dem3ntor Postat Decembrie 7, 2023 Partajează Postat Decembrie 7, 2023 Salut! Am cumparat de alliexpress cateva BMS-uri 4s. Le-am folosit la instaltii cu led sau la consumatori mai mici si sunt OK Am pus unul pe o autofilentanta si culmea, da sa plece apoi moare. Daca apas incet pe buton pleaca dar cand tin de mandrina, iar moare. Inainte am avut alt model, si puneam un condensator electrolitic de 10uF in paralel pe un condensator de 100nF si functiona, doar ca asta este alt model :( https://www.aliexpress.com/item/1005005092623837.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.63.18211802jPVN2N#nav-review Link spre comentariu
QQme Postat Decembrie 7, 2023 Partajează Postat Decembrie 7, 2023 Intra in actiune limitarea de curent,trebue cautat schuntul de comanda si micsorat. Link spre comentariu
BRANCA Postat Decembrie 7, 2023 Partajează Postat Decembrie 7, 2023 QQme.Modulul zice-se că e de 40A.Ia mai mult filetanta,că doar o porneşte în gol nu în sarcină?Nu e posibil să fie un defect mecanic sau motorul defect? Link spre comentariu
dem3ntor Postat Decembrie 7, 2023 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2023 Motorul este ok, pe sursa in gol ia aprox 4A Link spre comentariu
QQme Postat Decembrie 7, 2023 Partajează Postat Decembrie 7, 2023 Incercati alimentarea direct din acu. Link spre comentariu
dem3ntor Postat Decembrie 7, 2023 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2023 Chiar acum, QQme a spus: Incercati alimentarea direct din acu. Asa merge, Sugerezi sa alimentez filetanta din acumulatori si sa folosesc BMS doar pt incarcare? Link spre comentariu
dem3ntor Postat Decembrie 7, 2023 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2023 Incarcarea se face prin corpul filetantei, deci va trebui sa mut mufa pe baterie. Daca nu gasesc alta varianta, nu am incotro ... :( Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Decembrie 7, 2023 Partajează Postat Decembrie 7, 2023 Am convertit si eu cateva acumulatoare pe li-ion, depinde de BMS, daca mai ai una poti incerca cu ala, la mine din 4 BMS-uri unu-l facea figuri fix cum zici si tu, celalalte 3 mergeau ok chit ca erau fix acelasi model. Nu stiu cum doresti sa le incarci prin corpul filetantei fara mufa separata, la aceste BMS-uri echilibrarea este o gluma proasta, se face prin shuntarea partiala a elementului in momentul incarcarii cand acesta depaseste 4.2V in rest nimica. Dupa vro 10 incarcari mai ales daca celulele nus exact din acelasi lot ai sa masori deja diferente de 0.1V intre ele, este foarte recomandat sa le incarci cu incarcator inteligent cu echilibrare activa care necesita mufa dedicata. Link spre comentariu
dem3ntor Postat Decembrie 7, 2023 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2023 Am inlocuit BMS, cu altul nou, aceeasi problema. Incarcarea se face printr-o mufa clasica care este pe corpul filetantei, nu era nevoie sa scoti bateria. Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Decembrie 7, 2023 Partajează Postat Decembrie 7, 2023 Poti incerca si asa cu incarcarea dar te-as sfatuii ca dupa cateva incarcari sa masori celulele. Poate sunt eu mai perfectionist dar pentru mine bms-urile astea ieftine sunt ultima linie de protectie findca nu prea fac treaba corect, te protejeaza sa nu dai foc la casa dar nu asigura un regim corect, cel putin sa folosesti o sursa cc/cv reglata fix cat trebuie si nu te baza ca deconecteaza BMS-ul. Eu am pus mufe dedicate si incarc cu un iMaxB6, am echilibrare activa, monitorizare individuala a celuleor etc.. Link spre comentariu
Marian Postat Decembrie 7, 2023 Partajează Postat Decembrie 7, 2023 Problema nu e consumul mediu de curent al filetantei ci varfurile mari de curent caracteristice consumatorilor inductivi. Daca ai avea o sursa de laborator cu istoric grafic al curentului si tensiunii de iesire ( ca la osciloscop, de ceva timp am asa ceva si e super ), sau ai folosi o sursa capabila de minim 10-15A pe post de alimentare si ai monitoriza cu osciloscopul si o sonda de curent ( sau un shunt inseriat pe masa si oscul pe shunt ), ai vedea varfuri mari de curent, nu cei 4A ce ti-i arata sursa pe display, ala e prea lent sa arate cum stau lucrurile. Daca BMS este chiar cel din poza atunci shunturile sunt cele 2 rezistente SMD mari ( 2512 cred ) in paralel din dreapta-jos, cate 2 miliOhm ( 0,002 Ohm ), adica 1mOhm, deci nu prea mai ai de unde reduce ( mie si asa mi se pare ireal de mic, dar na... ). Urmareste traseul subtire ce pleaca de la shunturi catre circuitul de monitorizare curent, ar trebui sa fie inseriat cu ceva rezistenta smd, daca este asa atunci verifica daca dupa rezistenta e si un cond smd catre masa ( adica o combinatie RC serie peste shunturi ), daca exista atunci constanta filtrului e poate prea mica si trebuie marit acel cond. Daca nu exista cond dupa rezistenta atunci pune tu unul ca sa faci un filtru RC pe linia de semnal catre ce circuit activ iti monitorizeaza tie curentul pe shunt. Pui diferite valori de C functie de valoarea R, astfel incat sa intarzie varfurile de curent suficient incat sa nu se mai declanseze protectia. La o adica poti incerca si cu inserierea unei inductante ( de minim 5A ) cu plusul motorului de la filentanta, in CC rezistenta ei e infima deci caderea pe ea la fel, dar o sa intarzie varfurile inductive de curent. Mai poti incerca ceva cond in paralel pe firele motorului, sau chiar o combinatie LC ( cond inspre BMS si L inspre motor ), ceva in genul filtrelor EMI de pe la surse. Sunt mai multe variante de a combate efectele sarcinii inductive, dar nu e ok sa renunti la BMS ca intermediar intre celule si consumator, nu degeaba e el acolo. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 10, 2023 Partajează Postat Decembrie 10, 2023 (editat) poate ajuta https://circuitdigest.com/electronic-circuits/lithium-ion-battery-management-and-protection-module-bms-teardown-schematics-parts-list-and-working https://electronics.stackexchange.com/questions/588797/how-can-i-follow-the-current-in-this-dw01a-circuit https://320volt.com/en/bms-3s-25a-circuit-diagram-modified/ Editat Decembrie 10, 2023 de kinderu56 Link spre comentariu
BRANCA Postat Decembrie 16, 2023 Partajează Postat Decembrie 16, 2023 dem3ntor.Bagă o traducere din rusă a paginii următoare.E vorba de module BMS 4S 40A.Măcar te orientezi... http://www.78294.ru/forum/23-265-1 Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 16, 2023 Partajează Postat Decembrie 16, 2023 Am pățit și eu mai demult chestia asta, pusesem un BMP de 10A la o bormașină cu acumulator crezând că e suficient și la curentul de pornire, fiindcă în sarcină măsurasem circa 3A. Nu a fost deloc suficient, drept care am pus un BMP de 20A ce a făcut față.Atenție și la calitatea acestor BMP-uri, dar și la consumul sculei utilizate.Măsurați curentul în sarcină, apoi multiplicați-l de 5 ori și obțineți curentul maxim pe care trebuie să-l asigure BMP-ul montat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum