Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Demontare flanșă motor motosapa


modoran

Postări Recomandate

Am o motosapa loncin 1200 care are motorul defect, l-am dat jos de pe transmisie, dar nu vrea să iasă cu nici un chip flanșa atașată de el, deși nu e prinsa cu nimic, are doar o garnitura foarte lipicioasa între capacul motorului și flanșă.

 

Cum o dau jos ? Flanșa e din fonta, nu prea merge bătut cu ciocanul in ea ( am dat câteva lovituri, oricum nu se mișcă nimic ).

 

Tot o garnitura din asta avea și între flanșă și transmisie, dar acolo am reușit să bag un cutter între ele sa le desfac ( are o forță foarte mare lipiciul ăla, nu se mișcă nimic oricât tragi ). Aici nu prea pot sa bag nimic între ele. 

 

Pun și vreo două poze și aștept sugestii

 

 

IMG-20240106-161639.jpg

 

 

IMG-20240106-161739.jpg

 

 

IMG-20240106-161653.jpg

 

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • daniels

    4

  • draku

    2

  • modoran

    2

  • Усилитель

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Incalzeste bine flansa cu lampa cu gaz, poate se inmoaie lipiciul ...

Cu ciocanul sau cu presa risti sa o spargi daca e din fonta.

Link spre comentariu

La prima vedere motorul nu pare sa sa fie prins decat in cele 4 suruburi.

motor-loncin-8cp-new-lc1200-lc175f-2-c-l

 

La o privire mai atenta, e posibil ca flansa sa aiba un guler pentru centrare, in jurul axului motorului.

Se poate observa in prima poza a colegului @modoran ca adancimea alezajului este destul de mare, depasind grosimea flansei.

Trebuie studiat cu atentie la locul faptei....

Oricum nu cred ca este o imbinare prin presare (nu ar avea sens, intrucat exista cele 4 suruburi pentru fixare), ci mai degraba producatorul a pus un etansant pentru a nu apare scurgeri de ulei intre motor si cv.

Etansant care s-a intarit (de tipul unui lac).

Se foloseste folosesc acest tip de etansant la compresoarele de aer, robineti, hidrofoare etc.

Asa ca, incalzit, rotit si tras in exterior, in acelasi timp....

 

Link spre comentariu

Motorul e prins in 4 suruburi pe sasiu. Se vede o gaura sub busonul de la baia de ulei. Alezajul poate fi adanc pt o buna centare a arborilor. 

Link spre comentariu

Se pune mastic pentru etansare altfel curge ulei din cutie.

Incalzit bine cu brenerul si iasa, cu un surub sau 2 de la la motor care daca se desfac imping in flansa, nu e nevoie de presa, se pune pune eventual o platbanda intre surub si flansa si se desfac alternativ suruburile, stiu ca iasa asa daca n-au modificat aia ceva la flansa fata de ala la care am avut de lucru.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Am scos flanșa, am încălzit cred că pe la vreo 70 grade ( puteai sa tii mana pe flanșă, posibil chiar mai puțin de atât ) și cu o cheie in partea de sus am făcut parghie, a ieșit foarte ușor.

 

 

IMG-20240110-120801.jpg

 

 

 

 

 

 

17048813751754541781232682525946.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări