Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

STAYER CITYWORK 160 32 BITS - arc electric slab


svsu

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 45
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • svsu

    14

  • validae

    6

  • Alentin

    6

  • mac01

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

1 oră în urmă, modoran a spus:

Cum ai masurat aia 9, respectiv 1,5 ohmi ?   Cu aparatul alimentat sau doar fortata bobina releului ?    Contactele ar trebui sa aiba rezistenta de ordinul miliohmilor, se pot verifica prin metoda injectand 1A sau mai mult dintr-o sursa de curent constant si masurand cu volmetrul caderea de tensiune la borne.  Asta daca nu ai aparat ce poate masura 4 wire.

Direct cu fluke pus pe ohmi, cu aparatul  de sudura pornit. Cu sarcina ( electro de 2,5) am 9 ohmi, si fara am 1,5 ohmi.

Link spre comentariu

Nu se msara asa, exclus.  Nici cu aparatul oprit nu masoara bine fluke al tau daca nu stie 4 wire.  Puteai macar sa pui fluke al tau pe "mV AC" si sa vezi valoarea cu aparatul pornit. Valoarea cea mai mica e mai buna.

 

Oricum schimba releul, e mai simplu si ieftin.

Link spre comentariu

Dată fiind uzura inevitabilă în timp, aceste relee se mai şi schimbă.Măsurarea cu ohmmetrul e irelevantă, s-a descris de ce.

Fă micul montaj de sursă c.c. cu LM317 şi trei baterii R3 înseriate, cu acesta poţi face măsurători repetitive şi comparative precise.Măsori un releu nou sau în stare bună şi apoi pe cel dubios.Un releu bun trebuie să aibă rezistenţa contactelor de ordinul miliOhmilor şi maxim 10-20 de miliOhmi.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Trebuie dat șuntul jos, curățate cu șmirghel fin (800-1000) foarte bine capetele ce fac contact cu cablajul de forță, spălat cu alcool izopropilic și montat la loc bine strâns.Posibil ca utilizarea intensă și umiditatea aerului să fi cauzat ceva oxidare la borne.Creșterea rezistenței de contact duce inevitabil la creșterea căderii de tensiune pe șunt în timpul sudurii, care se traduce prin ,,curent crescut,, la bornele circuitului de limitare.

Astfel că acel circuit limitează un curent care nu are valoarea normală, dar pe care circuitul îl ,,vede,, mare din motive eronate. Acolo ar trebui scoasă schema circuitului de măsurare și limitare a curentului, de cineva care are experiența asta, apoi disecată ,,la rece,, schema și văzut ce merge prost acolo.

 

Link spre comentariu

Am curaj sa fac pariu ca problema este la cablurile de sudura. Ori la clestele de masa ori la port electrod, au ramas cateva lite. M-au "lucrat" si pe mine de cateva ori nenorocirile alea de cabluri care erau din aluminiu cuprat. Chiar si cele din cupru au facut acelasi lucru.

Link spre comentariu

E foarte posibil să ai dreptate, dar credeam că asta s-a verificat de prima dată de când a apărut problema.

 

Contactele imperfecte pot apărea și la mufele cablurilor, dacă sunt corodate de utilizare îndelungată și deabia se ating sau au joc mare și nu se mai strâng bine.

Sau cablul de cupru s-a încins la contactul din mufă și a devenit roșu, fiindcă oxidul de cupru e cam semiconductor...

Link spre comentariu
La 10.12.2023 la 1:08, Barbu Andrei a spus:

Am curaj sa fac pariu ca problema este la cablurile de sudura. Ori la clestele de masa ori la port electrod, au ramas cateva lite. M-au "lucrat" si pe mine de cateva ori nenorocirile alea de cabluri care erau din aluminiu cuprat. Chiar si cele din cupru au facut acelasi lucru.

De aia eu le cositoresc, sa nu mai am probleme. Cablurile in mufele de conectare la aparat si daca clestele e unul din bronz sau alama, ce aliaj o fi ala galben, il cositoresc si la clestele port electrod. La clema de masa, cablul il cositoresc intr-un papuc de cupru si il aplic pe clema cu surub. Nu am avut niciodata probleme cu cablurile si conexiunile lor. Adevarat, consum mult cositor (Sn60Pb40), dar e mai sigur asa.:rade:

Link spre comentariu

Prefer sa le las asa. O sa se rupa langa lipitura si apoi ma uit la el ca nu mai am alti conectori. Solutia cu lipitura am folosit-o la cablaje care sunt fixe. 

Link spre comentariu

Mda, fiecare cum doreste. Ale mele sunt muncite bine, am avut lucrari cu intindere, garduri, balcoane, bolte, scari exterioare in spirala...etc. Nu am reusit sa rup niciunul. Si daca se rup, se incalzeste mufa, se scoate chistocul de sarmulite si se lipeste din nou. La lipire, cablul este strans bine cu un garou de sarma mai groasa, in acest fel, cositorul nu este absorbit ca la tresa, in sus pe cablu. Dar, nu tin cont de ele, sau in ploaie, udatura, sunt calcate accidental, trantite de sus, nu stau sa le cocolesc. Cum zice meseriasu, sculele sunt importante dar lucrarea primeaza...:)

Link spre comentariu

Salut am și eu acest model stayer cytiwork160 și am aceeași problema .....electrodul nu mai se aprinde scoate doar niște scântei anemice și câteva bronoane de sudura  și asta oricum as învârti de potențiometru tot la fel se comporta .....oare găsesc aici pe cineva sa îl repar mulțumesc....

Link spre comentariu

La mine tensiunea de ieșire este de 59 v ....am sudat câteva pachete de electrozi cu el....la bazic lipește și merge foarte greu .....dar este de dimensiuni mici și poate fi carat fără probleme ,nu ma pricep sa îl repar dar poate cineva de pe forum este interesat sa îl repare contracost

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări