Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Echivalent motor masina de spalat Whirlpool 5088WT


subasu

Postări Recomandate

Tipul aparatului: masina de spalat Whirlpool;

Modelul aparatului: AWT 5088/4;

Defectul cum se manifesta: rulmentul cu fulia este uzat, zgomot la turatia de stoarcere;

Alte specificatii utile: masina are 800 turatii, a stat o perioada cam lunga nefolosita si in umezeala; am facut o curatare cu seringa cu motorina si completare cu vaselina. A mers fara zgomot pronuntat o perioada, dupa care iarasi ai "intrat in repaus". In aceasta vara a picat placa masinii de baza si a trebuit sa revin la ea. Am facut o procedura de scoatere a vaselinei uzate prin presiune cu punga de plastic si a rezultat o vaselina urata, cu urme de cauciuc de la curea, banuiesc eu. 

Acum, in asteptarea unui eventual program rabla, am nevoie sa scap de acel zgomot.

Eu m-am gandit sa inlocuiesc motorul, ca e mai ieftin decat o pereche de rulmenti. Ar trebui sa mai tina o perioada suficienta.

Doar ca nu gasesc unul asemanator si nu stiu ce as putea folosi de pe olx, tinand cont de caracteristicile motorului:

CE SET 

MCA 38/64- 148/ ALA 1

1,5 A-335W.

Mufa sa are 6 fire.

Ce varianta sau model imi puteti recomanda?!

Multumesc.

 

 

 

 

IMG_20230701_152119269-2.jpg

 

IMG_20230701_152221029.jpg

Editat de subasu
corectie
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 24
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Am vreo trei motoare bune, dar sunt în altă locație.Dacă reușesc mâine să dau pe acolo, fac poze la etichete și motoare.Ar fi bine să faci poze cu tot motorul, de sus și dedesubt, să văd ce prindere are.

Eventual se pot schimba doar flanșele și păstrezi doar rotorul, am făcut asta cu un motor fără probleme.

Dar ar trebui măsurată lungimea rotorului din fulie până la magnetul tahogenerator și diametrul pachetului de tole.

În cel mai rău caz aș avea și un rotor de la care se pot recupera rulmenții buni.

Link spre comentariu

Baieti, am zis. Este rulmentul de la flansa cu cureaua. N-am scris ca am verificat cuva, dar am scris ca am verificat motorul. Adica dupa demontarea completa am rotit rulmentii pe ax si cel cu pricina huruia.

Cuva nu are probleme la rulmenti, am invartit separat cu mana si se aud foarte slab.

 

Nu m-am gandit sa fac atatea masuratori de dimensiuni, mai degraba m-am documentat despre ce diferente sunt de la putere si amperaj, fiindca se pare ca astea conteaza la asigurarea parametrilor de centrifugare, in special viteza de rotatie. 

Evident, sunt departe de a cunoaste despre astea.

Ochiometric, am observat ca tipul de motor este comun, difera amperajul si puterea, in functie de caracteristicile masinii. 

Multumesc pentru propunere dl @validae.

As prefera motorul complet, sau axul cu rulmentii.

Link spre comentariu

Este 160 de lei rumentul, extractorul sa zicem ca nu-i problema. De ce sa imi bat capul cu extractia si apoi cu introducerea cand motor intreg se gaseste lejer intre 50-100 de lei doar pe olx?!

Consider ca nu ma pot risca inutil , ca nu fac asta prea des, ba chiar extrem de rar

Link spre comentariu

 Ok.Poate ai găsit preț de 160 la piese schimb sau la auto...Într-adevăr am uitat de fulia exterioară,aia trebuie încălzită ca să o extragi de pe ax...

 Dacă nu ai experiență şi dotare soluția e cum ai zis alt motor.Cam rare cazurile ca ce ai tu.Regula e că se duc rulmenții la cuvă datorită defectării etanşării la ax.

Link spre comentariu

Ideea e ca gasesc motoare de aceeasi forma, dar caracteristicile electrice sunt diferite, si n-as vrea sa dau banii de pomana.

Fata de al meu 

CE SET 

MCA 38/64- 148/ ALA 1

1,5 A-335W.

 

am gasit:

C.E.SET
MCA 38/64-148/WHE 3
1,7A putere 380 W,
230 -240 V, 50 Hz, cl F/F

 

C.E.SET
MCA 38/64-148/TAT4
1,5A putere 335 W,
230 -240 V, 50 Hz, cl F/F

 

C.E.SET
MCA 45/64-148/WHE 12
1,6A putere 350 W,
230 -240 V, 50 Hz, cl F/F

DAR SI ALTE VARIANTE CU 6 SAU 7 PINI

Link spre comentariu
Acum 2 ore, BRANCA a spus:

..Într-adevăr am uitat de fulia exterioară,aia trebuie încălzită ca să o extragi de pe ax..

Eu am vrut sa folosesc un motor in alte scopuri și am vrut să scap de fulia pt curea de pe ax. Aia canelata, care arată ca o bucsa. Numai cu zeama de polizor a iesit. Nici încălzită, nici cu presă sănătoasă nu a vrut. Ma indoiesc sa mai poată fi remontata pe ax și să mai și țină. Cel mai bine si comod, se schimbă motorul. E printre puținele cazuri cand aud că cedează un motor fără motive externe. De fapt am mai avut acum multi ani o masina miele, la care a cedat un stator. Alea aveau motorul cât un purcel, cu două statoare in aceeasi carcasă si două rotoare pe același ax. Dar din astea clasice, nu am întâlnit decât cu perii uzate. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări