Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme electrice la moped JDM Titane


norad

Postări Recomandate

Va salut,

Mopedul JDM Titane are mai multe probleme la partea electrica, dar una dintre probleme este la partea de semnalizare.

Pe partea stanga functioneaza semnalizarea, insa pe partea dreapta nu functioneaza. Nu se aprinde niciun bec (nici in fata, nici in spate) si se aude releul de semnalizare cum comuta foarte repede. Becurile sunt bune.

Am scos bateria, am scos toate becurile din socluri (stanga, drepata, fata, spate), am scos toate mufele din triple, am deconectat blocul (maneta) de semnalizare, am deconectat releul de semnalizare.

1698848696914.jpg

Mai sus e conectorul de la tripla din spate.

 

 

Pe partea dreapta este un scurt. La masurare in soclu (fata), intre firul cald (alba) si masa (negru), aparatul de masura UNI-T UT131B indica 1.6 ohmi.

1698848696901.jpg

 

 

Releul de semnalizare a suferit candva, deorece are carcasa deformata de caldura. Nu pot sa-l desfac, deoarece este lipit in interior. Doar daca voi taia carcasa voi vedea cum arata in interior. Are 4 pini, notati +, -, R si L. Presupun ca R si L vin de la Right si Left.

1698848696877.jpg

 

1698848696889.jpg

 

1698848696867.jpg

 

In soclul releului, la pinii L si R sunt care 2 fire.

 

1698848696994.jpg

 

1698848696979.jpg

 

Am identificat si pinii de la blocul de semnalizare.

 

Semnalizare-02.jpg

 

Semnalizare-01.jpg

 

Ma incurca scutcircuitul la masuratori. Nu stiu unde / cum sa identific unde anume este inchis circuitul.

 

Am luat drept masa partea radiatorul de apa din compartimentul motor, deoarece caroseria este din plastic (sau ceva fibra).

Am facut masuratorile (repet, cu toate cele deconectate de mai sus):

 

La conectorul de la releul de semnalizare, intre:

- firul negru si masa - 1.5 ohmi

-1(+) si masa - 8.9 ohmi

-5(R) si masa - 8.7 ohmi

 

Intre mufa de la blocul de semnalizare si releu:

                                              -intre 5A    si    2(L)     - 0.1 ohmi

                                              -intre 2A    si    firul negru  - 0.3 ohmi

                                              -intre 2A    si     5(R)    - 7.6 ohmi

                                              -intre 2A    si     1(+)    - 7.8 ohmi

 

Nu gasesc schema electrica pentru acest moped. Cum ar trebui sa arate schema electrica doar pe partea de semnalizare? Chiar si o schita de mana m-ar ajuta.

Firele intra in manunchiuri groase, acoperite de izolatie si sunt greu de urmarit.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • norad

    3

  • sesebe

    1

  • validae

    1

  • GeorgeS

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Firele le poti identifica prin codul inscris pe ele. Chiar si in poze, acel cod se vede destul de clar, deci ai o posibilitate, astfel.

Apoi, in general, acest fel de releu, se poate intalni in mai multe aplicatii si nu prea are iesiri separate pentru stanga si dreapta, ci are iesire pentru martorul din bord si iesire pentru becurile de semnalizare.

Am fost tentat sa cred ca asa este si cazul la tine, dar dublarea firelor tocmai pe pinii R si L, atat la releu cat si la maneta de semnalizare, ma face sa cred ca s-ar putea sa fie in alt fel, o sa imi spun parerea mai jos.

In schita, in partea de sus arat cum este in majoritatea cazurilor si in partea de jos, cum cred eu ca este in cazul tau.

Fara pretentia de a avea dreptate.

 

semnalizare.jpg

Editat de GeorgeS
Link spre comentariu

Va multumesc.

 

Am urmarit firele, am tras de ele, le-am miscat si defectul a disparut. Nu stiu cum. Nu imi explic. Am montat totul la loc si acum functioneaza normal. Fata, spate, stanga, dreapta, avarii. Am mai tras de fire, le-am miscat si nu mai pot reproduce defectul.

 

Acum, voi trece la urmatorul defect. Becurile de frana. Nu se aprindeau. Am cautat intrerupatorul de la la pedala si l-am gasit deasupra pompe de frana. Este rupt un papuc. Am facut contact, iar la apasarea pedalei de frana, se aprind becurile.

Se poate improviza, lipind un fir, dar la vibratiile motorului Diesel, sigur va ceda. Prin urmare trebuie sa gasesc un alt intrerupator. Nu stiu cum/ce sa caut. Capul hexagonal este de 24.

 

1699015701101.jpg

 

1699015701116.jpg

Link spre comentariu

Polizați puțin (cu un dremel sau pila fină)pe lângă rămășița aia de la clemă, astfel încât să aveți pe ce lipi.Ulterior consolidați lipitura cu poxilină sau alt adeziv bicomponent rezistent la temperatură și vibrații.

Link spre comentariu

Curatat bine de oxid si grasime, un decapant bun si o grunduire ca la carte (grija la timpul de incalzire, sa fie cat mai scurt, eventual racit fortat imediat dupa incalzire. Am folosit pt racire spray pt curățat discurile de frână. Se evapora rapid, deci si răcește bine, dar si degreseaza. 2 iepuri dintr-un foc) , după care se lipeste un fir lițat lung 5cm (sau mai lung) , preferabil cat mai multe fire si fine, după care se protejează lipitura cu rășină epoxi. Am folosit cu succes fir de la testere de măsură compromise. Au lițat fin si izolație siliconica. Firul va avea sertizat un papuc la capat, si lipitura nu va prelua masa papucului si a firului, ci doar a lipiturii. Imbinarea va fi fixată mecanic, astfel încât doar o porțiune din fir să vibreze liber. Am făcut asa, si nu au fost probleme cu vibrațiile. Doar trebuie insistat bine cu degresarea, altfel rășina mai mult rău va face decât bine. Acum au apărut fel de fel de smacuri pt etanșare. Cred că și un cauciuc siliconic spreiat peste opera de artă ar face treabă. Din cate văd, a rămas suficientă alamă pt lipire trainica. Adică se putea si mai rău. 

Link spre comentariu

Am gasit unde era scurtcircuitul pe partea de semnalizare. Carcasa metalica a casetofonului a frecat in firele din spate pana a ros izolatia firelor. Circuitul se inchidea prin carcasa casetofonului.  De asta s-a si topit carcasa releului de semnalizare. Se incingea cand dadea la masa.

In elipsa verde se vad firele pe care le-am izolat cu banda albastra. Conectorul galben este cel de la butonul de avarii.

Wires-01.jpg

 

Am rezolvat si cu intrerupatorul de la frana. Am dat 23 lei la autokarma. Filet M10 cu etansare pe con.

1699563689445.jpg

 

Mai sunt fire rupte sau aiurea in compartimentul motor. Nu stiu de unde vin si ce fac. Le voi izola si voi vedea ulterior. Sub bord, iarasi am gasit improvizatii. Fire taiate, innadite, punti intre fire.

 

1699563689459.jpg

 

1699563689434.jpg

 

Rog pe cineva mai priceput sa-mi spuna ce fire sa mai verific pe la motor.

1699563689472.jpg

 

Deasupra alternatorului vad un senzor care are un fir potocaliu, dar si in papuc cu firul taiat. Cred ca sonda de temperatura la antigel. Ce improvizatie o fi oare?

In dreapta se vede un filtru de combustibil (cred) si o para de cauciuc neagra. Ce rol are?

Carcasa alternatorului atinge teava de esapament. A fost sudata prost. Va trebui sa gasesc solutie ca sa indepartez alternatorul de teava.

Radiatorul nu are vas de exapansiune. Doar un furtun, ca un preaplin. O fi normal?

1699563689420.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu

Aveti motor Diesel, para de cauciuc este pompa de amorsare cu motorina a pompei de injectie.

In general  este inainte de filtrul de motorina.

Motorul este Lombardini in 2 cilindri?

Sudata prost, posibil dar si mai probabil cureaua alternatorului prea lunga.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări