modoran Postat Ianuarie 6 Partajează Postat Ianuarie 6 Am o motosapa loncin 1200 care are motorul defect, l-am dat jos de pe transmisie, dar nu vrea să iasă cu nici un chip flanșa atașată de el, deși nu e prinsa cu nimic, are doar o garnitura foarte lipicioasa între capacul motorului și flanșă. Cum o dau jos ? Flanșa e din fonta, nu prea merge bătut cu ciocanul in ea ( am dat câteva lovituri, oricum nu se mișcă nimic ). Tot o garnitura din asta avea și între flanșă și transmisie, dar acolo am reușit să bag un cutter între ele sa le desfac ( are o forță foarte mare lipiciul ăla, nu se mișcă nimic oricât tragi ). Aici nu prea pot sa bag nimic între ele. Pun și vreo două poze și aștept sugestii Link spre comentariu
daniels Postat Ianuarie 6 Partajează Postat Ianuarie 6 Cu o presa, daca nu isi da drumul trebuie incalzita uniform cu o flacara. Link spre comentariu
draku Postat Ianuarie 6 Partajează Postat Ianuarie 6 Incalzeste bine flansa cu lampa cu gaz, poate se inmoaie lipiciul ... Cu ciocanul sau cu presa risti sa o spargi daca e din fonta. Link spre comentariu
daniels Postat Ianuarie 6 Partajează Postat Ianuarie 6 Eu cred ca tot prin presare a fost pusa. Link spre comentariu
Усилитель Postat Ianuarie 6 Partajează Postat Ianuarie 6 incalzit + scula + usor ciocanit... Link spre comentariu
draku Postat Ianuarie 6 Partajează Postat Ianuarie 6 La prima vedere motorul nu pare sa sa fie prins decat in cele 4 suruburi. La o privire mai atenta, e posibil ca flansa sa aiba un guler pentru centrare, in jurul axului motorului. Se poate observa in prima poza a colegului @modoran ca adancimea alezajului este destul de mare, depasind grosimea flansei. Trebuie studiat cu atentie la locul faptei.... Oricum nu cred ca este o imbinare prin presare (nu ar avea sens, intrucat exista cele 4 suruburi pentru fixare), ci mai degraba producatorul a pus un etansant pentru a nu apare scurgeri de ulei intre motor si cv. Etansant care s-a intarit (de tipul unui lac). Se foloseste folosesc acest tip de etansant la compresoarele de aer, robineti, hidrofoare etc. Asa ca, incalzit, rotit si tras in exterior, in acelasi timp.... Link spre comentariu
daniels Postat Ianuarie 6 Partajează Postat Ianuarie 6 Motorul e prins in 4 suruburi pe sasiu. Se vede o gaura sub busonul de la baia de ulei. Alezajul poate fi adanc pt o buna centare a arborilor. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 6 Partajează Postat Ianuarie 6 (editat) Se pune mastic pentru etansare altfel curge ulei din cutie. Incalzit bine cu brenerul si iasa, cu un surub sau 2 de la la motor care daca se desfac imping in flansa, nu e nevoie de presa, se pune pune eventual o platbanda intre surub si flansa si se desfac alternativ suruburile, stiu ca iasa asa daca n-au modificat aia ceva la flansa fata de ala la care am avut de lucru. Editat Ianuarie 6 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
modoran Postat Ianuarie 10 Autor Partajează Postat Ianuarie 10 Am scos flanșa, am încălzit cred că pe la vreo 70 grade ( puteai sa tii mana pe flanșă, posibil chiar mai puțin de atât ) și cu o cheie in partea de sus am făcut parghie, a ieșit foarte ușor. Link spre comentariu
daniels Postat Ianuarie 10 Partajează Postat Ianuarie 10 La 70*C nu poti tine mana. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum