Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aspirator rowenta cu microcontroler pic 16F1783


ionutz2013

Postări Recomandate

Acum 2 ore, sonic11 a spus:

Deci un amarat de pic care da trei nivele duty cicle și afișează lucru asta.

Vezi pin mclr sa nu fie in reset pic.

Ce pic este?

Amărâtul ăla de pic mai trebuie să măsoare totuși și tensiunea bateriei în sarcină și să oprească motorul când nivelul scade sub o valoare ce semnifică circa 3V per element.Altfel ,,omori,, acumulatorul fiindcă tu vezi că motorul încă se mai învârte dar nu știi că unii elemenți au sub 3V....

În rest, reglajul turației prin PWM o poți face și cu un amărât de 555, nu trebe musai un PIC....

Iar testarea tensiunii se poate face cu un banal modul de indicare a tensiunii setabil, cumpărat de la chinezi cu 1$....ceva ca cel de mai jos

https://tehnoelectric.ro/voltamperfrecventawattmetru-de-panou/9651-78257-voltmetru-afisaj-cu-led-uri-indicator-nivel-de-incarcare-acumulator-li-ion-37v-albastru.html

78257 - Voltmetru, afisaj cu LED-uri, indicator nivel de incarcare acumulator Li-Ion, 3,7V, albastru

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 58
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ionutz2013

    20

  • sonic11

    14

  • validae

    11

  • Stefan

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

   Este diferit de ce avem noi la birou, indicatoarele sunt "Minim", "Normal", "Maxim", atunci cand butonul este in pozitia "Oprit" si aspiratorul este cuplat la incarcator  led-urile afiseaza  nivelul de incarcare, cand acumulatorul este incarcat total led-ul albastru se stinge ( pe timpul incarcarii este aprins "solid" ) dupa aproximativ 5 sec se sting si cele 3 leduri. 

Link spre comentariu
Acum 25 minute, validae a spus:

Amărâtul ăla de pic mai trebuie să măsoare totuși și tensiunea bateriei în sarcină și să oprească motorul când nivelul scade sub o valoare ce semnifică circa 3V per element.Altfel ,,omori,, acumulatorul fiindcă tu vezi că motorul încă se mai învârte dar nu știi că unii elemenți au sub 3V....

În rest, reglajul turației prin PWM o poți face și cu un amărât de 555, nu trebe musai un PIC....

Iar testarea tensiunii se poate face cu un banal modul de indicare a tensiunii setabil, cumpărat de la chinezi cu 1$....ceva ca cel de mai jos

https://tehnoelectric.ro/voltamperfrecventawattmetru-de-panou/9651-78257-voltmetru-afisaj-cu-led-uri-indicator-nivel-de-incarcare-acumulator-li-ion-37v-albastru.html

78257 - Voltmetru, afisaj cu LED-uri, indicator nivel de incarcare acumulator Li-Ion, 3,7V, albastru

Citește cu atenție ce am spus în postările mele...

Am spus că trebuie monitorizate tensiunea și curentul bateriei, de ce? Pai in primul rand sa nu iei foc în casa și în al doilea randa sa ști când trebuie sa decuplezi baterie tocmai pentru a nu o descarcă profund.

Daca crezi că improvizațiile de mai sus sunt ok, eu mă retrag și te las pe tine sa rezolvi problema.

Link spre comentariu

Eu bănuiesc că în acumulatorul aspiratorului mai are și un modul BMS, iar soluțiile de înlocuire a circuitului original cu module erau ca alternativă la Arduino, că nu tot ce zboară are nevoie de un computer.Dacă poți să-i faci un microcontroller care să facă tot ce trebuie, you are wellcome....dar probabil va vrea să folosească acel aspirator cât de curând posibil.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, validae a spus:

Eu bănuiesc că în acumulatorul aspiratorului mai are și un modul BMS, iar soluțiile de înlocuire a circuitului original cu module erau ca alternativă la Arduino, că nu tot ce zboară are nevoie de un computer.Dacă poți să-i faci un microcontroller care să facă tot ce trebuie, you are wellcome....dar probabil va vrea să folosească acel aspirator cât de curând posibil.

Pot să-i fac softul dar trebuie să știu toate datele problemei, nu e mare scofafa, citești cu adc curentul și tensiunea, fixezi niste praguri pentru ele, aloci niste pini...etc

Dar îmi trebuie schema neapărat, nu o luăm la ghici și mai apoi sa tot modific prin soft.

Link spre comentariu
Acum 7 ore, validae a spus:

Eu bănuiesc că în acumulatorul aspiratorului mai are și un modul BMS, iar soluțiile de înlocuire a circuitului original cu module erau ca alternativă la Arduino, că nu tot ce zboară are nevoie de un computer.Dacă poți să-i faci un microcontroller care să facă tot ce trebuie, you are wellcome....dar probabil va vrea să folosească acel aspirator cât de curând posibil.

Nu are bms. M-am uitat si la acumulatori si nu au niciun circuit. Sunt practic 16 celule inseriate legate direct pe placa. O sa revin cu schema placii.

Link spre comentariu
Acum 13 ore, ionutz2013 a spus:

Am alimentat placa cu 18-20v de la sursa si fara sarcina si face la fel. Daca alimwntez atat de la sursa cat si din acumulator si fac scurt intre sursa si drena mosfetului porneste atat motorul de la turbina cat si cel de la peria rotativa.

Tensiunea pt 16 elementi serie incarcati este intre 22V si peste 24V. La 20V deja acumulatorii se considera descarcati.

Link spre comentariu
Acum 42 minute, sesebe a spus:

Tensiunea pt 16 elementi serie incarcati este intre 22V si peste 24V. La 20V deja acumulatorii se considera descarcati.

Am dus tensiunea pana la 23v aproape si degeaba. Elementii sunt NiMh de 1.2v pe element

Editat de ionutz2013
Link spre comentariu
Acum 21 minute, ionutz2013 a spus:

Am dus tensiunea pana la 23v aproape si degeaba. Elementii sunt NiMh de 1.2v pe element

La 1.2V elementul se considera descarcat complet si circuitul de monitorizare trebuie sa se opreasca consumul din el.

Link spre comentariu

Cum să fie descărcat un element la 1,2V când tensiunea nominală a lor e 1,25V ? Se consideră descărcat un element când ajunge la 1V şi admite până la 0,9V care e pragul sub care trebuie evitată descărcarea. Eu mai sus scriam de tensiunea minimă de 3V crezând că vorbim de elemenţi Li-Ion dar e vorba de un aspirator mai vechi, pe Ni-Mh. Astea sunt mult mai permisive şi de acolo şi lipsa unui BMS sau control strict al încărcării/descărcării. Eu aş recomanda schimbarea acumulatorilor Ni-Mh cu unii Li-Ion împreună cu un modul BMS şi indicator de tensiune adecvate.

Link spre comentariu

Cea mai simplă soluție (chiar și temporară) rămâne montarea unui întrerupător în locul montajului nefuncțional, completat cu un indicator de tensiune modular și setabil.Din experiența mea cu aspiratoare de acest fel (am reparat câteva), randamentul cel mai bun îl au la turația maximă, deși autonomia e cea mai mică acolo.

Link spre comentariu

acelas aspirator il am si eu, nu este defect nici PIC-ul nici motorul, singurul vinovat este producatorul, care a implementat in soft un numar maxim de incarcari si descarcari (contor ) si acesta a ajuns la 0 deci pa pa placa, eu am scos tot de acolo am facut o sursa de incarcare cu LM 1084 sau poti cu LM317 un traf de 24 v /500ma  si butonu a ramas doar un on/ off.Am si varianta cu litiu si am patit la fel , deci renunta sa mai incerci sa faci ceva acolo,  apropo am incercat sa citesc si picul si evident ca este protejat la citire , poti decat sa il stergi de tot si atat . spor la treaba 

Link spre comentariu
Acum 8 ore, kinderu56 a spus:

acelas aspirator il am si eu, nu este defect nici PIC-ul nici motorul nici motorul, singurul vinovat este producatorul, care a implementat in soft un numar maxim de incarcari si descarcari (contor ) si acesta a ajuns la 0 deci pa pa placa, eu am scos tot de acolo am facut o sursa de incarcare cu LM 1084 sau poti cu LM317 un traf de 24 v /500ma  si butonu a ramas doar un on/ off.Am si varianta cu litiu si am patit la fel , deci renunta sa mai incerci sa faci ceva acolo,  apropo am incercat sa citesc si picul si evident ca este protejat la citire , poti decat sa il stergi de tot si atat . spor la treaba 

:rade: eram sigur de treabă asta dar inca nu aveam confirmarea, jigodiile...

 

@ionutz2013 încă aștept schema.

Link spre comentariu

Cred că mai degrabă își ia alt aspirator decât să scoată schema aia. Recitind atent tot ce a scris anterior, spunea :

,,Am pus ca sarcina direct motoarele lui pe acel acumulator si mergeau juma de min dupa care incepea sa scada turatia,,

Cred că de fapt nu era nimic defect acolo iar controllerul probabil doar îi detecta o tensiune scăzută pe acumulatori și de aceea nu pornea motorul.Acumulatorii fiind Ni-Mh nu au modul propriu BMS și tot controllerul măsoară tensiunea lor. Probabil unii elemenți (sau toți) sunt epuizați și trebuie înlocuiți.Încercarea de a-i substitui la probe cu o sursă oarecare nu are de obicei prea mult succes, fiindcă rezistența internă a acumulatorilor buni e foarte mică, iar o sursă care să-i poată înlocui pentru teste ar trebui să fie capabilă de curent destul de mare.Cine a mai înlocuit acumulatori Ni-Cd la bormașini portabile cu surse în comutație știe despre ce vorbesc...

Dacă face o placă similară cu alt controller și aspiratorul va funcționa doar cinci minute, nu cred că-l va ajuta cu nimic....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări