Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator clasa A


yo3icw

Postări Recomandate

Din cauza trendului de maxima economie și din considerente de greutate, așa pierde teren și clasa AB in fata clasei D și a altor corcituri cu eficienta maxima și greutate minima.

Eu întreb de ce in momentul asta sunt studiouri care fac înregistrări cu microfoane cu lampa!?

Amp cu lămpi vor suna corect pe boxe adecvate, boxe cu spl mare cu sistem mobil ușor și motor magnetic puternic.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 200
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cdinu332

    25

  • Mircea Crisan

    20

  • sonic11

    16

  • Shambala

    14

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu din cauza de cost energie deși și acesta este un motiv. 

Principalul motiv este ca in studiouri se cauta (rar se reușește din păcate) ca muzica sa sune ok pt majoritatea dispozitivelor. Persoanele care asculta pe tuburi sînt maxim 0.01% dintre cei care asculta muzică și deci nu are rost sa mixezi muzica care sa sune bine pe doar 0.01% dintre sistemele de redare. 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, DjLeco2021 a spus:

Cu cit scade frecventa de lucru, cu atit miscarea membranei este mai "vizibila ochiometric" si totodada TEM inversa indusa in bobina este mai mare, in special cind coborim sub frecventa de rezonanta a incintei si in special cind aceasta este bass reflex.

 

O TEM inversa indusa mai mare, va da mai multe batai unui amplificator cu DF mic, acesta neputind "scurcircuita" acea TEM de "faza" inversa fata de Vout amplificator, de unde si "pierderea controlului" pe bass, lasind impresia de "sunet liniar".

Apoi apar asa zisele "conflicte" intre un inginer de sunet si un ascultator de muzica "de lampa", in speta daca acel inginer de sunet vrea sa scoata ceva "in evidenta" pe bass la o piesa (in functie si de stiulul muzical, evident), un lampas, nu va putea tine "friul piesei", uneori ascultatorul de lampa fiind multumit mai mult decit inginerul de sunet, presupunind ca ambii asculta acea piesa pe un lampas.

 

V-ati pus vredata intrebarea de ce in studiourile de inregistrari si masterizari, nu prea se vad monitoare audio amplificate de etaje finale cu lampi?

 

Ar trebui sa va puneti intrebarea!

Ai dreptate doar parțial .

Sunetul de lampă se manifestă doar la amplificatoarele cu transformator de ieșire ,  având raportul de transformare mai mare de 16 ( unii , mai " audiofili " au hotărât că optim este 25 ) .

De ce ?

Păi urmărește variația de impedanță a unui difuzor de 8 ohmi , vei constata că la frecventa de rezonanță are peste 40 ohmi sau spre capatul spectrului audio la frecvente  înalte .

Asta înseamnă că puterea electrică crește pe difuzor , compensând lipsa randamentului acustic .

Ca percepție auditivă ,  apare un  loudness dinamic , indiferent de nivelul audiției . 

De aia toti lămparii preferă incinte fără filtre , având doar difuzoare de banda largă ...

 

Într-adevăr ,  nu este o audiție corectă .

 

Într-adevăr  , un amplificator având un  damping  mai mare , cu atât controlează mai bine difuzorul  .

 

Recitește încă o dată treaba cu raportul de transformare , nu are legătură cu dampingul amplificatorului !

 

Audiții plăcute tuturor  !

 

 

 

Editat de hpavictor
.
Link spre comentariu
Acum 4 ore, sonic11 a spus:

 Veșnica problema, asocieri nefaste între amplificatoare cu tuburi și boxe cu spl mic...

Da-mi un exemplu de difuzor cu SPL mare care pus intr-o boxa sa scoata 30Hz cu maxim -3dB si sa nu coste mai mult de 1000 de euro bucata (ca deh suntem romani si avem doar doi rinichi). 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, sonic11 a spus:

 

Eu întreb de ce in momentul asta sunt studiouri care fac înregistrări cu microfoane cu lampa!?

 

Si tu acum...

Eu daca nu am vazut, asa ceva nu exista. Traiasca sfantul siliciu!:n1

Link spre comentariu
Acum 1 oră, DjLeco2021 a spus:

Cu cit scade frecventa de lucru, cu atit miscarea membranei este mai "vizibila ochiometric" si totodada TEM inversa indusa in bobina este mai mare, in special cind coborim sub frecventa de rezonanta a incintei si in special cind aceasta este bass reflex.

 

O TEM inversa indusa mai mare, va da mai multe batai unui amplificator cu DF mic, acesta neputind "scurcircuita" acea TEM de "faza" inversa fata de Vout amplificator, de unde si "pierderea controlului" pe bass, lasind impresia de "sunet liniar".

Sunt si eu de acord cu ce am citat din postul tau in special al doilea paragraf!

Link spre comentariu
1 oră în urmă, merck a spus:

La SE-uri puterea deja este foarte mica, deci 5% este extrem de putin (in cazul de mai sus la 3W => 5% = 0.15W) si nu sunt difuzoare cu SPL foarte mare care sa coboare bine in frecventa, iar un subwoofer din gama pro nici nu-l gadili cu 0.15W (eminence alpha 15" era singurul dif care mergea pe lampi pentru ca avea Qts = 1,26, altfel lampile in SE nu-i puteau misca mebrana). 

Era conceptul ala de a avea macar 1W la difuri cu SPL foarte mare. 

 Incintele acustice sunt deja alta problema. Un single-ended putin potent  poate fi pus in valoare doar cu un difozr de banda larga, preferabil montat pe un panou acustic, poate sa fie si panou acustic pliat, adica o incinta acustica fara capac spate. Sau cu un material textil in loc de capac.

Amplificator single-ended cu EL84, transformatoare de iesire recuperate din aparate de radio, cred ca din Oberon Stereo, panou acustic cu difuzoare eliptice recuperate dintr-un televizor Saba (poate Salora?), la putere mica, cat sa ascult seara, in  liniste, avea un sunet exceptional. Frecventele joase erau redate excelent. Cum cresteam volumul, simteam nevoia unui tweeter. I-am pus tweeter dar la volum mic, deranja. Erau prea multe inalte.

Din varianta buget, un difuzor de banda larga foarte bun, ar fi Monacor SP-205/8. Le-am ascultat alaturi de Supravox 215s Bicone, pe un single ended cu 6H13C si va garantez ca face toti banii.

 

Link spre comentariu
Acum 4 minute, dumitrumy a spus:

Asa?

426764665-122195638520004909-84131110288

Fix cu media asta acum imi fac boxe.Basul e un singur Revelator de 7 inch iar inalta Iluminator

 

Acum 5 ore, merck a spus:

La SE-uri puterea deja este foarte mica, deci 5% este extrem de putin (in cazul de mai sus la 3W => 5% = 0.15W) si nu sunt difuzoare cu SPL foarte mare care sa coboare bine in frecventa, iar un subwoofer din gama pro nici nu-l gadili cu 0.15W (eminence alpha 15" era singurul dif care mergea pe lampi pentru ca avea Qts = 1,26, altfel lampile in SE nu-i puteau misca mebrana). 

Era conceptul ala de a avea macar 1W la difuri cu SPL foarte mare. 

Fix cu acest Eminence Alpha 15 am ascultat cateva combinatii OB.Suna foarte bine dar ai nevoie de spatiu.Sunetul e coborat bine si natural.Recomand as ceva doar daca ai spatiu

Editat de Nicu Daniel Toader
Link spre comentariu
Acum 2 ore, merck a spus:

Da-mi un exemplu de difuzor cu SPL mare care pus intr-o boxa sa scoata 30Hz cu maxim -3dB si sa nu coste mai mult de 1000 de euro bucata (ca deh suntem romani si avem doar doi rinichi). 

Nu am făcut referire la preț, ai trei rinichi...vinzi unu:da:57

Eu m-am referit la ce trebuie, nu la cât costa...eu ascult pe două jbl....97db

Link spre comentariu
Acum 5 ore, sonic11 a spus:

Din cauza trendului de maxima economie și din considerente de greutate, așa pierde teren și clasa AB in fata clasei D și a altor corcituri cu eficienta maxima și greutate minima.

Eu întreb de ce in momentul asta sunt studiouri care fac înregistrări cu microfoane cu lampa!?

Amp cu lămpi vor suna corect pe boxe adecvate, boxe cu spl mare cu sistem mobil ușor și motor magnetic puternic.

 Una este preu de semnal cu lampa (impedanta mare, banda de frecventa foarte buna, liniaritate buna, versus ETAJ FINAL cu lampa, evident care are un transformator adaptor de impedanta la iesire.

Link spre comentariu
Acum 50 minute, DjLeco2021 a spus:

 Una este preu de semnal cu lampa (impedanta mare, banda de frecventa foarte buna, liniaritate buna, versus ETAJ FINAL cu lampa, evident care are un transformator adaptor de impedanta la iesire.

Acele microfoane au trafuri de adaptare deci nu scăpăm de trofo... unele chiar și pe out.

Link spre comentariu

Diferența de câțiva herți de la 23 la 30 este mică matematic dar reduce șansele spre 0 sa găsești așa cava.

Acum eu întreb de ce ai avea nevoie de 22...23 de hz? La 18 hz 99% dintre noi suntem surzii și nu percepem acea frecvență, cel mult armonici superioare ale ei.

 

Link spre comentariu

A nu se înțelege că am ceva cu cineva, cred că țintim foarte sus și uitam esențialul, puține piese au pasaje la 30hz iar majoritatea se învârt în jurul a 40hz.

Cred că treabă asta tine mai mult de palmares...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări