea incarcarii alternatorului, analog cu DFM de la Bosch, nu regleaza nimic. Daca ramine Li, conexiunea spre LIN ramine in aer alternatorul urca incarcarea la 14,4Vdc. Link spre comentariu
maryus2y Postat Ianuarie 21 Autor Partajează Postat Ianuarie 21 La 19.01.2024 la 11:38, Ion_Bumbu a spus: Pe alternator daca aveti pe linga L inca un pin activ ala trebuie lasat in aer, FR este pentru monitorizarea incarcarii alternatorului, analog cu DFM de la Bosch, nu regleaza nimic. Daca ramine Li, conexiunea spre LIN ramine in aer alternatorul urca incarcarea la 14,4Vdc. Am verificat tensiunea de încărcare de pe mașina și da 14.27V, bănuiesc ca ar trebui sa fie suficient pentru încărcarea unui AGM. De asemenea am pus acumulatorul AGM la încărcat și am folosit un redresor mai performant de la Bosch. După încărcare acumulatorul da valoarea de 11.47V. În concluzie, sa fie acumulatorul degradat? Mulțumesc Link spre comentariu
maryus2y Postat Ianuarie 21 Autor Partajează Postat Ianuarie 21 Acum 41 minute, Ion_Bumbu a spus: Da. Mulțumesc pentru sfaturi și timpul acordat. Link spre comentariu
Cosmin Marian Postat Ianuarie 26 Partajează Postat Ianuarie 26 Bună seara, unele încărcătoare performante au și funcția de regenerare baterie , dacă cel pe care l-ați folosit are această funcție,eu vă recomand s-o folosiți, numai bine cu respect Cosmin. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum