Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tico electric


Swat Cat

Postări Recomandate

ai sa pun si date tehnice pt citroen saxo motor electric c.c 120v 11kw putere continua si 22kw 5minute putere maxima acumulator 120 v 100a/h cadmiu/nichel viteza max 120 km/h dar una economica 95 autonomie 100km asta in functie si e viteza are racire cu apa pt baterii si invertor pt cine vrea dau si mai multe detalii. si va asigur ca oricine poate face o masina electrica in garaj trebuie un pic de investitie poti face si o masina de teren electrica numai ca investitia creste considerabil daca reusesc am sa aduc pe platforma un citroen saxo electric din franta .a si era sa uit au fost fabricate intre 1998 si 2001 in franta

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 115
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    12

  • Swat Cat

    9

  • Adrian Luben

    9

  • yo9hrb

    8

Top autori în acest subiect

...Si ca putere ganditi'va numai ca un tico este decat cu vreo 3-400 kg mai greu decat un trabant care are "sasa cai frumosh" (nu m'am putut abtine):da.Un CP are 760W ( din cate stiu eu...aproximativ..) deci la 6 CP ar insemna ~4.5 KW , asta s'ar traduce printr'o viteza maxima de 40 Kmph acolo,daca am avea un motor de 10 Kw deja ar sta altfel treaba. :freaza: ...

Un Tico are cam greutatea unui Trabi. Cam sase sute si ceva de kile. Un Trabi nu are "sasa cai frumosi", daca te aude Mishul... ci are vreo 29 (daca nu ma insel). Din niste diagrame pe care am pus mana acu' ceva timp, o dacia 1300 (960kg fara sofer), pentru a rula pe drum drept cu 60km/h, ii sunt necesari cam 5CP. Problema este mai arzatoare cand pleci de pe loc si cand urci vreo panta. Altfel s-ar pune motoare de mobra (4CP) pe toate masinile.
Link spre comentariu

Pentru cei ''mai cu experienta''cred ca mai este posibila reamintirea acelui instructor auto care prin anii'80 a pus un motor de mobra 50 pe o dacia 1300 pt, scoala si sustinea ca poate atinge o viteza maxima de 60 km/h Cutia viteze la mobra era /a I-a si se lucra cu schimbatorul/cutia daciei,dar ambreiajul mobrei.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
Vizitator bogdan_BNbilutu

Salut! Poate intereseaza pe cineva,

Vand kit conversie de 96V nou cumparat din China care cuprinde: motor dc excitatie in serie 10kW/96V/130A/3000rpm, controller asamblat cu contactor/sigurante/conectori + pedala acceleratie, incarcator pt. baterii cu acid rezistent la apa de 96V/10A, convertor 96V-12V/30A rezistent la apa, pompa vacum de 12 V pentru servo-frana.

Pret 2200 Euro.

Mai am o Mazda 121 din 92 pentru care am luat kitu, are vre 800 kg si servo frana. Pret 500 Euro.

Daca sunt achizitionate impreuna (kit+masina) le dau cu 2500 Euro.

0740066775, [email protected]

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

puteti face un electrocar dintr-un stivuitor si niste piesede pe stivuitor luat motor de pompacontrollersi siguranteleface o placa adaptoare la trensmisia masinii,puneti motrulil cuplati la controlleriar ca baterii puteti folosi cu acid sau niste celule nicd

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

la Fuel Cell v-ati gandit pentru alimentare ?Caci desi curentul electric ar iesi ceva mai ieftin decat benzina, totsi durata scurta de viata a acumulatorilor si pretul mere al lor face acesta varianata mai scumpa.Daca vreti de Fuell Cell mai discutam

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

la Fuel Cell v-ati gandit pentru alimentare ?Caci desi curentul electric ar iesi ceva mai ieftin decat benzina, totsi durata scurta de viata a acumulatorilor si pretul mere al lor face acesta varianata mai scumpa.Daca vreti de Fuell Cell mai discutam

cu hidrogen is fuel cell astea? :speriat in regim artizanal?
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator h3x_your_nightmare

ma bag si eu ca musca in lapte... am gasit intamplator acest topic; mi se pare destul de interesant si m-am gandit sa contribui si eu cu o idee, desi nu stiu cat de eficienta ar putea fi. ce parere aveti daca pe masina electrica s-ar monta un mini-generator stirling? am gasit mai demult pe net un tip de generator stirling care nu are piese in rotatie! cautati "free piston stirling engine". pistonul motorului e conectat printr-o bara, daca o pot numi asa, direct la generator, antrenand un magnet permanent care se misca in interiorul unei bobine producand astfel curent. ideea este ca motorul stirling poate functiona cu orice tip de combustibil! :dans: se poate utiliza spirt, benzina, gaz, ulei, chiar si lemn, daca exista o camera de ardere adecvata(nu e tocmai indicat pentru un automobil) :freaza: multa bafta la realizarea proiectului si sa auzim de bine :)

Link spre comentariu

E vorba de Tico( &Co.) nu de o locomotiva,sa ai spatiu de focar ( + fochist ).Astea electrice( cu electromotoare si acumulatori) se omologheaza,daci poti circula cu ele ;cu Stirling si ce altceva gasesti nu se omologheaza la noi , iar de circulat cu ele poti numai daca emigrezi in SUA,Germania,etc.

Link spre comentariu
Vizitator h3x_your_nightmare

daca ai impresia ca la un motor stirling ii trebuie un cazan de locomotiva, imi pare rau sa te anunt, dar aici cam gresesti. lasand stirling-ul la o parte si sa fiu si un pic off-topic iti recomand sa cauti pe youtube goggomobil - o masinuta, cred ca Henkel ii zicea, pe care niste baieti au montat fain frumos, doar pentru ca au putut, un motor radial de 10.500cmc, cu 9 cilindrii, 18valve care cu o cutie de viteze modificata, propulseaza masina cu 360CP(parca). Daca retin eu bine, masina aia cu 2 locuri, de la mama ei are un motor de motoreta, iar fabricantii nu cred ca visau ca cineva sa puna ditamai motoru' de avion pe ea! Revenind la subiect, generatorul stirling cred ca ar incapea in masina, daca s-ar aborda o constructie mai compacta si in plus ar fi o inovatie in plus! o masina hibrid care poate fi alimentata cu orice fel de combustibil fie el fosil sau ecologic. stiu ca nu prea are legatura cu ce s-a discutat aici, dar e o idee nevinovata. :jytuiyu

Link spre comentariu

Suneam de locomotiva,nu neaparat din punctul de vedere al focarului,ci al fochistului,la alimentarea cu lemne.La motorul Stirling nu stiu exact ce cazan trebuie ,dar ca tot ca fapt divers,vis-a-vis de goggoconserva, exista o motocicleta cu motor de elicopter(o turbina cu gaz) de 300CP; Y2K ii zice ,in SUA a fost omologata ,in Germania nemti au zis ca e o gluma buna,iar in Romania...nu-ti ajunge un rezervor(34l) sa ajungi de la Bucuresti la Ploiesti. A mai fost facuta una pe baterii ,pt Bonneville dar aia arde motorul .Prin anii '90 aveam si eu o motocicleta 'clasica' dar fara posibilitate de inmatriculare...si sa vezi cum ma uitam la ea!Asa ca daca vrei sa faci ceva in Ro trebuie sa ai acordul(omologare) RAR. (un altfel de Dumnezeu , dupa nr par/impar).

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
Vizitator kretu

Va salut domnilor,Sunt deschis acestei viitoare noi tehnologii si vin cu o propunere mai deloc costisitoare,Sa realizam un vehicul electric la o scara mult mai mica de ex: 1:300 . Se pot folosi motorase de la diverse ventilatoare de pc sau din telefoane (vibratorul) iar acumulator se poate folosi de la un telefon sau diverse echipamente. Ma intreb oare ce autonomie ar avea.Trebuie pastrata scara fata de greutate putere si autonomie. Pentru un vehicul de 1000 Kg cred ca sunt suficienti 20 de KW pentru un mers incet (econom)Ce parere aveti ?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări