Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor monofazat se supraincalzeste


silviu1393

Postări Recomandate

Buna ziua. Sunt nou pe acest forum, asadar daca am gresit sectiunea imi cer scuze.

Intampin probleme cu un motor de la o batoza de porumb de 1,5kw 3000 rpm, monofazat. Motorul porneste, are putere, fac treaba cu utilajul 4-5 minute, dupa care se opreste. In aceste 5 minute se incinge de nu poti tine mana pe el. Dupa cateva minute in care se mai raceste, merge din nou 1-2 minute pana se incinge iarasi si se opreste. Axul se invarte usor cu mana. Motorul e cu 2 condensatori, unul de 15microF 450V  si unul de 75 microF 250V pentru pornire. Care ar fi cauza de se incalzeste asa repede? Din ce am mai citit pe aici, eu nefiind electrician, din motor ies 5 fire, 2 mai subtiri si 3 mai groase, oare alea 2 subtiti sa fie contact centrifugal pentru bobina auxiliara? Si ma gandesc ca acel contact sa fie defect si sa ramana bobina auxiliara alimentata permanent? Poate fi asta o cauza a supraincalzirii?

Stiu ca ar trebui sa merg la garantie, dar scula am achizitionat-o prin primavara si nu am folosit.o pana acum si bineinteles ca nu mai am nici cutie nici factura nici nimic.

Multumesc pentru ajutor.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    8

  • silviu1393

    8

  • sla

    3

  • flomar60

    2

Top autori în acest subiect

Măsurați curentul motorului în timpul funcționării...nu ar trebui să depășească 6,5-7A....dacă se depășește această valoare,ori motorul e defect ori sarcina e prea mare...

Link spre comentariu

Se poate masura curentul cu un multimetru? Altfel de aparat nu detin. Ce inseamna sarcina prea mare? Ca utilajul e prea mare pentru motor? El se incalzeste la fel si la mers in gol. 

Poate sunt prea insistent, dar nu am cunostinte prea mari in domeniu.

Link spre comentariu

Ai făcut o mare greșeală, o greșeală pe care o văd mult prea des și care e greu de înțeles.

Cum naiba să arunci factura și garanția unui aparat/utilaj care se află în termenul de garanție ???

Și nu unul ieftin.

Asta faci doar dacă chiar nu ai ce face cu banii de mulți ce ai.....și nu cred că e cazul multora ce intră pe aici.

Dacă utilizezi batoza aia în mod corespunzător, nu o abuzezi și respecți timpul și încărcarea maxim admise, dar motorul se supraîncălzește, atunci motorul are o problemă.Care se rezolva prin schimbare în termenul de garanție.Acum că nu mai ai actele, va trebui să duci motorul la un bobinator.

Dacă se oprește brusc, cred că are o siguranță termică cu bimetal în bobinaj.

Dar faptul că nu funcționează decât cinci minute, în care timp se încinge așa de tare, înseamnă că are o problemă gravă.Ar fi util să pui o poză-două cu motorul și cu batoza în sine.

Să nu fie o chinezărie ordinară, cu 1500W ,,umflați,, cu pompa.....iar motorul ăla să nu aibă mai mult de 500W reali.

 

 O metodă de postare a pozelor de mare rezoluţie:

Plasaţi fotografia sau fotografiile alese pe desktop-ul PC-ului sau laptopului.La telefon nu e cazul.

Deschideţi aplicaţia din link https://imgur.com/upload

Trageţi (drag&drop) imaginile dorite de pe desktop (sau selectaţi manual) în caseta de upload a aplicaţiei.De pe telefon, selectaţi fotografiile dorite manual din dosarul corespunzător (DCIM) sau ,,Imagini,,.

După ce fotografiile s-au încărcat pe site (apare ,,upload complete,,), daţi click dreapta pe fiecare poză şi selectaţi ,,Copy image,,.Fără a închide fereastra aplicaţiei, întoarceţi-vă pe forum şi în postarea topicului, daţi click şi alegeţi ,,Paste,,.

Imaginea va fi copiată ca link direct şi va apărea oricui ca o fotografie reală, nu ca link pe care să dai click pentru vizualizare.

Link spre comentariu

Cum am mai spus, era mai usor cu garantia dar s.a dus. Ma repet, am cumparat.o in primavara, montat probat putin in gol, am vazut ca merge, e ok. Nu am avut cu ce s.o pun la treaba . Motorul se incalzeste la fel si la mers in gol, deci se exclude abuzarea de utilaj. Bobinator nu am in imprejurimi, iar ca sa umblu zeci de km cu un motor la bobinat prefer sa cumpar altul si sa nu.mi bat capul.

Incerc sa aflu cu ajutorul vostru daca are o problema grava sau ceva minor. 

Poze o sa pun, dar momentan nu sunt acasa ca sa pot face poze motorului.

Si da, motorul, ca si utilajul, e o chinezarie ieftina, care e posibil sa aiba wattii umflati. Eu am scris aici specificatiile date de producator.

Editat de silviu1393
Link spre comentariu

Având în vedere că nu ai nici aparate și nici experiența necesară, va trebui să apelezi cel puțin la un electrician.

Prin zonă nu aveți vreun meseriaș care se pricepe ? Dacă ar fi fost vorba de condensatori, nu ar fi pornit sau ar fi pornit doar ajutat.Ca să-i măsori tot trebuie un capacimetru, sau să-i duci la cineva care are unul....

Link spre comentariu

La cât costa un motor nou, e mai ieftin sa-l inlocuiesti, ba chiar sa cumperi un utilaj nou (diferenta vad ca e mica intre o batoza de porumb noua si motor separat). De curiozitate, axul de la batoza (nu de la motor) fulia respectiva se invarte usor?

Link spre comentariu

Exact la asta ma refeream, e mai ieftin sa cumpar un alt motor decat sa alerg dupa meserias sa.l repar pe asta, avand in vedere ca in apropiere nu cunosc niciun meserias. Eu incerc sa exclud vreo eventuala defectiune minora sau chiar vreo legatura gresita pe la fire/condensatori, care nu m.ar surprinde avand in vedere ca e o chinezarie ieftina. Inca un detaliu pe care nu l.am precizat, in functionare motorul vibreaza puternic, iar tensiunea masurata in priza scade de la ~225 la ~212 215 V. Axul batozei se invarte usor, cum am mai spus motorul se incinge la fel si la mers in gol, fara curea.

https://www.emag.ro/batoza-de-curatat-porumb-mpn-1500-w-cupru-3000-rpm-300-kg-h-cez-92/pd/DH35M4BBM/?utm_campaign=share_product&utm_source=mobile_dynamic_share&utm_medium=android

Asta e batoza. De fapt fizic arata exact ca cea din poza 3, in primele 2 poze aratand altfel. 

Link spre comentariu

Vibrațiile sunt cauzate de chiar modul de funcționare al batozei, știuleții care se freacă intermitent de cilindrul batozei dezechilibrează puternic mașina, care nu are o masă proprie prea mare...

În afară de a-i verifica acei condensatori prin măsurare, nu cred că aveți ce-i face.Dacă era greșit legat, motorul nu pornea singur.Probabil are un scurtcircuit statorul, rebobinarea ar costa aproape cât un motor nou....

Link spre comentariu

Dacă vibrează în gol, cel mai probabil are bare întrerupte pe rotor, defect nereparabil.Dar statorul se poate folosi la un motor identic, dacă nu cumva e afectat și acesta.Deci nu aruncați motorul, e posibil să vă recuperați o parte din pagubă cu el...

Link spre comentariu

Si daca are un condensator strapuns poate sa vibreze. Sau (daca are) contact de pornire centrifugal care nu se deschide dupa pornire. Eu as demonta motorul sa vad ce este acolo.

Editat de bentanioan
Link spre comentariu

Dacă are condensator străpuns nici nu pornește.Stabilizatorul centrifugal poate fi o cauză, dacă are așa ceva.

E foarte posibil să aibă, am avut o moară de cereale cu pietre care avea astfel de regulator.O porcărie depășită tehnic, sursă de defecte. Ar avea mare noroc să fie din cauza regulatorului centrifugal, dar până nu dă capacul jos, nu avem de unde ști.

 

Link spre comentariu
Acum 5 ore, silviu1393 a spus:

La pretul asta nu poate fi decat o caricatura de motor electric, sigur e bobinat cu sarma de aluminiu, chinezii cam asa le fac (motoare ieftine). Iar 1500W nu are cum sa fie puterea utila, probabil este puterea absorbita.

Un motor monofazat se poate incalzi in gol mai tare decat in sarcina, faza auxiliara se incalzeste, depinde de cum este proiectat motorul, ce condensator are ( permanent sau de pornire, etc). Ar fi interesant sa vedem eticheta motorului, fiecare motor are o placuta indicatoare pe care scrie tipul, gabaritul ( distanta dintre ax si talpa), puterea utila si absorbita ( la monofazate, la trifazate doar utila), tensiunea si frecventa de alimentare, capacitatea condensatoarelor ( si tipul, daca are permanent si de pornire), curentul, factorul de putere, clasa de izolatie, gradul de protectie constructiva si masa.

Depinde si ce tensiune aveti la priza de la care alimentati utilajul. Daca pe eticheta motorului scrie 220V iar la priza aveti 240, un astfel de motor se poate supraincalzi usor, mai ales unul chinezesc.

Cred ca cea mai buna solutie ar fi inlocuirea motorului. Daca puteti face o poza la placuta indicatoare, poate n-ar fi rau.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări