Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Clorură ferică


PavelR

Postări Recomandate

Eu am folosit si o tavita de aluminiu de la un frigider vechi pt. acid azotic. Profu' de chimie mi-a spus ca nu reactioneaza aluminiul ca acidul azotic si asa e...desi mi-a fost cam teama la inceput...eu doar afara in curte corodam...

@doru3160 a punctat ce trebuia spus pe tema acidului azotic...

La cablajele simple mai foloseam scotch decupat cu un bisturiu...dar nu cred ca ar rezista la acid mai tare, care fierbe...cu acid pe la 30-40% era ok, ieseau niste cablaje atat de bune pe cata rabdare aveam eu sa decupez corect. Surse de alimentare si filtre de boxe se pot face asa si ies bine. N-as incerca montaje cu integrate prin metoda asta :)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 57
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • carageae

    8

  • BRANCA

    6

  • antonvasileeee

    6

  • PavelR

    5

Top autori în acest subiect

La azotic tine reteta cu sacaz praf, amestecat cu acetona si pt culoare foloseam vopsea cu uscare rapida, popular duco ii spunea, sau oja pt unghii. Faceam solutie de sacaz in acetona pt ca era cu uscare rapida. Daca dizolvam sacazul in alcool, se usca greu si nici nu puteam folosi vopsea.Din solutia aia, pastram o parte mica pt dat pe cablaj la urma, pt protectie si ajuta si la grunduire, iar restul il preparam cu vopsea. Avea asa o aderenta, incat si daca stergeai o greseala, urmele ramase nu se corodau sau se corodau mai greu. Cu vopsea din asta faceam si 3 treceri pe sub integrat. Daca lucrai atent, ieseau trasee fir de par.

Link spre comentariu

Aşa e cu acidul,damf la greu,am lucrat numai în curte.Am testat şi concentrat cum am menționat,dar cam numai diluat foloseam din cauza "vopselelor".Nu mai țin minte dacă foloseam vopsea de unghii sau amestec colorat cu sacâz sau smoală în toluen.

 Oricum experimentele au fost puține,findcă primisem de la un amic clorură ferică cristalizată.

Link spre comentariu

Oja am folosit putin timp, cand ramaneam in pana de vopsea serigrafica din Tehnoton. Nici aia nu rezista singura la azotic, dar cu sacaz mergea brici. Nu am folosit niciodata smoala. Am avut prieteni care la inceputuri foloseau smoala, intinsa cu batul de chibrit pe cablaj. Dar ieseau trasee grobiene. La vremea aia, era o realizare. Cablajul il obtineam de la varsatoare, groapa de gunoi unde venea masina de la Tehnoton, daca scapam de tigani. Era greu sa intrunesti toate conditiile, dar pasiunea era mare...

Dupa 90 am facut din ce in ce mai rar cablaje, spre deloc. Si acum mai am niste azotic albastru in sticla de 250ml. O sa fac o gargara, sa vad daca mai e bun...:rade:

Link spre comentariu

Incercati si voi.....Reactivam clorura ferica uzata cu cuie de cizmar texuri si, sau cu aschi de fier  span  [ Ol37 ] nu otel aliat....se produce o reactie de inlocuire a cuprului din solutia uzata cu fierul din cuie....Succesul e garantat....costa nimic ....Rog dati-imi de veste..

Link spre comentariu
Acum 19 ore, doru3160 a spus:

intinsa cu batul de chibrit pe cablaj.

Pai ...asa ..da...cu chibrit nu ai precizie si uniformitate...

Am incercat multe....

Cel mai de efect a fost smoala dizolvata in benzina  ( nu diluant ,acetona etc ),cu ac de seringa taiata la 1cm ,capatul rotunjit usor pe smirghel fin ,si alezat un pic prin cateva rotiri cu varful acului de seringa taiat.montat pe un mâner stil creion. 

Lucram cu acid azotic ,in aer liber, gaurirea o faceam dupa corodare / spalare etc, pt ca altfel manca din marginea gaurilor....

Si la acid mergea cand deja era slab cu introducere si scoatere dupa cateva sec de suruburi ,cuie....ieseau cuprate.....

Editat de Усилитель
Link spre comentariu

Nu inteleg de ce ar merita chinul sa reactivezi clorura ferica, mai ales ca si cuiele costa si ele ceva iar span de fier mai greu gasesti, trebuie sa ai sursa de unde sa il iei si sa il si degresezi ca lumea inainte de utilizare. De obicei strungarii fac curatenie cel mai des la finalul zilei, iar spanul in mod sigur va fi amestecat.

Eu folosesc si refolosesc clorura ferica la temperatura camerei, corodez cu ea pana se face neagra. Aplic metoda invatata de la @validae, adica pun cablajul cu cuprul in jos sa pluteasca pe clorura si las sa isi faca treaba, nu ma stresez. Daca mai este nevoie, adica daca prinde vreo bula de aer si ramane o mica portiune necorodata, pun cablajul cu fata in sus si il agit doua minute si gata.

Link spre comentariu

In postarile anterioare se discuta si despre cum resuscitam clorura ferica....stiu ca nu merita, stiu ca e ieftin , dar pot aparea  " situatii de avarie " de ex.  am termen la o lucrare practica la scoala .. si clorura mea nu mai functioneaza , sau pur si simplu in magazinul de unde  cumpar are stoc zero.... Dl. zvonacfirst a-ti inceput postarea cu " Nu inteleg de ce ar merita chinul sa reactivezi clorura ferica, "  Din acest motiv....Nici eu nu inteleg din postare Dvs. folosind metoda invatata cu partea cuprata in jos si apoi intoarsa in sus cum rezolva resuscitarea clorurei ferice ptr. ca despre asta se discuta...

Link spre comentariu

@tm07uxo, nu am dorit cu niciun chip ca postarea mea sa fie una ofensatoare, imi cer scuze, pur si simplu mi-am exprimat limitele de a intelege ceva din ceea ati scris dvs.

Cat despre faptul ca sunt luat im avion in a doua parte a postarii dvs trebuie sa va iert eu.

Subiectul topicului este "Clorura ferica", discutia despre resuscitarea acesteia fiind un subiect secundar la fel ca subiectul atins de mine, in care am vrut sa dau de inteles ca o folosesc fara resuscitare prin metoda descrisa.

Link spre comentariu

Nu se resusciteaza clorura feerica de nicio culoare. Am incercat eu cu fier...adica cuie. Multe cuie si nimic...afara de faptul ca acele cuie s-au innegrit.

Asa ca, mergeti la magazin si cumparati una noua cand cea veche nu mai este buna. Costa pana in zece lei juma de litru....nu-i o avere si tine destul de mult.

Editat de mac01
Link spre comentariu

 În principiu se poate regenera clorura ferică,da' nu în condițiile de acasă.

 Se pare că tm07uxo n-a înțeles ce a punctat zvonacfirst.Acesta recomanda întoarcerea pcb in soluție cu fața în sus pentru eliminare bule de aer şi nu pentru regenerare...

Link spre comentariu

Pfff....deja discutia incepe sa tindă spre bancurile alea cu vodca regurgitată....dacă cineva ştie mai multă chimie, il rog să ne lumineze şi pe noi....dar din resturile de cunoştinţe initiale pe care le deţin - nici iniţial nu au fost cine ştie ce - reacţia asta nu pare a fi reversibilă fără ceva electroliză....dar mă abţin de la a spune mai mult...chimia pe care o mai ştiu eu are mai degrabă rădăcini filosofice :D

În ce priveşte realizarea practică a PCB-urilor, eu făceam doar semnele, punctam găurile, apoi corodam. Cu puţin noroc, punctele ieşeau ca nişte găuri după corodare, aşa că nu era de loc greu să dau apoi găuri cu o bormaşină ţinută în mână fără alt punctator.

În ce priveşte marginile, da, cu orice metodă am "desenat" cablaje, liniile mele arătau ca "ciugulite de raţe" cum bine spunea un amic inginer care râdea de cablajele confenctionate de mine...mi-am permis insa sa rad si eu de el cand a dat comanda la chinezi de vreo 20 de PCB-uri si a uitat sa le oglindeasca :) A trebuit apoi sa aleaga daca suceste toti pinii la niste capsule DIP-14 sau montează integratele pe faţa placată :)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări