radudd Postat Noiembrie 7, 2023 Partajează Postat Noiembrie 7, 2023 (editat) Buna ziua, La ultima utilizare a masinii, la oprirea motorului din buton, s-a produs o zdruncinatura asociata cu o flama in zona botunolui de pornire/oprire al masinii. Am desfacut, am verificat botonul, am scos toti cei sase papuci, am curatat contactele, am remontat. La proba, am constatat ca flameaza in zona periilor colectoare, la una mai mult la alta mai putin. Prin urmare flama initiala nu era la buton ci in spate in carcasa la motor. Am scos si am facut poze sa vedeti cum arata. Intrebarile sunt: - sunt periile uzate si merita sa cumpar o pereche noua? - din ce alt motiv ar putea sa se produca acea zdruncinare a aparatului in momentul opririi, uneori si a pornirii sale? Credeti ca poate fi resuscitat, sau atat i-a dat sa fie funcitonal. Cu multumiri. PS - Nu mai stiu unde incarc pozele... un link mi-ar fi de mare ajutor. Au rezolutie mare si cred ca nu sunt acceptate aici pe forum. Multumesc! Am gasit ceva... sper ca este bine asa: https://tinypic.host/image/ZUfaB https://tinypic.host/image/ZUuW9 https://tinypic.host/image/ZUrZb Editat Noiembrie 7, 2023 de radudd Link spre comentariu
modoran Postat Noiembrie 7, 2023 Partajează Postat Noiembrie 7, 2023 Periile sunt bune. Da-i cu putin smirghel fin fara sa insisti pe lamelele rotorului sa-l cureti bine. Daca face la fel si nu e alt defect mecanic il duci la gunoi, rotor in scurt. Link spre comentariu
radudd Postat Noiembrie 7, 2023 Autor Partajează Postat Noiembrie 7, 2023 Am sperat ca sunt periile. Prin urmare nu merita cumparate altele noi. Rotorul, cel putin la prima vedere pare curat. Sa ajung la el, cam dificil. Deci doar pe rotor dat cu smighel, nu si pe perii, da? Sa incerc cu putin alcool izopropilic pe sloturile rotorului sa le curat? Inainte de a ma apuca sa demontez... Multumesc! Link spre comentariu
modoran Postat Noiembrie 7, 2023 Partajează Postat Noiembrie 7, 2023 Poti sa dai si cu alcool, dar ar fi fost de preferat cu smirghel fin. Ideea e sa nu fie ovalizat sau sa aiba praf de carbune conductor intre lamele. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 7, 2023 Partajează Postat Noiembrie 7, 2023 Dacă face flamă doar la una din perii, iar arcul acesteia e în regulă, are scurtcircuit pe bobina statorică la care e legată acea perie.Ca să vă convingeţi, citiţi topicul de mai jos, unde am descris pe larg diagnosticarea acestui tip de motor. Link spre comentariu
radudd Postat Noiembrie 8, 2023 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2023 (editat) Multumesc frumos tuturor pentru explicatii si ajutor. Pentru inceput am curatat rotorul in zona de contact cu periile. Dat cu smirghel, suflat, curatat cu alcool. La pornire si oprire nu mai prezinta acea miscare, insa inca exista mici flame in zona uneia dintre perii. Asta la mers normal. Pentru ca are si o pozitie de mers revers, ei bine la aceasta flameaza la cealalta perie, adica la cea care "sta cuminte" la mersul normal. In orice caz pare ca trebuie ceva mai mult decat o simpla curatare. Ce spuneti, credeti ca ar mai putea fi folosit fara sa produca vreun scurt in instalatia electrica? Daca este sa se crape de tot, cum se manifesta in acel moment? Multumesc. Editat Noiembrie 8, 2023 de radudd Link spre comentariu
modoran Postat Noiembrie 8, 2023 Partajează Postat Noiembrie 8, 2023 E normal sa existe scantei mici la functionarea normala. Un exemplu de defect , cand intra rotorul in scurt, se opreste fizic imediat cum se opreste curentul, nu mai merge singur cateva momente si face flacari foarte puternice. Dar nu e cazul tau, lasa-l asa ca merge. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 8, 2023 Partajează Postat Noiembrie 8, 2023 Se pare că motorul e OK, deci acum poţi eventual să-l sufli bine de praf şi să cureţi orificiile de ventilare, dacă tot l-ai desfăcut. Scânteierea ceva mai accentuată pe ,,revers,, e normală, fiindcă motorul a fost optimizat (din bobinajul rotorului) pentru sensul ,,înainte,, oricare ar fi el. La sens invers comutaţia e ceva mai proastă, iar periile fiind uzate mai mult spre sensul ,,normal,, vor fi ,,ciupite,, în buză de colector la sensul invers, cauzând ceva flamare. Ca să nu mai flameze rău ,,pe invers,, e bine să polizaţi uşor periile pe ambele muchii, astfel încât să nu mai fie ,,colţuroase,, ci să fie uşor rotunjite pe ambele muchii laterale, acelea ce sunt atacate de colector. Link spre comentariu
radudd Postat Noiembrie 14, 2023 Autor Partajează Postat Noiembrie 14, 2023 Imi cer scuze pentru intarzierea raspunsului meu de multumire pentru ajutorul oferit. Am repus in carcasa ansablul motor si reductor (cred ca asa se numeste) si l-am testat dupa inca o curatare. Pare ca functioneaza foarte bine, raman acele mici flamari pe una dintre perii, insa asa cum mi-ati spus nu este panica cu asta. Inca nu l-am testat in sarcina pentru ca nu am nevoie de el momentan. In orice caz nu va toca mai mult de 1,5 kg de carne si asta nu cred sa dureze mai mult de 5 - 6 minute. Testarea facuta a fost asadar in gol timp de 10 minute continuu, fara probleme si cu o incalzire rezonabila a carcasei. Multumiri, sa fiti sanatosi! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum