Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcator Parkside

doru3160

Postări Recomandate

Salutare, deschid topicul aici si nu la sectiunea dedicata, pt ca nu vreau sa incurc lumea pe acolo. In domeniul surselor in comutatie chiar sunt incepator. Dar cum toate au un inceput, vad ca din ce in ce mai des ma lovesc de ele. In principiu e vorba de un incarcator de lidl, de 20V/4,5A care a cam transpirat. Mi l-a dat cineva la care s-a intamplat evenimentul, in ideea ca daca pot sa-l fac e ok, daca nu pot, tot ok. El si-a luat altul. Nu pot da amanunte despre imprejurarile in care s-a produs evenimentul, la mine a ajuns cam asa.

IMG-20231206-131045.jpg

Dupa o mica cosmetizare, locul faptei arata cam asa

IMG-20231206-135712-edit-624975313051507

R21 pana la R26 probabil in paralel fiind cuplate, au fost pulverizate, marea mizerie de la ele fiind plecata, dupa cum se vede, iar mos fetul e sarma, si nu l-am mai bagat in cablaj. Binenteles si siguranta pe intrare arsa. Ce am masurat pana acum, restul componentelor, par a fi ok, adica restul rezistentelor, puntea redresoare si D1-D2. U1 nu stiu ce e, e componenta cu 6 picioruse. Probabil un tranzistor dublu. Inca nu m-am lamurit cu el. Azi ce abia a venit si cat am avut timp, atat am reusit.

Intrebarea este, in locul acelui mosfet sarma,

IMG-20231206-135303.jpg

Gasesc ceva compatibil intr-o sursa de calculator, de ex? Din astea am mai multe. Asta ca sa nu astept pana reusesc sa gasesc ceva pe net sau in targ.

Ce ar trebui sa mai verific sau sa fac in asa fel incat sa nu-mi sara in ochi la prima punere sub tensiune? Proba o voi face cu bec serie, binenteles, ca la sursele tv. O sa scot doua sarme de la bornele sigurantei arse, chiar pe intrare. Orice sfat e bine venit. Multumesc.

Asta e obiectul muncii.

IMG-20231206-132056.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 31
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• doru3160

17

• BRANCA

3

• Marian

3

• antonvasileeee

3