Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Refacere legături și condesatori motor 2.2 kw compresor aer


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Hai să încercăm cu Elforum!

Ai nevoie pentru început de un ohmmetru.

La o simplă căutare cu google am găsit că motorul este monofazat, de 2,2kW,

același lucru apărea și pe eticheta din poza dumitale.

https://zivtool.ro/compresoare-cu-piston-industrial/gude-4151050-cd-compresor-cu-piston-electric-p101602694

 

Multele fire care intră în cutia de plastic ne bagă oleacă în ceață.

Presupun că motorul e în toate mințile, adică perfect funcțional.

Se măsoară cu ohmmetrul între diversele fire și se notează.

Pentru început trebuie identificate cele două bobine, una principală, de lucru, cu rezistența de câțiva ohmi să zicem, 

și bobina auxiliară, de pornire, cu valoarea rezistenței ceva mai mare față de prima.

Ce mai poți avea d-ta acolo?

Un comutator centrifugal care decuplează al doilea condensator atunci când motorul a ajuns la o anumită turație, primul condensator rămâne conectat permanent la bobina auxiliară.

Un comutator care decuplează sau chiar întrerupe definitiv ( siguranță termică) circuitul de alimentare al motorului dacă bobinajul se supraîncălzește.

Aceste două "comutatoare" ar trebui să aibă 0 ohmi acum.

 

Pentru a merge mai departe, așteptăm măsurători.

 

Link spre comentariu

Dacă între 2 fire ai 1,2 Ohmi atunci aceea e bobina principală, de forță,

iar dacă între 2 fire ai 2,7 atunci aceea e bobina auxiliară, de pornire.

Dacă nu ai continuitate ( legătură) între cele două bobine, atunci prin aranjarea convenabilă a firelor, poți modifica sensul de rotire al axului motorului.

Editat de dorian 70
Link spre comentariu

Ce presupun eu...

-firul albastru vine de la rețeaua de curent ( priză), să zicem nulul, intră în acea siguranță resetabilă, adică când se depășește un anumit amperaj iese "bumbul" în afară și se deschide circuitul, se apasă bumbul și se închide circuitul din nou. Din siguranța resetabilă pleacă firul roșu spre nodul comun al celor două bobine, principală și auxiliară.

 

Pun o imagine sugestivă găsită cu google și un link rapid:

https://myhouse-ro.desigusxpro.com/elektrika/podklyuchenie-odnofaznogo-dvigatelya

 

xxxx.thumb.jpg.dea92738036064fb9aa822f573431839.jpg

 

 

 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări