flomar60 Postat Ianuarie 12 Partajează Postat Ianuarie 12 Am carnet de rutierist din '94....vreo 20 de ani mi-a mâncat zilele U650! trebuia să smulgi schimbătorul ca să poți modifica treapta de viteza... Link spre comentariu
Ovidanie Postat Ianuarie 13 Autor Partajează Postat Ianuarie 13 La 12.01.2024 la 12:01, daniels a spus: De ce? In 1993 cand am luat permisul categoriile B, C, E si toate subcategoriile aferente, scoala se facea pe Raba, Saviem, ARO, Dacia 1300. Am facut scoala in cadrul liceului iar instructorii chiar isi faceau treaba, s-au asigurat ca cei ce intra in examen chiar stiu sa conduca. Am invatat si exersat pe Raba si Saviem cum sa plec de pe loc daca am ambreiajul defect, am condus ARO multi km, prin oras, fara sa calc ambreiajul, am avut si lectie de condus Saviem-ul si Raba cu servodirectia dezafectata, sa vezi ce frumos este sa faci poligonul la "servomuschi". Chestiile astea nu le faceam de placere, astea erau cerintele, trebuia sa "merg cu plutonul" Eu eram mediocru, dar aveam colegi care erau exceptionali, radeam de ei spunand ca "l-a facut (conceput) ma-sa in cabina" Mi-a prins bine in viata, am fost nevoit sa conduc diverse masini prost intretinute sau cu ambreiaj/ cutie de vitese defecte, m-am descurcat admirabil, m-am si amuzat de multe ori pe seama "soferilor de Duminica"... La un moment dat am facut si un curs pentru transport agabaritic, am si carat niste grinzi de 22 metri, pentru un pod. Nimic eroic, doar plictiseala... Astazi m-am cantarit intr-un magazin, am 104Kg cu bocanci, gaca, telefon, chei, etc. Am 1,82 metri, si sustin in continuare ca masina este mica, comparativ cu cealalta masina, un VW Caddy. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Ianuarie 19 Autor Partajează Postat Ianuarie 19 La 12.01.2024 la 12:56, Ion_Bumbu a spus: Nu cred ca a pus cineva mina pe o masina care sa aiba cutia de viteze fara sincroane, nu vorbim de R, acolo sint multe. Daca vor sa vada cum e, un U 650 este suficient! L-am intrebat pe tatăl meu, zice că U650 are cutie sincronizată. Astazi am vazut ca pe baterie am lipit un abțibild prin care sunt avertizat ca in cazul in care vreau să-i dau cuiva "curent" sa nu conectez cablul de minus direct pe borna bateriei ci pe o bornă care probabil este conectată la șasiu. Borna plus se conectează direct cu cealaltă baterie. De ce? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 19 Partajează Postat Ianuarie 19 Are sincroane U650 insa merge ca una fara! De aia am zis sa incerce asa. Is masinile astea noi care masoara gradul de incarcare a batriei si punctul de masura a tensiunii se ia de pe locul unde e legat cablul la caroserie nu de pe borna. Celalalt punct e pe borna de plus, acolo este senzorul de masura tensiune curent, vestitul coulombmetru ca mai nou nu se poate fara! Link spre comentariu
Ovidanie Postat Ianuarie 19 Autor Partajează Postat Ianuarie 19 Și dacă conectez cablurile direct pe bornele bateriei, cand dau curent altuia, nu ar trebui să apară nici un defect. Așa este sau greșesc? Am uitat să spun ca masina are sisrwmul ăla de start-stop, oprește motorul la semafor... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 19 Partajează Postat Ianuarie 19 Cinstit, habar n-am, in mod normal n-ar trebui sa se intimpe mare lucuru, doar sa gresasca contorul de energie un pic insa gaia-i stie, daca asa scrie faceti mai bine cum zic in carte sau mai bine dati de tot jos borna de -. Eu asa as face in cazul dumneavostra. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Ianuarie 19 Autor Partajează Postat Ianuarie 19 Nu vreau musai să dau curent direct de pe bornele acumulatorului, doream doar să ințeleg ce i toată treaba aia. Cand se mai incălzește o să mă uit cum au legat borna minus la caroserie și implicit la acea bornă. Acum nu pot, mașina e murdară și udă, e frig și chiar nu merită efortul. De ce este necesar un coulombmetru? Aveți un link, recomandați-mi un articol sau un curs, vreau să ințeleg ce au gândit proiectanții. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 19 Partajează Postat Ianuarie 19 Asa-i zic mai nou specialistii, e un contor de energie de fapt, bateriile la masinile noi sint incarcate cam la 70-85% ca sa mai aiba loc sa recupereze energie. Pentru asta trebuie sa masoare citi Wh intra in baterie si citi ies din ea. Un balamuc intreg probabil pentru 1g CO2... Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 20 Partajează Postat Ianuarie 20 Inmulteste 1g de CO2 cu 1.8 mil de masini din Bucuresti (ca asa numara astia) si ai sa vezi cite grame de CO2 se salveaza asa. Link spre comentariu
BRANCA Postat Ianuarie 20 Partajează Postat Ianuarie 20 Ovidanie,la ce greutate ai cari în plus minim 20kg!!Ca să nu zic că sunt unii "experți" care ar zice că la 1,82 m ar trebui să te încadrezi între 72-76 kg! Link spre comentariu
cdinu332 Postat Ianuarie 20 Partajează Postat Ianuarie 20 (editat) Poti avea si peste 100 daca muschii e puternic dezvoltati. Pana in 90kg este ok. Editat Ianuarie 20 de cdinu332 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum