MirceaM Postat Ianuarie 11, 2008 Partajează Postat Ianuarie 11, 2008 Avand un montaj cu controller, m-ar interesa cum anume se poate obtine turatia (ziza uneori engine speed). Unele ECU dau un semnal dreptunghiular frumos tocmai bun de adus pe o intrare digitala intr-un controller. Dar daca nu exista ECU? Unele solutii folosesc un fir izolat care este pus prin compartiment motor, pe langa bujii. Dar daca nu exista bujii cu scanteie? Atunci unde se pune firul? Cam pe langa alternator? Si se lasa tot in aer? Sigur ca in afara de fir conteaza si ce este mai departe, schema propriu-zisa. As vrea sa vad si eu o asemenea schema. Altii spun ca se poate folosi un microfon micut lipit pe placa si, pe baza zgomotului, softul din controller poate determina rpm-ul. Altii spun ca pe alimentarea de 12V (sau 14) care oricum vine in montajul cu controller, exista un riplu care poate fi utilizat pentru determinare rpm. Ma intereseaza unele opinii, as vrea sa vad si unele scheme. Multumesc. Link spre comentariu
vsurducan Postat Ianuarie 12, 2008 Partajează Postat Ianuarie 12, 2008 Cred ca ar trebui sa te documentezi initial pe net si pe baza documentatiei sa pui intrebarile (cu o documentare buna -citita- nu vei mai avea intrebari). Din start in electronica auto uiti de urmatoarele metode: fir in aer, microfon, senzor optic si altele asemanatoare cu astea, filtreaza-le si nu pierde vremea citindu-le decat ca amuzament. Sigur exista o relatie de proportionalitate intre scanteie si rotirea arborelui ? Nu se intampla niciodata ca scanteia sa nu genereze explozie si sa fie falsa? Bujia de pe circuitul careia culegi prin inductie informatia nu poate sa dea scantei minuscule si motorul de 4 timpi sa functioneze in trei sau in trei-patru, trei-patru... :rolleyes: ? Cauta "proximity sensor". Procesoarele adevarate iau informatia pentru turatie de pe arbore. Niste linkuri "asa nu" : http://www.aaroncake.net/circuits/tach.asp asa mai merge dar tot cu fire: http://www.electronickits.com/kit/compl ... ek2625.pdf cam asa ar trebui sa fie dar nu optic: http://freepatentsonline.com/3693023.html Link spre comentariu
Abram Burel Postat Ianuarie 12, 2008 Partajează Postat Ianuarie 12, 2008 Cu exceptii care nu prea merita atentie, exista o singura "metoda universala" de captare a turatie: alternatorul. Din pacate, metoda este "intruziva" si prin urmare mai dificil de implementat in fiecare caz. De aceea, asa ceva nu poate fi decat o exceptie, pentru MAC fara ECU sau fara senzor de turatie. Pentru MAS de aceeasi speta, mai la indemana este priza directa de pe ruptor sau senzor inductiv pe un fir de bujie. Chestiile cu microfoane, difuzoare si wireless sunt din filme :)Subiectul este aparent interesant, dar nu prea are perspective. Poate pentru cei ce inca mai vor sa invinga taxa de a 7-a inmatriculare Link spre comentariu
MirceaM Postat Ianuarie 12, 2008 Autor Partajează Postat Ianuarie 12, 2008 Caut sa fac rationamente cu greseli putine, daca se poate fara. Cand ai spus MAS nu rezulta ca exista ruptor in sensul delcoului clasic. Nici macar Oltcit-ul trs nu mai are asa ceva (platina). Formularea unei intrebari nu implica lipsa oricarei documentari prealabile. Altfel, fiti convinsi ca am intalnit suficiente greseli de gandire sau de alt fel pentru a justifica asemenea abordare: preluarea din ce citim sau vedem sau auzim cu deosebita circumspectie. Electronica este pentru mine doar unprilej de a face soft. As sugera si citirea semnaturii mele. Multumesc pentru link-uri. Link spre comentariu
MirceaM Postat Octombrie 29, 2008 Autor Partajează Postat Octombrie 29, 2008 O alta metoda, poate cea mai buna, consta in a-l intreba pe ECU despre Engine speed (PID 0C).Cred ca masinile care nu au ECU sunt pe duca daca nu chiar duse cu totul.Daca are ECU atunci garantat are crankshaft sensor si deci ECU cunoaste turatia in orice moment.Sistemul trimite catre ECU:010C (Total 5 bytes: 0x30, 0x31, 0x30, 0x43, 0x0D)ECU raspunde cu un numar de bytes din care, la un anumit offset, se gasesc anumiti 2, sa spunem B1 si B2.Exemplu: B1=0x11 si B2=0x22.Acesti 2 bytes alcatuiesc o valoare intreaga pe 16 biti.Apoi se face acest calcul: Engine_RPM = (B1 * 256 + B2) / 4 = (17*256+34)/4 = 1096.5 rot/min.Sau, pur si simplu 0x1122/4. Link spre comentariu
Abram Burel Postat Octombrie 30, 2008 Partajează Postat Octombrie 30, 2008 Doua intrebari:1. Este suficient de rapida metoda asta pentru ca "indicatorul" sa urmareasca variatiile mai "bruste" ale turatiei (cum ar fi o "talpa controlata")?2. E "safe" sa tii ECU in modul "diagnoza" tot timpul? Link spre comentariu
MirceaM Postat Noiembrie 11, 2008 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2008 Avem in vedere comunicatia seriala la baudRate de 9600 bps sau 10400 bps. Mai scadem bitii de Start si de Stop, ajungem la circa 8000 biti de date pe secunda (1000 bytes).Interogarea are 5 bytes iar raspunsul de la ECU are 13 bytes in cazul setarii ATL0 (doar 0x0D) sau ceva mai multi in caz de ATL1 (0x0D si 0x0A). Majoram in continuare, sa spunem 20 bytes pentru a obtine valoarea curenta a lui RPM.Deci pot sa circule 1000 bytes iar pentru a obtine RPM trebuie sa circule numai 20.In 20 milisec se poate obtine valoarea curenta a turatiei.Trebuie considerat ca mai sunt delay-uri, prelucrari, "pierderi de timp", atat in programul de diagnoza cat si in ELM. Cred ca se poate si cu mai multe (cateva, oricum nu 50) dash-uri afisate in ecran care sa furnizeze valoarea corecta fara intrarziere perceptibila. In poza atasata se vad 4 ceasuri. Raspunsul in caz de o singura marime (RPM) este categoric DA. Link spre comentariu
Abram Burel Postat Noiembrie 11, 2008 Partajează Postat Noiembrie 11, 2008 Si la 2, si la 2?Banuiesc ca ECU e destul de destept ca sa nu-si dea duhul raspunzand la polling-ul de diagnoza. Pe de alta parte, dezvoltatorul poate sa "respecte" munca de baza a ECU-ului si sa nu-l bata la cap prea mult. Dar daca o ia in ramble' si ma trezesc cu injectia taiata intr-o depasire? (N.A. Recunosc ca e cam fortat pusa problema, dar totusi...) Link spre comentariu
Felis Postat Martie 29, 2009 Partajează Postat Martie 29, 2009 La autoturismele Calsice sunt 2 metode de a prelua semnalul pentru turometru: La benzinare se ia de regula de la borna 15 a bobinei de inductie. La dieseluri se culege de la borna W a alternatorului(borna W se poate obtine preluînd printr-o rezistenta semnal direct de la o infasurare a statorului dinainte de puntea de diode.) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum