MirceaL Postat Octombrie 1, 2023 Partajează Postat Octombrie 1, 2023 Salutari, Am o bicicleta electrica cu baterie de 36v ( cred ca este de 36v ) pe care din greșeala, incercand sa o incarc, am conectat-o gresit la incarcator. Mufa de incarcare are 6 pini , cum urmeaza: P+, A, B,C,D, P- P+ si P- sunt de putere pentru ca sunt mai grosi ca resul. ABCD cel mai probabil sunt pentru ca incarcatorul sa stie starea de incarcare a bateriei Dupa cum spuneam, din greseala am conectat invers mufa cand am incercat sa incarc bateria de la incarcator, doar pentru un scurt moment insa a fost de ajuns ca sa strice ceva acolo Nu mai incarca in acest moment si daca ii masor tensiunea intre P si P- , am 0.45v La iesirea din celule am 36v deci celulele cel putin sunt inca ok Am reusit sa deschid bateria insa este foarte greu sa ajung la componentele electronice pentru ca sunt ingropate intr-un fel de silicon pentru protectie la apa Ce spuneti ? In cazuri ca al meu , cand am connectat gresit bateria la incarcator oare mai am vreo sansa sa o repar ? Este posibil / uzual ca acolo sa fie si ceva circuit de protectie la connectare inversa ? Si daca da , oare ce ar trebui sa caut ? Toate componentele sunt SMD , lucru care face investigarea si mai greoaie , pentru ca nu am lucrat niciodata cu SMD. Am doar cunostinte basic de electronica si circuite , dar as vrea sa invat sa o repart daca as putea. Multumesc Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 1, 2023 Partajează Postat Octombrie 1, 2023 Cred că cel defectat e încărcătorul, dar ar trebui dus la un depanator cu experiență, nu te sfătuiesc să îți ,,faci mâna,, direct în domeniul surselor în comutație.Poți să-l defectezi mai rău foarte ușor. O siguranță există doar între baterie și invertorul motorului, pentru protecția cablajului în caz de scurtcircuit pe tranzistorii de putere.Bateria în sine nu are nicio siguranță pe BMS-ul ei, am reparat așa ceva și nu avea. Dacă pui bateria pe bicicletă acum, pornește ? Sau măcar se aprinde afișajul ? Asta ca să scoți din ecuație defectarea bateriei. Încărcătorul are de obicei un led bicolor de stare, roșu când încarcă și verde când e gata. Se mai aprinde ceva când bagi în priză ? Link spre comentariu
MirceaL Postat Octombrie 1, 2023 Autor Partajează Postat Octombrie 1, 2023 Initial asa am crezut si sperat si eu , pentru ca era mult mai simplu si ieftin. Dar am imprumutat un incarcator de la un amic si se comporta exact la fel. Bateria daca o pun pe bicicleta nu da semne de viata , dar celulele , daca le masor direct la iesire inainte de circuitele electronice din baterie au 36v ... deci acelea cel putin sunt ok Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 1, 2023 Partajează Postat Octombrie 1, 2023 Atunci ai ars BMS-ul sau l-ai blocat.Poate ai scăpat doar cu un tranzistor mosfet întrerupt, dar fără să vedem placa nu mă pot pronunța. Cu încărcătorul tău mai poți încărca o altă baterie compatibilă ? Link spre comentariu
MirceaL Postat Octombrie 1, 2023 Autor Partajează Postat Octombrie 1, 2023 (editat) Din pacate nu mai am. Doar bateria asta o aveam. Am facut ceva poze de mai aproape , poate ajuta. O sa trec cel mai probabil la indepartat siliconul sa scot placa din acea carcasa Editat Octombrie 1, 2023 de MirceaL Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 1, 2023 Partajează Postat Octombrie 1, 2023 Las-o ușor, că poți strica placa rău de tot, dacă o fisurezi by-by ...nu vezi ce controllere are pe ea ? Interesează-te la service-ul care face garanția la astea cam cât te-ar costa să-ți schimbe sau recondiționeze placa.Doar cu un noroc ieșit din comun poți să rezolvi astfel de defect.Dar de făcut praf nu trebuie multă carte, doar iei un ciocan mai mare... Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 2, 2023 Partajează Postat Octombrie 2, 2023 Firele negre sunt "inseriate" cu acele 6 shunturi ( rezistente SMD de putere ), verifici continuitatea lor pe multimetru, ar trebui sa aiba valoare foarte mica, deci multimetrul sa arate scurt. Daca alea sunt ok atunci trebuie sa desfaci mai mult si sa verifici unde merg firele rosii. Daca exista protectie la polaritate inversa atunci ar trebui sa gasesti undeva langa firul rosu ce vine de la incarcator, o dioda inversa si-o siguranta, fie ele si smd-uri. Link spre comentariu
MirceaL Postat Noiembrie 5, 2023 Autor Partajează Postat Noiembrie 5, 2023 Am gasit pana la urma o un mosfett care era ars. L-am inlocuit dar nu a rezolvat problema. Cel mai probabil a dus cu el si o parte mai complexa ( ceva ic ) din circuit , pe care nu am capacitatea sa-l rezolv. Multumesc pentru input. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum