yo9hrb Postat Ianuarie 11, 2008 Partajează Postat Ianuarie 11, 2008 acum nu nici macar masina.....dar daca fac lista completa cu preturi si vad ca se poate face...incepe investiaAm eu un lastun fara motor :partyman: Link spre comentariu
ionut20 Postat Ianuarie 14, 2008 Partajează Postat Ianuarie 14, 2008 motostivuitoarele electrice ce baterii si motoare au?Mi-a zis mai demult un cunoscut ca au primit la service un accumulator destul de maricel de la ceva masina electrica dinasta utilitara, si scria pe el 12V 50.000 Ah :rolleyes: pacat ca alte detalii nu a stiut sa dea. Link spre comentariu
Adrian Luben Postat Ianuarie 14, 2008 Partajează Postat Ianuarie 14, 2008 ar merge un prototip pt inceput pe baterii 777 :smt005 :smt044 Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 14, 2008 Partajează Postat Ianuarie 14, 2008 Mi-a zis mai demult un cunoscut ca au primit la service un accumulator destul de maricel de la ceva masina electrica dinasta utilitara, si scria pe el 12V 50.000 Ah :rolleyes: ...La 50.000 Ah o fi primit Portile de Fier :weedman: . Am eu unul de 150Ah si-l caram 2 insi. Link spre comentariu
Blind Postat Ianuarie 15, 2008 Partajează Postat Ianuarie 15, 2008 Interesant topic. Prin anul 1 de facultate (daca nu ma insel) au venit unii sa faca niste prezentari legate de masinile electrice. Aveau deja un prototip gata construit. Era o Solenza cu un motor mititel ca dimensiuni, din ce ziceau ei (si ce nu-mi aduc aminte) era ceva la 15-20Kw, folosea curent continuu evident, reglajul acceleratiei facandu-l prin variatia tensiunii de alimentare sau cea de la bobina de excitatie (nu-mi mai aduc aminte, loong time ago). Cutia de viteze fusese modificata. Autonomia masinii era undeva la o zi (4-5 ore de mers).O sa mai chinui colegii la facultate zilele astea, sa vad daca-si mai aduc aminte cate ceva. Link spre comentariu
cipcirip Postat Ianuarie 15, 2008 Partajează Postat Ianuarie 15, 2008 Salut, pe linga depourile dezafectate s`ar putea sa mai gasesti electrocare dezmembrate, care mergeau cu motoare de cc cu excitatie serie, alimentate la 80 Vcc, de 10-20 kw,si care utilizau celule de 2 v cu plumb, existente si la vagoanele cfr... Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2008 Partajează Postat Ianuarie 15, 2008 stai sa ma gandesc....daca folosim trifazat....cum o sa mearga cu unda dreptughiularaacum nu nici macar masina.....dar daca fac lista completa cu preturi si vad ca se poate face...incepe investianu vreau sa fac ceva revolutionar...vreau sa fac ceva cu care sa pot sa fac drumuri scurte in oras si sa amorsez investitia in 2-3 aniChiar daca, prin absurd, ti-ar iesi proiectul, tot nu ai voie sa circuli pe drumurile publice ca trebuie omologata noua masina! :weedman: :smt003 :weedman: :smt003 :weedman: Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 15, 2008 Partajează Postat Ianuarie 15, 2008 Daca iese o treaba desteapta, poate se gaseste cineva cu bani interesat de sustinerea acestui proiect. Link spre comentariu
Blind Postat Ianuarie 15, 2008 Partajează Postat Ianuarie 15, 2008 Exista asa cea (vezi povestea cu Solenza pe care am amintit-o intr-un post anterior, vazuta cu ochisorii mei deplasandu-se precum si instalatia de sub capota). Motorul utilizat avea ~25KW (masina avea aprox 30 miei putere) si avea o autonomie de 2-3 sute de km, cel putin asa isi aminteste un coleg. Tensiuni si alte alea nu isi mai aducea aminte, poate mai aflu cate ceva de la vre-un prof de electrice. Link spre comentariu
Swat Cat Postat Ianuarie 23, 2008 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2008 idee noua...... la metro exista stivuitoare electrice care ridica marfa pe rafturi... ar avea tot....de la motor la controller si baterii..... acum ....cat o costa unu sh....e mai complicat Link spre comentariu
d2134 Postat Ianuarie 23, 2008 Partajează Postat Ianuarie 23, 2008 Citeva sfaturi: 1. Motoarele si bateriile de electrostivuitoare nu sunt adecvate scopului. Sunt foarte grele, electrostivuitoarele oricum se lesteaza pentru stabilitate. 2. Motoarele trifazate sunt acum cele mai folosite la electrovehicule de strada 3. Se poate omologa, cu rabdare. Aici e o Dacia Solenza recarosata si omologata, facuta de un prieten http://www.dekaraso.ro/auto.php 4. Daca folosesti 2 motoare nu mai ai nevoie de diferential si ai tractiune permanenta pe doua roti, foarte stabila pe zapada. Doua controlere de putere mica sunt mai putin pretentioase decit unul de putere mare. 5. Trebuie calculata cam la 80 km/h viteza maxima si 150km autonomie 6. Lastunul e bun fiindca nu costa mare lucru si e si usor. Cu 10kW cred ca se poate misca. Se poate usura si mai mult daca il faci decapotabil (cred ca ar slabi vreo 40 - 50 kg) 7. Problema este costul bateriilor, trebuie facut un calcul cit te costa pe km. S-ar putea sa iesi mai scump decit pe benzina sau GPL. 8. Alta problema este incalzirea habitaclului si dezaburirea. Trebuie o aeroterma pe petrol/motorina. Trabanturile (decapotabile) aveau asa ceva. Link spre comentariu
em2006 Postat Ianuarie 23, 2008 Partajează Postat Ianuarie 23, 2008 ...Aici e o Dacia Solenza recarosata si omologata, facuta de un prieten http://www.dekaraso.ro/auto.phpAm dat intamplator peste acest subiect si sunt placut surprins.O realizare notabila, BRAVO Resita ! Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 24, 2008 Partajează Postat Ianuarie 24, 2008 nu ar merge mai bine fara cutie de viteze? adica angrenajul dintre motor si roata sa fie fix,pe cat posibil sa aiba pierderi cat mai micisi eventual un senzor care masoara viteza de deplasare a rotilor,ca sa poti mentine viteza fixa indiferent de cuplu(comanda motorului se face prin comparatie intre senzorul de viteza si senzorul de pe pedala de acceleratie) Link spre comentariu
yo9hrb Postat Ianuarie 24, 2008 Partajează Postat Ianuarie 24, 2008 Nu cred ca merge fara reductor. Pornesti greu (ai momentul foarte mic la turatii mici). Cat despre puterea necesara, o dacia 1300 (980kg, iar Cx-ul... habar nu am), la 60km/h are nevoie de 7CP. Adica vreo 5...6 kW. Chestia asta am citit-o intr-o carte, nu am masurat-o eu. Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 24, 2008 Partajează Postat Ianuarie 24, 2008 nu am zis fara angrenaj,ci cu unul cat mai simplificat(eventual cu lant)la treaba cu momentul intervine comanda electronica prezentata mai sus(in anumite limite,normal),cu comparatia intre viteza de deplasare si viteza pe care o vrea soferul Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum