Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tico electric


Swat Cat

Postări Recomandate

dar se comporta fb ciclic,au un numar ridicat de cicluri,cui control corespunzatoraia cu litiu nu depasesc 1000(sau?)autodescarcarea e de cam 1%/zi,din moment ce folosesti masina aproape zilnic nu e o problema(si normal ca incarci masina-cum suna :smt005 -inainte sa pleci)eventual un mic generator la bord n-ar strica

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 115
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    12

  • Swat Cat

    9

  • Adrian Luben

    9

  • yo9hrb

    8

Top autori în acest subiect

eventual un mic generator la bord n-ar strica

Pai da, ar fi o idee, ii pui pedale cu dinam, cat stai la semafor sa nu te plictisesti dai la pedala :smt005 Se poate face generator pt franare sa-ti mai recupereze din energie, dar e f. costisitor
Link spre comentariu

daca motorul e de cc(adica poate si produce energie cand e rotit) se poate face electronic franarea,astfel incat sa incarce bateriile(cu un convertor ceva,astfel incat montajul de frana sa scoata mai multi v decat au acumulatorii,ca acestia sa preia energia...)sau ceva asemanatorstiu ca franele electromagnetice asa merg,cand se franeaza ele produc energie,daca exista un consumator,ele ceeaza acestiua energia,daca nu,energia se disipa pe rezistente de sarcinapt oras ar fi utila masina electrica,cata benzina se pierde la stopuri (mai ales in ambuteiaje) pe accelerare urmata de frana

Link spre comentariu

Salut !Lasand separat partea de alimentare ( a motorului de CC ), s-a gandit cineva la o schema de comanda a lui ?Trebuie facut cumva reglajul turatiei electronic....am facut pe la facultate comanda motoarelor de CC cu bobina de excitatie serie sau paralel, dar "comanda" se facea dintr-un reostat imens....ceea ce nu e cazul aici.O sa incerc sa scanez dintr-o carte de "Actionarea masinilor de CC" daca intereseaza pe cineva cum este facuta comanda pur teoretic. Aceasta se realizeaza pe baza unui chopper cu un tiristor si un circuit R-L-C....dar acolo este doar pura teorie si nimic concret.Practic motorul se alimenteaza in impulsuri si acel chopper functioneaza ca un comutator on/off comandat foarte repede ( si avand frecventa de comanda foarte mare ).Ar mai fi fost o idee cu 2 tiristoare antiparalel - unul conduce la momentul To, iar la momentul T1 celalalt il stinge pe primul.Idei ?

Link spre comentariu

Foarte interesant !Am mai vazut si eu pe la facultate un sistem de comanda a motoarelor de CC implementat experimental de un profesor de la Catedra de Actionari cu niste "bolovanasi" IGBT-dioda sau doua IGBT-uri si doua diode, untr-un "bolovan" de genul releelor solid-state, si cu talpa de fixare pe un radiator imens.Comanda se facea practic in punte H sau semi-punte H, de niste "cutiute" albe - niste generatoare PWM japoneze de genul integratelor hibride....adica cum s-a stricat, cum l-ai aruncat.I-am spus acestui profesor ca ma intereseaza si pe mine foarte mult subiectul si mi-a spus sa-mi termin intai cu examenele , cu anul 3...4 etc....si pe urma, ca am eu timp sa fac si d'astea.Precizez ( nu barfesc ) ca am intrebat pe toti profesorii , si de la Masurari, si de la Actionari, si de la Convertoare ( Masini ) despre aceasta comanda, si fiecare m-a aruncat de la unul la altul.Comanda cu tiristoare mi se parea cea mai ieftina, deoarece industria socialista a produs multe tipuri de astfel de semiconductoare de putere.Dar despre electromotor de camion , modificat in lagare si cu racire sporita, pe post de motor de CC ce parere aveti ?

Link spre comentariu

Da, electromotorul are cam 3-3.3 KW.In cartea camionului am inteles ca ar scrie ca electromotorul are un curent maxim de 70% din capacitatea bateriilor. Bateriile sunt de 200A / 24 V, deci rezulta un curent de max 140A

Link spre comentariu

Problema este curentul mare pe care il ia fiind vorba de un motor cu tensiune mica. Electrocarele functioneaza cu tensiuni de 70V sau mai mari. Curentul mare creeaza probleme si in colector, se ard periile in timp scurt, si in partea de comanda, disipatie mare pe tranzistori.Solutia cea mai fezabila este, in opinia mea, motorul trifazat bobinat pentru o tensiune mai mica (110V AC). Un astfel de motor ar ajunge pe la 1500 RON. Reconditionarea si modificarea a doua electromotoare de camion ar fi pe aproape.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Pentru solutii si detalii legate de constructie, cel putin in Bucuresti ar fi bine de discutat cu Iustin Capra care a realizat cateva modele de masini electrice.Este posibil sa mai aiba cel putin un prototip functional.

Link spre comentariu

salut am citit ideea ta ,nu este rea dar pot veni in ajutorul tau cu o idee pt comanda acelui motor trifazat,in primul rind pentru a obtine o putere mai mare este recomandat sa il legi in triunghi,iar pt comanda lui folosesti un regulator de frecventa(invertor)industrial care prin modificari ff usoare il alimentezi la baterii deci CContinu 220v elimini partea de redresare si te cuplezi direct in locul puntii redresoare sasu poti sa o lasi si te conectezi direct la bornele de intrare ale regulatorului de frecventa,cu acesta poti sa faci o sumedenie de reglaje din softul lui cum ar fi frinare rapida,brusca mai ales daca motorul electric este prevazut cu o frina electrica ,accelerare,deccelerare si acum ce este mai important poti mari viteza nominala de 8 ori adica aceste regulatoare merg prin varierea frecventei pina la 400hz deci daca un motor are 3000rot/min la 50 hz la 400... dar nu este recomandat sa merdi la maxim.alta problema poti inversa sensul de rotatie tot din soft,etc numai ca o asemenea jucarie costa in jur de 400-600 euro dar ar merita astept comentarii la reply :tonqe: :smt021

Link spre comentariu

...poti sa faci o sumedenie de reglaje din softul lui cum ar fi frinare rapida,brusca mai ales daca motorul electric este prevazut cu o frina electrica ,accelerare,deccelerare si acum ce este mai important poti mari viteza nominala de 8 ori adica aceste regulatoare merg prin varierea frecventei pina la 400hz deci daca un motor are 3000rot/min la 50 hz la 400...

Sigur ca din soft poti face multe, treaba e sa tina si motorul la tratamentele astea.Daca un motor construit pentru 50Hz se alimenteaza prin CSF, frecventa maxima care i se poate aplica prin intermediul convertorului este 50Hz, la 400Hz il distrugi. Pentru 400Hz sunt alte motoare, cum sunt cele alimentate din instalatia de la bordul navelor.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări