yo9hnf Postat Noiembrie 24, 2011 Partajează Postat Noiembrie 24, 2011 Bine ai venit pe forum kretu! Din pacate cred ca esti alaturea de drum referitor la vehiculele electrice.Dacia berlina de exemplu are lungimea egala cu 435 cm ; lungimea asta impartita la 300 (scara ta) inseamna 1.45cm...cam cat o unghe. Masa daciei este de 940Kg; macheta ta ar avea 3.13Kg. Si vezi ca mersul incet nu este econom...deloc! Fa un experiment (pe care sper sa-l intelegi) : scoate din viteza masina la 100Km/h si vezi (pe drum plat) cati Km merge din inertie. Repeta experimentul si la 10Km/h. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 24, 2011 Partajează Postat Noiembrie 24, 2011 Pt mersul incet,e suficienta o autofiletanta care prinde in mandrina axul primar de la cutia de viteze. Cu aia poti misca masina din loc.Auzisi ca o Dacie1300 se poate propulsa cu 5CP (o caruta se misca cu 1 cal,"maxim 6 cai frumosh!"). Problema e demarajul;sa poti atinge o viteza de 50km/h,ai nevoie de o distanta cam...pana la destinatie. Link spre comentariu
Vizitator kretu Postat Noiembrie 24, 2011 Partajează Postat Noiembrie 24, 2011 Salutare.Ai drepate.Atunci luam raportul greutate putere impartit la 300.Sa zicem ca unei dacii ii ajung 20 Kw sa se poata circula cu ea in Bucuresti (sau la deal), ar insemna un raport de 900/20 adica 45 de Kg pe KW.Acum raportat la scara mea ar insemna un minivehicul cu masa 150 grame si o putere de 3,3 w.Cu masele si inertia ai dreptate, insa cred ca se poate realiza un o macheta care sa se incadreze in acest raport.Totusi nu cred ca va rula mai mult de o jumatate de ora (in cerc, la viteza maxima) cu un consum de 3.3 wAm cautat sa vad daca a facut deja acest experiment si nu am gasit, tocmai de aceea il si propun.Nu are nici o legatura cu realitatea dar daca o masinuta cu acelasi raport greutate poate rula un timp mare inseamna ca si un autoturism poate, dupa experiment tragem concluziile. Poate ne ajuta cineva mai in tema cu mai multe detalii sau cu o simulare virtuala.O zi buna Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 25, 2011 Partajează Postat Noiembrie 25, 2011 Fa un carucior cu 4 roti,la dimensiunea 1:300 si folosesti diverse motoare in diverse configuratii si alimentate de la acumulatori.Raportul CP/Kg se pasteaza, e nevoie sa-i atasezi o...pinza. Si toate panzale sus!Daca vrei sa-ti faci o masina de oras,poti folosi ca masina donatoare un Olcit/Trabant/Matiz/Tico/Spark(&Co). Link spre comentariu
danutz49 Postat Octombrie 25, 2012 Partajează Postat Octombrie 25, 2012 Vad ca pana la urma nu s-a facut nimic cu acest proiect, au ramas doar vorbe. As vrea sa construiesc in primavara un avt electric. Pana atunci o sa caut pe net un atv relativ ieftin eventual cu motoru defect pana in 150euro si as vrea sa il echipez cu 1 motor de 1000w sau 2 motoare de 750w, transmisia sa o fac pe lant.. In functie de bateriile pe care le gasesc o sa aleg si tensiunea motorului. http://www.petrolscooter.co.uk/spare-pa ... parts.html Tot pe acelasi site se gasesc si controlere pentru motor. Este oara suficienta puterea de 1000_1500w pentru a rula cu 30-45km la ora???? Are cineva idee ce baterii ar fi potrivite???? Din ce am citit pe aici bateriile auto nu debiteaza curent mare timp indelungat. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 25, 2012 Partajează Postat Octombrie 25, 2012 Pt un ATV prototip merge si o chinezarie . Cel mai mic atv (50cmc) tot are 2kW ,pt a nu avea probleme (legale,mecanice) lasa transmisia originala (care e pe lant) si cauta sa folosesti un motor de putere apropiata cu a celui din talon. Bateriile cele mai bune pt asta sant cele pe Li (litiu,cel mai usor metal) dar sant f. scumpe si necesita circuite de incarcare complicate .Un compromis pret/performanta il reprezinta bateriile NiMH ,necesita circuite de incarcare relativ ieftine si sant 'de rasa' ('porcului de rasa de nimis nu-i pasa') . Bateriile pe plumb sant cele mai defavorabile iar modelele 'deep cycle' sant scumpe . In faza initiala as opta pt NiMH ,model care se poate folosi si la altceva (la masina personala, la cabana de la munte,etc) . Pe un atv usor (presupune folosirea bateriilor pe litiu ,tren de rulare performant ,cadru din aluminiu ) si in conditii favorabile (baterii la 100% capacitate si incarcate la plin ,vant din spate ,la vale ) e posibila atingerea viteze propuse ... . Folosirea ,de la inceput, a unui motor de 2 kW si lasarea unui loc pt motor de 3,4,5 kW (variante ulterioare) . Link spre comentariu
danutz49 Postat Octombrie 25, 2012 Partajează Postat Octombrie 25, 2012 Motor mai mare de 1000w nu am gasit, iar acumulatorii ni-cd sau ni-mh sunt destuli de scumpi si au capacitati mici.Din ce am vazut si Atv-urile au un demaraj destul de mare chiar si cele cu motor de 50cmc, daca as gasi o solutie simpla sa am doua viteze, una pentru plecarea de pe loc si una pt mers in regim de 20-40 km cred ca ar fi suficient motorul de 1000W sau cate un motor de 750w pe fiecare din rotile spate. Daca folosesc motor mai mare apare si problema folosirii unui controler mai scump, baterii mai mari, etc Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 25, 2012 Partajează Postat Octombrie 25, 2012 Pe spate are punte iar rotile sant actionate de aceeasi axa . Pt 20 e suficient ala de 1kW +cutie de viteze similara cu cea de biciclete dar pinioanele mobile ,nu lantul. Controler poti sa-ti faci cu UC si ceva MOS-uri de putere . Despre partea legala ce poti sa ne spui? Link spre comentariu
danutz49 Postat Octombrie 25, 2012 Partajează Postat Octombrie 25, 2012 Pai de partea legala nu stiu ce sa zic, nu am studiat legislatia dar nu cred ca zice cineva ceva atata timp cat ai un motor mai mic si pe deasupra si electric. Intai sa realizes proiectul si apoi o sa vad cum fac si cu partea legala. Transmisia cu 2 viteze e mai greu de realizat si de gasit baterii adecvate. Bateriile acestea ar fi bune???? http://depozituldebaterii.ro/categorii- ... etails/120 Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 25, 2012 Partajează Postat Octombrie 25, 2012 Cat sant noi ,e ok. Daca ai alte aplicatii pt ele ,d'astea sa fie ! Ai nevoie de un circuit protector la 10,5V/ baterie , descarcarea in continuare le cauzeaza scaderea capacitatii /defecte iremediabile . Asteapta si alte pareri inainte de a trage o concluzie.Partea legala e f importanta ,e posibil sa nu indeplineasca toate conditiile si ramai cu un obiect fix .Sau poti sa te dai cu el prin curte.Seria Tempest (semitractiune) e mai potrivita . Link spre comentariu
RazviTm Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 Mi-am facut bicicleta electrica, motor de 1000W trifazat cu controller in butuc, model MagicPie3 produs de goldenmotor. Am 144 elementi li-ion 18650 legati 12 in serie 12 in paralel, viteza limitata electronic la 40km/ora, cu un consum de 400W la acea viteza. Vreau sa-mi iau un matiz si un kit de conversie cu motor de 10KW, controller, baterii plumb-acid, stiu ca ma vor tine mai putin decat lifepo4 sau altele, dar de mers la cumparaturi sau la lucru e ok. Pentru concedii raman la logan. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum