Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Radio Selena - Probleme UM + UL


Kostas1

Postări Recomandate

Buna ziua!

Am achizitionat de curand un radio Selena B-215. L-am luat in special pentru ca are din fabrica banda FM 88-108 MHz. Aparatul dealtfel se aude foarte bine pe FM si sunt multumit. Pe lungimile de US recepționeaza de asemenea foarte bine. Pe lungimile de unda UM si UL nu receptioneaza nimic, nici macar paraziti. E drept ca cel care mi l-a vandut mi-a spus dinainte de acest lucru. Nu m-am descurajat, am curațat temeinic lamelele de pe tamburul rotativ, le-am mai arcuit, m-am asigurat că fac toate atingere cu lamelele de pe partea fixă a cablajului, degeaba. Bobinele circuitului de intrare de pe bara de ferita sunt intacte, la fel si lipiturile care duc la placa. Nu inteleg unde este problema. Orice sfat este binevenit.

Multumesc anticipat!

Editat de Kostas1
greseala de dactilo
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Kostas1

    6

  • validae

    2

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Pe UL a fost dezacordat complet, dar l-am reparat, ae aude tare si clar. Pe UM nu se intampla nimic, oricat as invarti cu surubelnita prin bobine, nu reusesc sa ii dau de cap. Mai am un selena dezmembrat, sa ii transplantez placa de UM cu totul?

Link spre comentariu

Ai făcut o greșeală tipică unui neinițiat, ai umblat în bobine deși e ultimul loc în care trebuie să umbli vreodată.

Acele bobine au fost acordate cu grijă de fabricant, se pot reacorda și fără scule dar mai greu și cu rezultate incerte.

Cele mai dese probleme la un radio sunt cauzate de contacte imperfecte sau întrerupte la comutatoare, de fisuri în cablaje (de la căzături) sau lipituri reci ori întrerupte de la șocuri ori vibrații.Rar se întâmplă să se întrerupă o bobină, iar asta se rezolvă oricum, dar niciodată învârtind cu șurubelnița în miezul ei.Dacă vorbim de ceva ce se poate întrerupe la o bobină, frecvent se mai rup conexiunile de la bobina de ferită.Dar și acolo, trebuie ori o căzătură urâtă, dar mai des un curios care dezasamblează impropriu ori cu forța un radio și îi rupe firele destul de firave de la ferită...

Dacă vrei să acordezi ușor și fără riscuri un radio, umbli la condensatorii semireglabili de pe spatele variabilului, la radiourile cu variabil cu dielectric solid.La cele cu variabil cu aer, există și semireglabili pe placă, dar și plăci de ajustare pe rotor.Deci pe scurt, caută defectul în altă parte decât în bobine.Acum e posibil să fi cauzat defecte și acolo unde nu erau, dar asta e altă poveste...

Link spre comentariu

Pe UL a fost dezacordat complet, dar l-am reparat, ae aude tare si clar. Pe UM nu se intampla nimic, oricat as invarti cu surubelnita prin bobine, nu reusesc sa ii dau de cap. Mai am un selena dezmembrat, sa ii transplantez placa de UM cu totul?

Link spre comentariu

Pe UL am umblat la bobina intrucat mi s-a parut bizar ca miezul reglabil de ferita sa fie deșurubat pana la maxim, aproape sa cada din suport. Doar am infiletat-o si am si receptiinat Antena Satelor pe 153 khz. Ce am facut gresit?

In ceea ce priveste partea de UM, era clar ca alte optiuni nu aveam. Am reglat usor, ținand cont de nr de ture, dar nu am obtinut nimic. In mod cert, exista intreruperi in una din cele 3 bobine de pe placa de UM. O sa fac transplantul si vorbim dupa aceea.

Editat de Kostas1
Gramatica
Link spre comentariu

Am rezolvat! A fost asa cum am banuit. Am inlocuit cu totul placa de UM de pe rotor cu cea de la celalalt Selena. Functioneaza acum excelent, Selena chiar este un aparat de radio sensibil si cu auditie frumoasa. Placa pe care am dat-o jos (cea notata cu M), nu are traseele intrerupte sau lipituri imperfecte, este clar ca una din cele 3 bobine de pe ea este intrerupta.

IMG_20231007_090810_387_copy_1500x2000.jpg

Link spre comentariu

Ideea de bază e că nu trebuie să umbli la bobine decât în cazul că altcineva a mai umblat la ele.Chiar dacă ai suspiciunea de întrerupere, reglatul miezului nu rezolvă nimic.Dacă ai ambiție, dai jos bobinele suspecte și după ce le testezi conform schemei și vezi care e întreruptă, refaci conexiunea ruptă. De obicei se rup exact la lipiturile dintre firele terminale și pinii bobinei.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări