vascaraus Postat Noiembrie 23, 2023 Partajează Postat Noiembrie 23, 2023 salut, poate ma puteti ajuta. Unde gasesc in Iasi vreun centru/magazin (sau studenti) care pot sa repare o placa electronica ? Am pus link-uri la imagini fata-vreso cu placa. Adresa mea, in caz ca aveti nevoie: [email protected] Storcator Model: MES1010/02 Tensiunea: 220-240V Frecvența: 50-60Hz Puterea: 350W Tipul: CNCJ01 Cartea tehnica aici: https://mcgrp.ru/manual/bosch/mes-1010 Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 23, 2023 Partajează Postat Noiembrie 23, 2023 S-ar putea să ai mai multe probleme decât placa aia.Motorul l-ai testat ,,pe direct,, să vezi dacă mai funcționează ? Dacă motorul funcționează bine, merită reparată placa, nu e mare lucru acolo de făcut.Dar am ceva bănuieli că s-ar putea să fie și la motor probleme... Link spre comentariu
QQme Postat Noiembrie 23, 2023 Partajează Postat Noiembrie 23, 2023 Din ce stiu,acest storcator,a fost in vanzare acum10-15 ani, depinde de gradul de folosire,dar verificati motorul(alimentati direct cu 220V) si asa cum a spus Validae,daca functioneaza fara sa se incalzeasca 5 min. lasati-l asa, eventual adaugati un intrerupator, va merge pe turatia mare. Link spre comentariu
vascaraus Postat Noiembrie 23, 2023 Autor Partajează Postat Noiembrie 23, 2023 (editat) deci a facut scurt la placa, nu cred ca motorul e problema. Am spalat storcatorul, si a pastruns apa la placa, de aia a facut scurt. stati putin. Deci am scos placa. Apoi, trebuie sa pun pe direct: lipesc firele care duceau la placa (maro+albastru) cu firele care plecau din placa spre motor (rosu+albastru) si bag in priza. Singurul pericol, daca ceva nu merge, cade siguranta. Corect? Apoi, daca totul e ok, trebuie sa-l las pornit 5 minute aparatul? Editat Noiembrie 23, 2023 de vascaraus 4 Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 23, 2023 Partajează Postat Noiembrie 23, 2023 Dacă legi firele de la motor direct la priză, va funcționa cu turația maximă.Ca să nu ai surprize neplăcute, înseriază un bec de 230V/100W sau chiar un termoplonjor sau altă rezistență de putere cu motorul (cu unul din fire) și vezi cum se comportă.În cazul unui eventual scurtcircuit, becul se va aprinde la maxim dar nu va sări siguranța.Dacă motorul tinde să se rotească fără scântiere exagerată sau zgomote anormale, scoți becul sau rezistența înseriate și-l pui direct la rețea și repeți testul. Link spre comentariu
vascaraus Postat Noiembrie 23, 2023 Autor Partajează Postat Noiembrie 23, 2023 stai stai, buna idee cu becul, dar poti sa-mi spui pas cu pas cum sa leg becul? Link spre comentariu
Marian Postat Noiembrie 24, 2023 Partajează Postat Noiembrie 24, 2023 Nu lega si nu mai testa nimic, la cum pui problema ai toate sansele sa te curentezi. Reteaua ucide! Mergi la un electronist. Link spre comentariu
BRANCA Postat Noiembrie 24, 2023 Partajează Postat Noiembrie 24, 2023 (editat) Becul îl inserezi cu unul din firele de la motor,indiferent care.Deci alimentarea va trece prin bec. Şi placa s-ar putea reface după o curățire de arsuri.Dacă nu are zone carbonizate e ok,altfel e mai dificil.La extrem se poate decupa zona carbonizată şi legăturile se fac cu sârmă cablu în aer,local.Dacă un traseu e exfoliat se înlocuieşte cu sârmă cablu subțjre,de ex de 0,5-1 mm. Se verifică piesă cu piesă şi cele defecte se înlocuiesc. Dacă n-ai experiență la aşa ceva vorba lui Marian,apelează la un electronist. Editat Noiembrie 24, 2023 de BRANCA Link spre comentariu
vascaraus Postat Noiembrie 24, 2023 Autor Partajează Postat Noiembrie 24, 2023 Dacă legi firele de la motor direct la priză, va funcționa cu turația maximă.Ca să nu ai surprize neplăcute, înseriază un bec de 230V/100W sau chiar un termoplonjor sau altă rezistență de putere cu motorul (cu unul din fire) și vezi cum se comportă.În cazul unui eventual scurtcircuit, becul se va aprinde la maxim dar nu va sări siguranța.Dacă motorul tinde să se rotească fără scântiere exagerată sau zgomote anormale, scoți becul sau rezistența înseriate și-l pui direct la rețea și repeți testul. Am facut o schita mica, desenul felului cum arata situatia mea acum. Imi poate desena cineva ca la incepatori, unde sa pun becul ala care evita scurt circuitul? Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 24, 2023 Partajează Postat Noiembrie 24, 2023 Ori între firele roșii, ori între cele albastre.Nu contează. Link spre comentariu
vascaraus Postat Noiembrie 25, 2023 Autor Partajează Postat Noiembrie 25, 2023 ok, deci daca pun un bec intre firele alea, asta va evita orice scurt circuit ? Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 25, 2023 Partajează Postat Noiembrie 25, 2023 Va evita declanșarea siguranței în caz de defect grav la motor.Becul se va aprinde la maximum, preluând tot curentul.Dacă înseriat cu becul motorul se învârte ceva mai slab slab, dar fără zgomote suspecte sau scântei, poți îndepărta becul și pui pe direct. Link spre comentariu
vascaraus Postat Noiembrie 28, 2023 Autor Partajează Postat Noiembrie 28, 2023 interesant. Am gasit aceasta piesa de 4 cm langa storcatorul caruia i-am scos placa electronica. Nu stiu exact ce reprezinta, dar am sa fiu sigur ca reconstitui toata imaginea interioara a storcatorului. Nu stiu daca face parte din el, dar nu stiu nici de unde a aparut... Oricum, am incarcat imaginea pe ChatGPT-4, sectiunea "Tech Support Adverser", ca sa o analizeze si sa-mi dea detalii despre ea. Imaginea pe care ați încărcat-o arată un component electronic care este un condensator. Iată detaliile pe care le pot citi de pe acesta și interpretarea lor: KNB1560: Aceasta este probabil o referință la seria sau modelul condensatorului. 0.68µF ±10%: Aceasta este valoarea capacității condensatorului. Are o capacitate de 0.68 microfarazi, cu o toleranță de ±10%. 275VAC: Aceasta este tensiunea nominală pentru care este proiectat condensatorul, adică poate funcționa la tensiuni alternative până la 275 de volți. MKP X2: "MKP" indică faptul că este un condensator de tip polipropilen metalizat (Metallized Polypropylene Film Capacitor), iar "X2" se referă la clasa de siguranță a condensatorului, care îl face potrivit pentru aplicații "across-the-line" unde poate fi conectat direct peste sursa de alimentare în aplicații de filtrare sau în circuite de deparazitare. 40/110/56/B: Acestea sunt coduri care indică probabil temperatura și umiditatea pentru care este proiectat condensatorul să funcționeze. EN 132400 250VAC: Aceasta arată că respectă standardul european EN 132400 pentru condensatoarele folosite în aplicații electronice, iar 250VAC este o altă indicare a tensiunii la care poate fi utilizat în siguranță. T5: Poate fi un cod pentru temperatura de funcționare sau o referință de timp. Pe baza acestor specificații, condensatorul este folosit cel mai adesea pentru deparazitarea rețelei electrice și este comun în aparatele de uz casnic și industrial pentru a reduce interferențele electromagnetice. Acest tip de condensator este adesea găsit în apropierea motoarelor electrice, în circuitele de alimentare și în alte locuri unde filtrarea și stabilitatea tensiunii sunt importante. Link spre comentariu
Marian Postat Noiembrie 28, 2023 Partajează Postat Noiembrie 28, 2023 Condensator X2 de 680n. Nu pot sa cred ca, culmea, trebuie sa apelezi IA pentru asa banalitate. Pana si un incepator ar trebui sa stie asta. Mama ei de electronica... Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 28, 2023 Partajează Postat Noiembrie 28, 2023 Nu toți cei ce intră pe Elforum sunt electroniști, măcar amatori.Cel puțin s-a descurcat să caute despre ce piesă e vorba.Respectivul condensator a căzut de pe placă, dar prezența lui nu e critică, fiind doar pentru deparazitare EMI... Electro Magnetic Interference...ca să nu mai fii nevoit să întrebi inteligența supremă. Link spre comentariu
Postări Recomandate