yo9hrb Postat Ianuarie 24, 2008 Partajează Postat Ianuarie 24, 2008 ...la treaba cu momentul intervine comanda electronica prezentata mai sus(in anumite limite,normal),cu comparatia intre viteza de deplasare si viteza pe care o vrea soferulPai tocmai aici vad eu problema. La pornire iti trebuie un moment foarte mare la o turatie foarte mica. Eventual montata o volanta pe motor si un ambreiaj. Volanta ar fi utila pentru inmagazinarea energiei. Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 24, 2008 Partajează Postat Ianuarie 24, 2008 pai se poate da un impuls mai puternic(de scurta durata,sau cat e nevoie) motorului,astfel incat sa puna in miscare vehiculul,iar dupa ce acesta se misca,turatia motorului scade la cat e necesarpt asta trebuie niste teste practice pt optimizareeventual poate merge un mecanism ca la surubelnitele electrice,cu moment variabil(dar dupa pornirea vehicului trebuie decuplat,pt a nu se uza excesiv) Link spre comentariu
d2134 Postat Ianuarie 24, 2008 Partajează Postat Ianuarie 24, 2008 Nu e nevoie de nici un reductor. Motoarele electrice folosite la tractiune (ca si cele cu abur) au o caracteristica de cuplu care le permite cuplarea directa la roti. Nu iti trebuie nici reductor nici ambreiaj sau alte complicatii. Link spre comentariu
Blind Postat Ianuarie 24, 2008 Partajează Postat Ianuarie 24, 2008 Avand in vedere ca la tractiune se folosesc motoare de cc, niste linkuri utile ar fi link 1 si link 2 (atentie, informatia din "link 2" este presarata cu aberatii, de ex mixerul si rasnita folosesc motoare de ca, nu de cc!) In cazul masinii nu este recomandata eliminarea cutiei de viteze deoarece utilizarea motorului in mod constant la turatii reduse pune in discutie utilizarea cu un randament scazut a energiei electrice... Link spre comentariu
d2134 Postat Ianuarie 24, 2008 Partajează Postat Ianuarie 24, 2008 http://www.pivco.no/ Uitati-va la specificatii. Link spre comentariu
em2006 Postat Ianuarie 25, 2008 Partajează Postat Ianuarie 25, 2008 ...atentie, informatia din "link 2" este presarata cu aberatii, de ex mixerul si rasnita folosesc motoare de ca, nu de cc!)...Cred ca exagerezi putin, eu n-am remarcat aberatii. Mixerul si rasnita date ca exemplu, folosesc motoare CU COLECTOR, care functioneaza atat in curent continuu cat si in curent alternativ, asa-numitele MOTOARE UNIVERSALE.Iar in linkul la care te referi se specifica destul de clar acest lucru. Adica faptul ca un motor de curent continuu cu excitatie serie merge la fel de bine si alimentat cu tensiune alternativa.Mai exact, iata citatul:"A?adar, motorul serie poate fi folosit ?i la tensiune alternativ?, unde polaritatea tensiunii se inverseaz? o dat? în decursul unei perioade. Un astfel de motor se nume?te motor universal ?i se folose?te în aplica?ii casnice de puteri mici ?i viteze mari de rota?ie (aspirator, mixer)."Cand vorbim de motoare veritabile de curent alternativ, ne referim in principal la motoare FARA COLECTOR, motoare de inductie ce lucreaza pe baza principiului câmpului magnetic învârtitor, merg numai in c.a, nu si in c.c.Sigur, exista si o exceptie, cea a motoarelor de curent alternativ CU COLECTOR (de putere), e vorba de cele cu rotor bobinat, dar colectorul acestora contine doar 3 inele, care fac posibil, prin intermediul a 3 perii, accesul la bobinajul rotoric (motor de inductie trifazat). Colector mult mai simplu, total diferit fata de cel al motoarelor universale care contin o multime de canale.Fara a mai intra in amanunte, cred ca interpretarea ta pleaca de la faptul ca ai vazut textul respectiv sub titul "Motorul de curent continuu" si in acest context, sunt si eu de acord ca autorul textului din wikipedia n-a fost prea inspirat in structurarea materialului. Putea sa mai puna un subtitlu intitulat "Motorul universal", eliminand orice ambiguitate, incluzand acolo exemplul motoarelor mentionate, care, in aplicatiile casnice se alimenteaza direct la reteaua de curent alternativ. Asta poate fi o sugestie pentru urmatoarea modificare a textului... Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 25, 2008 Partajează Postat Ianuarie 25, 2008 din moment ce comanda e pwn,nu cred ca randamentul scade ingrijoratordaca comanda ar fi cu stabilizator liniar,atunci treaba ar sta altfel :rolleyes: Link spre comentariu
Blind Postat Ianuarie 25, 2008 Partajează Postat Ianuarie 25, 2008 Din umilele mele cunostinte, la motoarele de forta de cc nu se folosesc pwm-uri... Link spre comentariu
d2134 Postat Ianuarie 29, 2008 Partajează Postat Ianuarie 29, 2008 A facut cineva o socoteala sa vedem cam cit ar costa jucaria?Eu am facut o estimare si mi-a cam pierit pofta. Baterii (14 buc 12V/45Ah) cca 1700 RONMotor 7.5kW cca 1500 RONcomanda electronica + redresor cca 1500 RONmanopera cca 300 RONTOTAL cca 5000 RON !!!Daca socotim ca bateriile nu tin mai mult de 20.000 - 25.000 km si ca, pina la urma, nici curentul nu e gratis si mai punem si dobinda capitalului ajungem la concluzia ca e mai rentabil pe GPL.Avantajele motorului electric ar fi:- Motor usor de intretinut sau reparat- Nepoluant (ai voie sa circuli in zilele alea ecologice)Dezavantaje:- carareristici dinamice mai slabe (putere mai mica)- autonomie redusa si timp mare de realimentare- bani multi dati la inceput Link spre comentariu
Swat Cat Postat Ianuarie 30, 2008 Autor Partajează Postat Ianuarie 30, 2008 mai baga vreo 1500lei pt un panou solar .....cand sta in parcare se incarca Link spre comentariu
Bala Postat Ianuarie 31, 2008 Partajează Postat Ianuarie 31, 2008 Nu cred ca trebuie trifazat. Trolebuzele sau tramvaiele merg pe CC iar tensiunea este undeva pe la 600V.Cu un controler cu PWM + 10 baterii (120V) se poate obtine un tico sport :weedman: Vorbea cineva de kilometraj: nu stiu daca la tico este electronic dar la logan se primesc 5 impulsuri electrice pe metru. Si plecand de la acest semnal se poate determina viteza. Daca se folosesc si controlere cu PWM cu feedback in curent + un feedback de la circuitul care masoara viteza se va obtine si o compensare a cuplului pentru a se mentine viteza constanta in panta pus un demaraj mai tare la depasiri :goodman: Link spre comentariu
Adrian Luben Postat Ianuarie 31, 2008 Partajează Postat Ianuarie 31, 2008 Nu stiu daca a mai fost evidentiat acest lucru (nu am citit chiar tot), dar tin sa mentionez ca acumulatorii auto sunt contruiti pentru a oferi putere mare intr-un timp relativ scurt, ar trebui niste acumulatori care sa ofere putere constanta pe timp indelungat poate ca ar fi bine si cativa auto, sa te ajute la demaraj :smt003 In alta forma de idei, am gasit un motor de cc la un prieten, destul de mare, mi-a zis ca merge la 60 v, nu mai stie nici el sigur, i-am zis sa se uite la detalii sa imi zica. Link spre comentariu
d2134 Postat Ianuarie 31, 2008 Partajează Postat Ianuarie 31, 2008 Nu stiu daca a mai fost evidentiat acest lucru (nu am citit chiar tot), dar tin sa mentionez ca acumulatorii auto sunt contruiti pentru a oferi putere mare intr-un timp relativ scurt, ar trebui niste acumulatori care sa ofere putere constanta pe timp indelungat poate ca ar fi bine si cativa auto, sa te ajute la demaraj Asa este, bateriile de pornire nu sunt cele mai potrivite pentru tractiune, cel putin din punct de vedere al parametrilor electrici. Pe de alta parte, bateriile de tractiune (electrocare) sunt mai grele (pe kWh inmagazinat) si mai scumpe. Bateriile pentru tractiune auto (Li-Ion) sunt enorm de scumpe. Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 31, 2008 Partajează Postat Ianuarie 31, 2008 ni-cd ar fi o varianta? eventual recuperate de la ceva industrial Link spre comentariu
Adrian Luben Postat Ianuarie 31, 2008 Partajează Postat Ianuarie 31, 2008 pai sunt bune si ni-cd, numai ca au dezavantajul ca trebuie sa le reincarci numai dupa ce se descarca la fel ca Ni-Mh, nu oricand, ca la litiu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum