Gilbert Sparios Postat Septembrie 19, 2023 Partajează Postat Septembrie 19, 2023 (editat) Am un acumulator TED AGM1223 12V 23Ah, si as vrea informatii despre cum se face încărcarea bateriilor AGM. Tot ce am găsit eu pana acum sunt aiureli.. nimic concret.. Așadar, ce trebuie concret sa faca un încărcător AGM, in vederea construirii unuia ? Nota: poate ca nu se merita fiind destule pe piața, unele ieftine. Dar eu vreau sa știu pur didactic. Editat Septembrie 19, 2023 de Gilbert Sparios corectare Link spre comentariu
dumitrumy Postat Septembrie 19, 2023 Partajează Postat Septembrie 19, 2023 Ce poate fi mai didactic decat adresa recomandata de zeci de ori pe forum: https://batteryuniversity.com/article/bu-201a-absorbent-glass-mat-agm https://batteryuniversity.com/article/bu-403-charging-lead-acid Link spre comentariu
amudsen Postat Septembrie 19, 2023 Partajează Postat Septembrie 19, 2023 E ok sa te uiti in fisa tehnica și https://blog.bimax.ro/info/acumulatori-cu-gel-vezi-parametrii-uzuali ? Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Septembrie 19, 2023 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2023 (editat) pai se descrie acolo despre acumulatori cu gel. este aceasi treaba cu agm?.. Editat Septembrie 19, 2023 de Gilbert Sparios Link spre comentariu
dumitrumy Postat Septembrie 19, 2023 Partajează Postat Septembrie 19, 2023 Acum 1 oră, Gilbert Sparios a spus: pai se descrie acolo despre acumulatori cu gel. este aceasi treaba cu agm?.. Ai citit omule ce ti-am propus eu? Mi s-a mai parut uneori ca ignori anumite postari. Citeste tot si nu mai astepta totul pe tava. AGM technology became popular in the early 1980s as a sealed lead acid battery for military aircraft, vehicles and UPS to reduce weight and improve reliability. ************* The leading advantages of AGM are a charge that is up to five times faster than the flooded version, and the ability to deep cycle. AGM offers a depth-of-discharge of 80 percent; the flooded, on the other hand, is specified at 50 percent DoD to attain the same cycle life. The negatives are slightly lower specific energy and higher manufacturing costs than the flooded, but cheaper than the gel battery. ***************** The lead acid battery uses the constant current constant voltage (CCCV) charge method. A regulated current raises the terminal voltage until the upper charge voltage limit is reached, at which point the current drops due to saturation. The charge time is 12–16 hours and up to 36–48 hours for large stationary batteries. With higher charge currents and multi-stage charge methods, the charge time can be reduced to 8–10 hours; however, without full topping charge. Lead acid is sluggish and cannot be charged as quickly as other battery systems. (See BU-202: New Lead Acid Systems) With the CCCV method, lead acid batteries are charged in three stages, which are [1] constant-current charge, [2] topping charge and [3] float charge. The constant-current charge applies the bulk of the charge and takes up roughly half of the required charge time; the topping charge continues at a lower charge current and provides saturation, and the float charge compensates for the loss caused by self-discharge. Link spre comentariu
Gilbert Sparios Postat Septembrie 19, 2023 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2023 pai ok, și-atunci eu nu înțeleg pentru ce peste tot se spune ca nu se poate încarcă cu un redresor normal, ci trebuie redresor pentru agm. alta porcărie.. pe piața.. orice rahat cccv merge..in asa caz. eu ma gândeam ca te miri ce impulsuri si smecherii are nevoie.. Link spre comentariu
amudsen Postat Septembrie 19, 2023 Partajează Postat Septembrie 19, 2023 Incarcarea in impulsuri ar fi ok pentru acumulatoarele obisnuite de la masina (reduce riscul sulfatarii) sunt discutii suficiente pe acest subiect. La astea cu gel nu am citit sa fie asa ceva. Dar, subscriu la parerea ca este o chestie de marketing legată de incarcatoare. Link spre comentariu
merck Postat Septembrie 19, 2023 Partajează Postat Septembrie 19, 2023 Acum 36 minute, Gilbert Sparios a spus: pai ok, și-atunci eu nu înțeleg pentru ce peste tot se spune ca nu se poate încarcă cu un redresor normal, ci trebuie redresor pentru agm. alta porcărie.. pe piața.. orice rahat cccv merge..in asa caz. eu ma gândeam ca te miri ce impulsuri si smecherii are nevoie.. AGM batteries are typically charged at a voltage of 14.4-14.8 volts, while flooded lead-acid batteries are typically charged at a voltage of 13.8-14.4 volts. If you use a flooded lead-acid battery charger to charge an AGM battery, you may not be able to fully charge the battery. This can reduce the battery's capacity and lifespan. AGM battery chargers also have a float mode that will automatically switch to float mode once the battery is fully charged. This helps to prevent overcharging, which can damage the battery. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 19, 2023 Partajează Postat Septembrie 19, 2023 (editat) Adica toate alea "inteligente" ... cu alte cuvinte revin cu tensiunea la 13,8Vdc dupa ce au facut incarcarea la 14,4Vdc. https://www.caranda.ro/product/redresor-ctek-mxs-5-0-t/ La fel e si ala din Lidl doar ca e ...mai putin fiabil. La CTEK e o problema cu butonul de setare, mai trebe schimbat si astea noi sint fara suruburi... :( insa se pot desface. A meu de portocaliu, cica versiunea Polar si se poate desface da nici problema cu micro switch-ul inca n-am avut inca... Editat Septembrie 19, 2023 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Elservius Postat Septembrie 19, 2023 Partajează Postat Septembrie 19, 2023 Domnule @Gilbert Sparios, din câte știu eu atât acumulatorii AGM, flooded și cu gel sunt acumulatori cu plăci/electrozi pe bază de Pb, iar ca electrolit au o soluție de H2SO4. Cei AGM au electrolitul impregnat într-o "țesătură" de fibră de sticlă, cei flooded au electrolitul "clasic", lichid și liber între plăci, iar cei cu gel au electrolitul gelificat/sub formă de gel. Din această cauză la încărcarea lor diferențele sunt doar de "nuanțe", ca să zic așa; adică ceva diferențe la tensiunea minimă de descărcare, cea maximă de încărcare, precum și la curentul nominal de încărcare, cel maxim de încărcare, cel maxim de descărcare și durata respectivă, cel nominal de descărcare... Dar în esență procesul de încărcare este similar la toate cele 3 " variațiuni pe aceeași temă". Desigur, fiecare din cele 3 tipuri constructive au avantajele și dezavantajele lor. Deci nu vă faceți probleme că aveți nevoie de cine știe ce încărcător cu totul special; adică nicidecum nu sunt diferențe la procedeul de încărcare cum ar fi între acumulatorii NiMH și Liion de exemplu. Numai bine! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum