sebaco Postat Iulie 15, 2008 Partajează Postat Iulie 15, 2008 o baterie de 3.2v cu 100 Ah, ar putea fi pusa pe un tel? Link spre comentariu
Jimmy Postat Iulie 15, 2008 Partajează Postat Iulie 15, 2008 normal ca poate fi pusa. te-ar tine un an :smt005 Link spre comentariu
EmyRulz Postat Iulie 15, 2008 Partajează Postat Iulie 15, 2008 Mai degraba ar fi pusa la un tel ca daca o pui pe el va trebui sa faci muschi ca sa vb cateva minute cu el... Link spre comentariu
Vizitator klimm01 Postat Noiembrie 4, 2008 Partajează Postat Noiembrie 4, 2008 incercati electroauto.com,evhelp.com, sau cautare pe googe cu electric vehicle sau electric vehicle coversion.sunt o gramada de link-uri pe tema asta si oferte de kit-uri. Apoi ne gandim ce facem. Nu as proceda ca un renumit inventator roman care mereu redescopera... Link spre comentariu
yo9hnf Postat Noiembrie 5, 2008 Partajează Postat Noiembrie 5, 2008 Daca tot s-a redeschit topicul..... Veniti sa vedeti ce n-ati mai vazut in holul de la Facultatea de Electrotehnica. Un MATIZ cu motor electric, fara bacheta din spate, plin de acumulatori ( nush ce autonomie are ) si lasat de spate de parca ar cara un sac de cartofi . Revolutionar doamnelor si domnilor !!! Putin sarcasm nu strica niciodata. Link spre comentariu
d2134 Postat Noiembrie 5, 2008 Partajează Postat Noiembrie 5, 2008 Trage niste poze (daca nu e secret...). Si intereseaza-te care sunt performantele (autonomie, viteza, acceleratie si durata de viata a bateriilor). Link spre comentariu
EmyRulz Postat Noiembrie 5, 2008 Partajează Postat Noiembrie 5, 2008 Daca tot s-a redeschit topicul.....Veniti sa vedeti ce n-ati mai vazut in holul de la Facultatea de Electrotehnica. Un MATIZ cu motor electric, fara bacheta din spate, plin de acumulatori ( nush ce autonomie are ) si lasat de spate de parca ar cara un sac de cartofi . Revolutionar doamnelor si domnilor !!!Putin sarcasm nu strica niciodata.Uite ca am trecut azi prin poli dar n-am stiut, trebuie sa il vad. Link spre comentariu
Vizitator bogdanp9 Postat Ianuarie 2, 2009 Partajează Postat Ianuarie 2, 2009 Pot sa va edific eu. Am vb putin cu unul din profesorii implicati in proiect. Are 10 baterii de tractiune de 12 volti fiecare in serie = 120 volti CC + 2 convertizoare statice ( din cate am citit eu acolo - cred ca astea controlau motoarele ), 2 motoare Brushless DC de cate 3 kW montate pe fiecare roata fata. Functia de diferential si control al tractiunii se efectueaza de catre un soft facut impreuna cu niste studenti (practic daca volanul era drept dar motoarele se invarteau la viteze diferite se remedia ). Autonomia este de circa 80 km iar viteza maxina 80km/h ( parca ) . L-am intrebat cat a costat investitia. Mi-a spus ca nu conteaza ca este doar un prototip dar ca pretul poate scadea de cel putin 2 ori daca s-ar produce in masa. Din cate mi-am dat eu seama a toata treaca a costat in jur de 12-15000 de euro. motoarele erau foarte sibtiri, practic de forma unor discuri de diametru 30-40 cm si grosime 5-7 cm. Erau proiectate de ei si facute la ICPE cred. Bateriile se incarca in cateva ore ( peste 5 ), dar a zis ca folosindu-se niste redresoare mai puternice s-ar putea incarca in sub 3 ore ( pretul unuia fiind de aprox 3000 euro, dar din nou a zis ca daca s-ar face comenzi mari pt productia in masa pretul s-ar micsora de multe ori - sub 800-1000 euro ). Cei 6 kW cred ca sunt aproape suficienti pentru masina asta. Ideea de mai devreme ca daca Tico are motor de 40 de CP ar trebui unul electric la fel nu mi se pare fondata. Putearea maxima a unui motor termic nu prea este atinsa ( fiind intre 5500 si 6500 RPM ). In rest cand mergem cu 2-3000 de turatii pe minut cred ca putearea maxim 15 CP ( la tico ). plus ca motoarele electrice au o caracteristica de cuplu mult mai buna, nemaifiind necesare cutia de viteze si toate subansamblele de genul aceasta. Concluzia: 2 motoare = 6kW, 10 baterii = 80 km autonomie. Mi se pare arhisuficient pentru oras. Problemele: Mi s-a parut ca masina era cam lasata de spate ( toate bateriile erau in locul banchetei din spate ) in timp ce compartimentul motor era aproape gol. Cred ca s-ar fi putut pune 6 baterii in fata si 4 in spate - s-ar fi putut chiar pastra locurile din spate. Plus ca ventilatia e mult mai buna in compartimentul motor decat pe bancheta din spate. Masa ar fi fost mult mai bine distribuita, mai multa greutate pe rotile de tractine = mai multa aderenta. Ce proiect am eu in cap ? Tico sau Matiz cu motor normal + ajutor electric ( cu 4 baterii de exemplu) . Adica poate merge un motor electric pe puntea spate care sa ajute pe cel termic sau sa fie utilizat numai in oras + o volanta mare si grea pt motorul termic ( inertie mare - ar folosi la drumuri lungi ). Cand ar fi nevoie de acceleratie puternica ajuta motorul electric ( care ar putea fi actionat direct dintr-o maneta/joystick de pe volan sau langa ). Poate este SF dar mi se pare interesant si mai usor de realizat decat o conversie totala. Daca am gresit ceva sau am zis vreo aberatie astept critici. Link spre comentariu
Swat Cat Postat Mai 29, 2009 Autor Partajează Postat Mai 29, 2009 ar insemna sa fie hibrid+ motoru termic e foarte greu........... cel mai bine in totalitate electricacumulatori sunt problema actuala... din cauza fiabilitatii... sa schimbi un set de baterii odata pe an ar fi crima Link spre comentariu
razvan_n Postat Iulie 26, 2009 Partajează Postat Iulie 26, 2009 Am eu un motor de electrocar, 5.5 kW la 80 Vcc. Link spre comentariu
Golem Postat Iulie 26, 2009 Partajează Postat Iulie 26, 2009 Sincer , eu , personal, am o MARE REPULSIE FATZA DE COMPLEXITATEA UNUI MOTOR CU ARDERE INTERNA! am avut 2 motociclete , una in 2 timpi(350 cmc) "Complexitate" aparenta, de fapt motorul cu ardere interna e simplu, "neinteligent"-in mod normal, intr-o lume superioara estetic si spiritual celei in care traim noi, un asemenea motor nici n-ar fi existat vreodata. Un alt aspect pe care il remarc, nici unul dintre dvs. nu observa caracterul utopic al automobilului electric, care consta in aceea ca o astfel de tehnologie nu poate fi creata de individ, indiferent cat de genial sau de dotat material...viitorul va insemna altceva, trenuri maglev, vehicule cu levitatie magnetica, o opera comuna a unei colectivitati cu milioane de indivizi "sincronizati" perfect... Link spre comentariu
Vizitator Extasy Postat Iulie 28, 2009 Partajează Postat Iulie 28, 2009 Salut baieti. Citind acest post mi s'a parut ca voi incercati sa va complicati prea mult. Pentru inceput ar trebui sa faca ceva simplu , numai pentru a demonstra principiul. Motor simplu DC , cu o serie de acumulatori "deepcycle", acestia pot debita amperaje mari (140-200 A) avand o greutate redusa, (folositi ca acumulatori de backup in cazul amplificatoarelor auto de puteri mari), iar comanda pt. acceleratie facuta printr'un variator. Simplu si eficientFranarea regenerativa poate fi facuta prin simpla decuplare a curentului la apasarea pedalei de frana ( astfel motorul se va comporta ca un generator) :freaza:Si ca putere ganditi'va numai ca un tico este decat cu vreo 3-400 kg mai greu decat un trabant care are "sasa cai frumosh" (nu m'am putut abtine).Un CP are 760W ( din cate stiu eu...aproximativ..) deci la 6 CP ar insemna ~4.5 KW , asta s'ar traduce printr'o viteza maxima de 40 Kmph acolo,daca am avea un motor de 10 Kw deja ar sta altfel treaba. Stiu ca pt. masinile electrice cea mai buna solutie ( dpdv al randamentului ) este tehnologia electricitatii la 400HZ, dar ne complicam prea mult.Cum au spus si altii inaintea mea, 2 electromotoare de camion, si 10 baterii deep cycle,(80kg cam asa), ar fi mai mult decat suficient pt. a impinge un tico la > de 70 kmph , si nu cred ca o sa merem noi prin orase cu 100kmph, Mai poate fi adoptata ca solutie LOW COST un invertor de genul celor pe care le gasim in UPS'uri Si, pt. carcotasii care nu cred ca masina ar pleca de pe loc...uitati de cuplul sporit al motoarelor electrice.... Concluzie.: se pot face multe lucruri faine cu bani putini Bafta in continuare Link spre comentariu
dorofteius Postat Septembrie 12, 2009 Partajează Postat Septembrie 12, 2009 Si ca spuneati de stivuitoare. Eu am reparat partea de comanda electronica de la convertizorul unui Hister de fabricatie 2006.Foloseste 48 de volti, pe care ii face alternativi cu mosfet-uri. Apoi cate un motor cu encoder pe fiecare roata ( trifazic). Si gata povestea. Se misca la aprox 35 km/h. Nu cred ca ar fi o problema sa ia viteza mai mare, avand in vedere ca motoarele care le are sunt relativ mici. Daca vrea cineva pot face poze inauntrul unui convertizor. Si mai am si pt transpaleta electrica care are motor cu perii la 12 volti. Link spre comentariu
gcom61 Postat Septembrie 27, 2009 Partajează Postat Septembrie 27, 2009 Salut baieti. Franarea regenerativa poate fi facuta prin simpla decuplare a curentului la apasarea pedalei de frana ( astfel motorul se va comporta ca un generator) pt franare regenerativa nu trebuie decuplat curentul,ci trebuie ca generatoru(motorul) sa se invarta cu turatie mai mare.Fa un experiment simplu:um motor cu magneti permanenti pe ai carui borne lipesti un bec(led).Il alimentez(daca are un/o volanta este si mai vizibil),intra in turatie,dupa care intrerupi alimentarea.Vei observa ca becul/ledul se va stinge progresiv in functie de turatia motorului.Lucrul asta este valabil numai pt. motoare in cc alimentate direct. Link spre comentariu
Vizitator add Postat Noiembrie 14, 2009 Partajează Postat Noiembrie 14, 2009 mai bine cumparati citroen saxo sau peugeot 106 electrice am avut eu in franta e super masina buna pt oras Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum